Hallo allemaal. Ik heb 23 nov 2013 een vroege miskraam gehad, 19 dec een echo om te kijken of alles schoon was, op die echo was te zien dat mijn baarmoeder helemaal schoon was en dat er een eitje op springen stond of net gesprongen was. vervolgens 24 dec had ik roze afscheiding en zei mijn partner doe is een zwangerschapstest ik reageerde lacherig, maar toch 27 dec getest en ja hoor een positieve test. conclusie geen menstruatie gehad en gelijk na miskraam weer zwanger. Doordat ik nu natuurlijk niet echt wist hoe ver ik zou zijn kreeg ik 3 jan een echo bij de verloskundige en toen zei ze je bent max 4 weken maar kan eigenlijk nog niks zeggen er is nog niks zichtbaar vervolgens heeft ze de afspraak op vandaag gezet want dan zou het zichtbaar moeten zijn. Ik heb dus vandaag een echo gehad,volgens de verloskundige zou ik 7w6d ver zijn er was een dooierzakje te zien en iniminivruchtje maar zij gaf mij dus gelijk de informatie dat het niet goed is en dat word een miskraam ik helemaal overstuur kreeg een brief mee met de mededeling bel maandag maar om te kijken wat je wil curretage of afwachten, nu komt mijn punt thuis nadat ik een beetje bijgekomen was en er over na ging denken dacht ik ik kan toch nooit zo ver zijn en ging rekenen, ik kom uit op 5w2d aangezien ik men eisprong pas 19 dec of later gehad heb ik heb haar vervolgens opgebeld met die vraag van maar hoe kan dat ik heb 19 dec een echo gehad om te kijken of ik schoon was van miskraam op 23 nov en had toen mijn eisprong of moest nog springen toen zei zij ja je zou idd minder ver kunnen zijn en bestaat de kans er dat het nog wel goed zit maar ik vond t toch nog wel aan de kleine kant dus houd de miskraam ook nog wel in je hoofd en vervolgens zegt ze we plannen weer een echo in op 27 jan. THIS IS KILLING ME heeft er iemand zo een ervaring gehad of kan iemand me helpen met deze berekening volgens mij ben ik dus nog maar 5weken en 2 dagen heb overigens nog steeds een hoge temperatuur en ook mijn kwaaltjes zijn niks minder geworden. groetjes
He Miss27, Wat een verhaal zeg. Wat ik wel heb geleerd is om niet alles te geloven wat ze zeggen. Hou je vast aan je eigen berekeningen. Wacht het nog minimaal 2 weken af. Meestal is een vruchtje met kloppend hart vanaf ongeveer 7 weken te zien. Soms eerder. Sterkte de komende paar dagen!
Hej Ikie, Dankjewel voor je reactie ik wacht het idd af 27 jan weer een echo 11 zenuwslopende dagen maar ik heb geen keus
Hoi, Allereerst wil ik zeggen dat ik het BELACHELIJK vind hoe ze met je omgaan! Je hebt net een psychische klap gehad van een miskraam en nu dit erbij.. Ik weet hoe het voelt allemaal en moet zeggen dat ze er in het ziekenhuis veel zorgvuldiger mee omgingen! Ik mocht om de drie dagen komen om te kijken! Ik vind het echt niet normaal. Het komt echt zo over van: zoek het maar uit met je stress. Als je 19 dec je ei hebt gehad, dan wordt er officieel twee weken bijgerekend voor je totale zwangerschap. Dus als je 19 dec je ei hebt gehad, dan test je ongeveer 2 weken later positief, dat zou rond 2 januari zijn, jij zelfs al 27/12, maar dan zou je op 3 januari inderdaad 4 weken zwanger zijn ongeveer (dus 2 echte weken). Dan zou je vandaag dus rond de 6 weken zijn, en niet bijna 8 weken! Ik had met 5 wkn 4 dgn ook alleen een dooierzakje, dus het is ABSOLUUT niet gezegd dat er een miskraam gaat komen! Wat een bangmakerij zeg! Ik zou wel willen weten hoe zij bij 7 wkn 6 dgn komen!? Groetjes Patricia
Als ik bereken voor je kom Ik tussen de 5/6 weken uit, Kan nog alles gebeuren dus luister maar je eigen gevoel! Voorbeeld ik was onregelmatig ongesteld dus wist niet hoelang ik was tussen de 5/7 weken toen, ik verloor wat bloed dus kreeg ik een echo en het was al een rijstkorrel met een mooi kloppend hartje, dus zij zij je bent 7 weken, vervolgends met termijn echo op volgends hun 12 weken bleek ik pas 10+Nog wat weken te zijn, hier had de kleine dus met 5w3d een kloppend hartje haar woorden waren dat komt haast niet voor dus ik heb echt geluk gehad dat die toen al te zien was, kortom Het kan nog alle kanten op, bel of je over een week weer een echo mag, ik zou nu al helemaal niet voor curettage kiezen zonder zekerheid!
