ben niet alleen maar voel me wel alleen

Discussion in 'Alleen en zwanger' started by happymama, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

wil t hier toch neerzetten , heb er lang over getwijfelt of ik dat wel moet doen .

vanaf t begin toen ik een posi test had deed ie al raar . ik had t idee dat ie helemaal niet blij was ! ik weet bij de eerste dat ie door t dolle heen was en nu helemaal niet . hij zal er vast wel blij mee zijn want we hebben er samen voor gekozen natuurlijk . hij zei wel de 1e is specialer , maar voor mij niet . vind t nu net zo leuk als bij de eerste ....

nu heb ik af en toe mijn buien . als ik m uitleg over hormonen enzo begrijpt hij t totaal niet . hij zegt maar dat ik t op een ander moet afreageren en niet op hem . (doe ik natuurlijk niet bewust )

hij is ook afstandelijk . krijg nooit knuffels enzv .
    som lees ik hier dat de mannen zorgzaam en lief zijn en dan denk ik : jaaaa dat wil ik ook .

moet zeggen dat t na de geboorte van de eerste zoiezo allemaal minder is qua intimiteid enzo .
    ik lees dan in boekjes dat t wel normaal is maar ik vraag me dan af , ben ik niet meer mooi genoeg of leuk genoeg .

nu met mijn rot hormonen pieker ik er vaak over .

ook heb ik t idee alles alleen te moeten doen de verzorging van onze dochter enzo .
    soms doet ie dr wel in bad maar hij doet t liever niet want hij is moe zegt ie , dat ben ik ook vaak genoeg maar jah t moet toch gebeuren .

probeer t wel es met m erover te hebben en dan gaat t een weekje beter maar daarna is t weer terug bij af .

t is niet dat we niet van elkaar houden hoor , anders was ik nu niet zwanger natuurlijk .
    maar wat moet ik ermee ??????

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Hier was het precies hetzelfde. Mijn zwangerschap leek hem niet veel te doen. Hij leefde zijn leven door, terwijl ik EN zwanger was EN een dreuses thuis had. Er over praten lostte niets op....

Als je behoefte hebt mag je me altijd PB'en.

3. happymama

heb je een pb gestuurd

4. happymama

73x gelezen maar nog geen tips:(

5. sana

sana Actief lid

Apr 29, 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hee,

Ik heb ook niet direct tips, maar wil wel laten weten dat ik met je meeleef. En ik vind het zo raar dat het zo vaak voorkomt dat de mannen niet meedoen met de zwangerschap. Dat is echt een stom grapje van de natuur.
    Ik weet niet hoe het is om een kleine te hebben rondlopen en dan ook nog zwanger te zijn. Maar dat lijkt me niet nx.
    Hij was het wel eens met een tweede?
    Misschien heeft hij heel veel zorgen aan zn hoofd, hoe het allemaal nu moet, met twee. maar het is niet eerlijk.
    Heb je hem al proberen in te laten zien dat hij anders was bij de eerste? En hoe hij denkt dat het komt?
    Mijn vriend antwoord dit soort vragen nooit, terwijl ze toch essentieel zijn. En ook wat zijn oplossing ervoor zou zijn.

Succes, xx

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Heey mijn (nu) ex had ook totaal geen aandacht meer voor me toen ik net zwanger was.. kreeg geen aandacht meer in bed enz. Hij was bang dat ie de baby zou raken ofzo.. Maar bij mij had het een reden dat hij zo was.. hij was geestelijk ziek en jouw man niet..
    Ik lees ook heel vaak verhalen dat de mannen heel zorgzaam worden als de vrouwen zwanger zijn en dan denk ik van; waarom bij mij niet?? Waar heb ik t aan verdiend om niet die aandacht en zorg te krijgen.. Mja zal wel aan de mannen liggen denk ik dan:p Toch hopen als ik ooit nog s een man krijg:) dat hij dan wel zo zorgzaam en lief is als ik eventueel weer zwanger zou mogen raken.. Zo mag hij natuurlijk ook zijn als ik niet zwanger ben haha.
    Verder hoop ik dat je nog wat tips van anderen krijgt, bij mij ist niet goedgekomen door die ziekte maar denk dat er genoeg meiden zijn waarbij het wel is goedgekomen en die advies voor je hebben:D
    Succes..

