Dag meiden, Ik heb sinds eergisteren een stekerig gevoel bij mijn baarmoeder. Ben heel pril zwanger. Er is bij mij vorig jaar tijdens een miskraam handmatig weefsel uit de baarmoeder gehaald en die voelde toen een paar dagen erg gevoelig. Zo voelt het nu dus weer. Maar dat kan ook de blaas zijn, dus denk dat het een blaasontsteking is. Morgen even wat urine inleveren. Maar ik voel me inmiddels wel een beetje ziekjes, geen verhoging verder. Maar dat diepe branderige trekkerige gevoel is constant aanwezig. Tijdens het plassen doet het trouwens niet extra pijn, wat je normaliter wel voelt tijdens een blaasontsteking zeg maar. Moet ik vragen of ze de urine op kweek zetten of hoe werkt dat precies? En wat denken jullie? Kan het ook iets anders zijn? Het voelt een beetje eng..
Laat het vooral even controleren. Het is een kleine moeite en het lucht enorm op als je weet wat je (niet) is. Blaasontsteking kan complicaties veroorzaken tijdens de zwangerschap en die moet je wel voor blijven. Ik heb telkens weer blaasontstekingen gekregen tijdens de zwangerschap dat deed ook geen pijn bij het plassen, maar het trekkende gevoel dat je omschrijft herken ik wel.
Ik had ook een trekkend gevoel in onderbuik en uiteindelijk ook hele vervelende pijn in m'n onderrug, alsof ik een hele tijd voorover gebogen had gestaan ofzo.. Ik kwam er bij de intake in het ziekenhuis stomtoevallig achter omdat in wat urine moest inleveren.. Toen ook geen extra pijn bij het plassen trouwens! Paar weken terug weer diezelfde pijn en naar de huisarts gegaan en gezegd dat ik graag urine wil laten testen. Toen ie vroeg of ik pijn bij het plassen had, maar gewoon ja gezegd (was niet zo, maargoed, ik wilde het gewoon getest klaar )
Ik hen nog nooit blaasontsteking gehad, maar vannacht continu plassen en harde buiken. Vanmorgen op mijn werk getest en ja hoor, blaasontsteking. Antbioticakuur en urine op kweek. Dit laatste om GBS bacterie uit te sluiten, Groep B Streptokok. Daarvan kan je bevalling voortijdig beginnen of de bacterie kan je vliezen en zelfs baby infecteren. Collega van me is er 2X doodziek van geweest. Verreweg meestal is het die bacterie niet, maar een meer onschuldige darmbacteriën die op de verkeerde plaats terecht is gekomen, maar door de kweek kunnen ze dat wel uitsluiten. Van daar dat bij ons in de huisarts praktijk altijd een kweek wordt gemaakt van zwangeren met blaasontsteking.
Ik zou zeker even een plasje inleveren! Ik ben de eerste weken heel erg beroerd geweest en ik bleek achteraf een blaasontsteking te hebben. Dat trekkerige gevoel herken ik, ik dacht toen dat t erbij hoorde.. Ook kan je je door de blaasontsteking extra misselijk voelen. Dus hop, op naar de huisarts!
Dankjewel dames, Nou bij de huisarts geweest, alles op kweek gezet en het is geen blaasontsteking Morgen ga ik een verwijzing vragen voor de gynaecoloog om een uitstrijkje te laten doen want mijn baarmoedermond blijft wat branderig en trekkerig..
Ze hebben even gekeken en ze vermoeden een schimmeltje dus dat kan dat gevoel geven. Als het goed is, is het vervelende gevoel snel weer weg.