Dankjewel voor de reacties @patricia ze heeft gerekend vanaf 23 nov geloof ik omdat ik toen die miskraam heb gehad snap er ook helemaal niks van 3 jan niks te zien op echo eierstokken in orde eileiders ook kreeg vandaag ook te horen dat er op die 2 weken ook ineens een cyste zit in rechter eierstok ik ben enorm confused heb zoveel info te verwerken gekregen en ook weer niet ik ga morgen eerst maar is naar de huisarts en vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog ook in verband met die cyste ben inmiddels ook gelijk klaar met deze praktijk ik overstuur mijn partner helemaal in tranen overigens een zeldzaam voorkomend iets heb er men buik even zo vol van sorry er zitten geen punten en commas tussen typ nu op tel zo onhandig bedankt voor je berichtje geeft me toch weer wat moed! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap
@sunshine92 curettage was ik ook helemaal nog niet mee bezig die verloskundige kan me wat dankjewel voor het mee rekenen en je positieve reactie ik heb nog niet alle hoop verloren en ook jij van harte gefeliciteerd
Echt nog even wachten, niet meteen actie ondernemen. Jeetje wat slecht eigenlijk. Ik had rond de 6 weken ook alleen een dooierzakje zondet hartje. Ik had daarvoor ook een mk gehad en alles lag nog overhoop hormonaal, dus ik wist ook echt niet hoever ik was. Dacht zelf rond de 7-8 weken maar bleek uiteindelijk minder ver te zijn, zie mijn banner Succes en sterkte met wachten!
Heel normaal hoor dat je met 5 weken nog niet zo veel ziet. Ik zag met 5,5 weken alleen een dooierzakje. En in Iddels 16 weken. Wat raar dat je verloskundige rekent vanaf de dag van je miskraam. Volgens mij moet je cyclus dan toch weer op gang komen? Ik zou ook uitgaan van de datum van de echo als datum van de eisprong. Hebben jullie een andere vk in de buurt? Kan mij voortellen dat je met haar helemaal klaar bent! Misschien kan je volgende week al bij de gyn terrecht en kan hij/zij gelijk kijken hoe ver je bent. Ik ga voor je duimen meid!
Dankjewel dames voor de reacties het geeft me allemaal wel weer wat hoop dat het dan toch blijft plakken im hoping for the best!!!
Als je een andere telling hebt is er niks aan de hand! Ik heb het andere uiterste meegemaakt. Ik werd met inwendige echo ook een stuk terug gezet in de tijd. Was opeens nog maar 5.5 week zwanger ipv 7 weken en mijn telling klopte wel. Toch is het soms geen goed teken. Ik denk dat jou gyn daar vanuit gaat. Bij mij zeiden ze: niks aan de hand hoor, zit helemaal goed. Helaas bleek dat niet zo maar als jouw telling anders is is het ok!
Uhm, je verloskundige is een stumper, die gewoon niet wil toegeven dat zij een fout heeft gemaakt in haar telling. Een vergissinkje is menselijk, maar om een prille zwangere in de stress te laten zitten omdat je niet wilt toegeven dat je een foutje hebt gemaakt is onprofessioneel en verwijtbaar. Mocht alles straks toch goed blijken- wat ik héééél hard voor je hoop!!- dan zou ik op zoek gaan naar een andere vk en haar ook uitleggen, waarom je bent weggegaan. Wellicht leert ze hier iets van .
Hoi dames. Ik heb vanmorgen gelijk een afspraak gemaakt bij de huisarts, ik kon half 10 gelijk terecht met de huisarts overlegd,hij zei vol verbazing wat voor berekening is dat jij gaat gwn in het ziekenhuis de volgende echo laten maken! Zo gezegd zo gedaan hij de informatie door gefaxt, ben nu in afwachting van een telefoontje wanneer de volgende echo gaat plaats vinden. Maar al met al merk ik toch dat ik er enorm mee in mijn maag zit, bahbah onzekere tijden terwijl dat helemaal niet had gehoeven:x
Zoals de meesten al zeggen kun je inderdaad echt nog geen 7 tot 8 weken zwanger zijn. Als je, zoals je zelf ook al rekent, tussen de 5 en 6 weken zwanger bent is het heel normaal dat je weinig ziet en dat er nog geen hartje klopt hoor. Ik vind het echt schandalig hoe ze je daar behandeld hebben en ik zou zeker op zoek gaan naar een andere praktijk. Ook zou ik een extra echo (over een week of zo) op z'n plaats vinden, want je maakt je natuurlijk ontzettend veel zorgen. Misschien kun je daar eens op aandringen? Heel veel sterkte; er is echt nog grote kans dat het wel gewoon goed zit. Ik duim voor je!
Oh super goed! Fijn dat je huisarts je serieus neemt en meteen actie onderneemt. Ik hoop dat je snel voor een echo mag.
Fijn dat er nu sneller iets gaat gebeuren. Meis, probeer je te ontspannen, je bent echt onnodig bang gemaakt! Google maar eens op echo 5 wkn of 5 wkn en nog wat dagen. Dan zul je echt wel overeenkomst zien denk ik! En per vrouw is het verschillend hoe snel het groeit. Ik heb zelf de eerste 7 weken steeds 6 dagen achtergelopen op de echometing (ik wist door IUI zeker hoe ver ik was) en de 8e week liep ik ineens 3 dagen voor! Dus er is echt niets definitiefs over te zeggen hoor. Sterkte hoor!
Volgens mij kun je er niet vanuit gaan inderdaad dat je na een miskraam direct weer een regelmatige cyclus hebt en is dit dus als beginpunt nemen niet betrouwbaar. Je eisprong als beginpunt is dat wel en dat is wat jij aangehouden hebt! Jij hebt gelijk voor zover ik het kan beoordelen! Fijn dat je naar de gyn mag, ik hoop snel en dat je snel gerust gesteld wordt! Succes!
jeetje wat een prutswerk van de vk.. en die cyste kan een restant zijn van je eisprong had ik ook en niks loos... zelfs met 20 weken zagen ze een flinke afwiking aan de eierstok, en toen ik in aug een spoedks kreeg hebben ze gekeken maar alles was normaal