7. happymama

idd wat je ook vraagt je krijgt geen antwoord als alleen : natuurlijk ben ik wel blij . jah ze kunnen t zeggen maar ik zie t liever ..

deze zw schap is gewoon gepland

8. happymama

gister weer zooiets , jezus zeg mannen !!!!
    mijn vriend kwam thuis en ik was zooo moe en had veel gedaan die dag en had enorme buikpijn . dus hij gaat op de bank liggen slapen en op een gegeven moment zegt ie laat me met rust ik ben moe !!!! ik zeg jah ik ben ook moe ! krijg een een reachtie van , ja nou en !!! ik kon wel janken . hij heeft echt niet in de gate hoe ik me voel ....
    als ie nou gewoon even had geholpen . moest de tafel afruimen de kleine naar bed brengen en al t speel goed op ruimen . naar flink wat woorden heeft hij t speel goed opgeruimd . kom op zeg das toch niet nodig !!!!

9. angela87

angela87 Actief lid

May 13, 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    was die voor die tijd ook zo?

als die thuis kwam van z'n werk en had gegeten dat die op de bank kon gaan liggen dutten?
    misschien is het een gewoonte en die zijn soms moeilijk te door breken

wil niet lullig doen maar als ik zo de verhalen lees en om me heen hoor heb ik het toch best getroffen.
    als me man thuis komt van het werk zorg ik dat ut eten klaar staat hij ruimt de tafel af en de vaatwasser in
    ik kleed de kleine meid uit en hij doet haar onder de douche en speelt naar die tijd nog met der en brengt haar naar bed.
    dit doet die uit zich zelf ook omdat die vind dat die anders te weinig tijd door brengt met zijn dochter.

10. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Hier een (nu) ex was net zo tijdens de zwangerschap van de jongste. Geen ene flikker doen en ervan genieten deed hij al helemaal niet. Jongste was/is echt gepland. We zijn ook erg blij met beide kinderen (straks 3 maar daar is hij niet blij mee). Maar ik kan niet echt zeggen dat hij nu een zorgzame vader is. Zijn ego wereld staat op nummer 1 en wat en wie daarin komt moet zich stellen aan zijn wereld en wat hij wilt.

Ik kan je moeilijk tips geven want ik weet hoe zwaar het is. En hoe frustrerend het is. ALs je wilt mag je wel een pb sturen :)

11. sana

sana Actief lid

Apr 29, 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    jeetje, mannen moeten gewoon beter voorgelicht worden! Een cursus zwangerschap voor mannen. Therapien. mannenverloskundige. Weet ik veel. Maar zoveel mannen zijn blijkbaar zo Niet betrokken bij de zwangerschap. ik vind het schande. En ondertussen wel pronken met het feit dat ze vader worden. Maar er zijn ook nog 9 maanden voordat de baby er is! Ooh ik word er nu echt even zoooo boos om. Die mannen kunnen (en moeten, misschien wel) echt beter hun best doen. Blikveldverbreding, inlevingsvermogen.

Waar is het klachtenformulier van moeder natuur?!

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hoi

Ik lees je topic net en vraag me af hoe het nu gaat?

Ik zelf heb gelukkig een lieve man en ik kan me niet voorstellen dat hij zich zo zou gedragen. Wel weet ik dat mijn vader vroeger ook zo was. Gelukkig had mijn moeder veel vriendinnen en familie waar ze wel steun van kreeg...

Sterkte iig!

13. prinsesje88

prinsesje88 Fanatiek lid

Mar 21, 2011
    1,226
    0
    0
    NULL
    NULL
    Happymama, Ik kan je helaas geen tips geven wat dit betreft. Ik zit alleen wel in precies hetzelfde schuitje en weet ook even niet meer wat ik eraan moet doen.

Ik heb ook het gevoel dat ik er helemaal alleen voor sta. Mijn vriend vind de echo's elke keer ontzettend leuk, maar daar blijft het ook bij. Hij heeft totaal niet door hoe het is om zwanger te zijn. Het is natuurlijk een hele mooie belevenis, maar ook best zwaar. Mijn vriend hoeft niets in het huishouden te doen, dit doe ik allemaal alleen verwacht wel een beetje aandacht en liefde van hem. De laatste tijd voel ik mij heel erg alleen en dat maakt mij intens verdrietig, maar dit lijkt hij niet door te hebben.

Nadat ik jouw verhaal gelezen heb, heb ik hem er gisteravond weer mee geconfronteerd, maar hij belooft verbetering, maar die krijg ik keer op keer niet. Het is nl niet de eerste keer dat ik hem ermee heb geconfronteerd!

Het is ons eerste kindje en had echt gehoopt dat het allemaal heel anders zou verlopen. Vooral als ik dan de verhalen lees van vrouwen die wel alle aandacht krijgen die ze verdienen. Er bestaan dus wel degelijk dat soort mannen.

Het is niet dat wij niet van elkaar houden, zielsveel, maar momenteel zitten we even niet op dezelfde golflengte!

