Hallo, wij wonen nu sinds 1,5 jaar in zeewolde en ik kan je zeggen dat we hier heel gelukkig zijn. Het dorp is niet te groot en de mensen zijn er aardig en het gevoel is bij mij gemoedelijk en sociaal. inburgeren was voor mij geen probleem, je maakt snel contact omdat iederen die hier woont het een keer heeft meegemaakt om nieuw te zijn in het dorp. De winkels zijn goed, alles is vertegenwoordigd. Verder inderdaad de bossen en het strand, wij hebben een hond en je hebt hier dus heel veel keuze qua wandelen. qua sport en andere voorzieningen is het ook goed, een zwembad, voetbal en hockyclub, tennis, paardrijden, dansen, turnen van alles en nog wat. mooie sporthallen en veel scholen waaronder zelfs in het dorp de vmbo en onderbouw havo/atheneum. waar vind je dat nou, wij moesten vroeger vanaf het begin 30 minuten fietsen voor de brugklassen! voor de boven bouw of andere scholen moeten de kinderen naar harderwijk of ermelo, dit kan via een fietspad of met het fietspondje en ik ken een aantal jongeren die dat doen en dat is geen probleem voor ze, zeggen ze zelf. Hoewel zeewolde dus geen oude dorpskern heeft is het zeker wel een gezellig dorp, ik zou niet meer terug willen naar leusden, wat er dan wel gezellig uit ziet maar echt een forenzen dorp is geworden en dus niemand meer tijd en zin heeft in sociaal contact. En wil je gezellig winkelen in een oud stadje dan rij je even naar harderwijk, helemaal leuk! Voor wat betreft het reizen, ja je staat soms in de file, maar dat heb je bijna overal, wij hebben er ook voor gekozen om hier te wonen juist omdat het centraal ligt, we hebben een eigen loodgietersbedrijf, en je overal in vrij kort tijdsbestek bent. zowel de polder als midden-nederland. Tegenwoordig is de verbinding harderwijk/zeewolde ook redelijk goed, dus qua openbaar vervoer lijkt het me ook geen probleem. Er is nog zoveel te schrijven en vertellen, tis hier gewoon leuk! Succes met je keuze, wij zijn blij dat we hem gemaakt hebben.