Mijn enige advies aan jou is, blijf jezelf! Blijf hem ermee confronteren en hopelijk valt het kwartje dan. Het is niet jullie eerste kindje, dus hij weet nog van je eerste zwangerschap hoe jij dat ervaarde en hopelijk komt hij bij zijn positieven!

14. happymama

hallo meiden ,
    ben ff niet geweet ! maar lees dat ik dus niet de enige ben .
    ben van de week ziek geweest door de zwangerschap overgeven enzo en toen was ie opzich wel lief . toen zag ie natuurlijk dat t menens was .
    gisteravond kwam ik thuis met veel maag pijn en ben ik op de bank gaan liggen en heb ik gevraagd of hij de kleine wilde doen , gelukkig deed ie dat .

ik zeg hem ook vaak je hebt niet in de gaten wat t inhoud een zwangerschap .
    ik zelf ook niet want bij de eerste fietste ik er zo doorheen . en nu valt t een beetje tegen . maar ik wil dat ie me begrijpt . ik heb m ook gezegt dat ie ook maar es wat moet lezen , bijv in de WIJ staan heelvaak stukjes over hoe een vrou de zwangerschap beleefd en hoe t voeld . maar dat wil die niet ....

pppffff mannen .

15. happymama

vandaag weer zoiets hoor .

ik ben aan t strijken in de woon kamer en ik zeg : als we terug komen van vakantie moeten we aan t kamertje beginnen want ben dan bijna op de helft .
    zegt ie jah we kennen t toch laten zoals t is !!!
    is gewoon helemaal wit .
    ik werd echt boos ik zeg : wa denk je nou dan hoef ik er helemaal niks voor te doen .
    zoooooooooo iritant he .
    begin er zelf wel weer aan !!!

16. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik hoop voor je dat hij bijdraaid want als hij nu al zo is wil ik niet weten hoe het na de bevalling dan moet. Dan komt je relatie veelal nog meer onder druk te staan. Zou hem toch heeel duidelijk maken dat dit zo langer niet kan.

17. happymama

heb m vanmorgen weer geconfronteerd . tis nie meer normaal , wat er nu weer is gebeurd . als ie vanavond thuis komt ga ik er nog een x wat van zeggen .... ben bang dat t helemaal uit de hand loopt .

gister avond moest ik weg en ik zei m , als ze nou niet slaapt na een half uur dan ga even kijken , t kan zijn dat ze dan gepoept heeft , want dat heeft ze vandaag niet gedaan .
    dus ik kom om half 11 thuis en vraag of ze goed ging slapen , hij zegt nee ze slaapt net pas .heeft steeds ligen praten en doen .
    nou goed , ik verder ook niet gedacht laat ik es gaan kijken want ze sliep iig .

kom ik vanmorgen op haar kamer . nou die lucht niet te harden . dus snel de raam open en ik voelde dat haar slaap zak al bat was . dus ik deacht ooohh nee he
    dus naar de badkamer . helemaal onder de poep tot op haar rug toe .
    tot overmaat van ramp helemaal aangekoekt en rood (zat er dus al heel lang in ) , ze huilde toen ik t schoon ging maken .
    heb er foto's van gemaakt en door gestuurd . krijg ik een bericht terug . ooohh wa zielig jah had miss boven moeten gaan kijken .....

kijk t kan de beste overkomen , maar ik heb t m van te voren goed gezegt !!! waarom is hij nou zo lax:(
    ik snap t niet !!!

ik zal de foto's erbij zetten , ze zijn niet smakelijk maar toch .

18. happymama

19. happymama

en als je dan ook nog es zwanger bent en met koppijn en misselijkheid dit schoon moet maken is dat geen pretje

20. prinsesje88

prinsesje88 Fanatiek lid

Mar 21, 2011
    1,226
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff.. jeetje meid, wat een heftig verhaal! Vind het ook heel erg zielig voor je kleintje, want zij heeft er nog de meeste last van!

Wat je man betreft, ik zou hem er nog maar eens flink mee confronteren, want hij zou zich moeten schamen!! Misschien moet je een manier vinden waarin je nog duidelijker bent en dat hij er echt over na gaat denken..

Van de week heb ik mijn vriend met alles geconfronteerd (had alles opgeschreven en mijn gevoel erbij) en we hebben toen een goed gesprek gehad en alles is weer zoals het was en beter :) Misschien moet jij ook alles eens opschrijven met jouw gevoelens erbij. Meestal bij een confrontatie komt het er ongemakkelijk uit of je vergeet dingen. Dus schrijf alles eens op en geef hem het blaadje of lees het voor hem voor. Ik ben ook vrij heftig geweest want wilde dat hij echt wakker zou schrikken.

Hoop echt voor je dat jouw situatie ook verbeterd! Vooral omdat je echt van elkaar houdt! Kop op meid!

Share This Page