Afkicken van suiker -> hoelang duurt dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koesje, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koesje

Koesje Niet meer actief

Sinds een week let ik erg op de suikers in voeding.
    Ik merk dat ik hier wel last van heb. Vermoeider dan anders, bloedsuikerspiegel schommelt ( hier probeer ik nog een balans in te vinden), hoofdpijn enz.
    Hoelang duurde het voordat jullie verschil bemerkten en fitter werden?

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Volgens mij kan het tot 2 weken duren. Dat is ook de tijd dat het lichaam van bijvoorbeeld drugs e.d. afkickt. Daarna is het puur psychisch nog.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben na een suiker-bommen-vakantie naar helemaal suikervrij gegaan. Dat heeft toch wel 2 weken geduurd voordat de hoofdpijn en spierpijn weg was.

4. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Knap dat je dit aan gaat! Ik wil ook op het eten gaan letten en dus veel minder suiker gaan eten. Dit houd ik 1 a 2 dagen vol en dan heb ik weer sterk de behoefte aan iets zoets.

5. Koesje

Koesje Niet meer actief

Thanks voor jullie reacties! Ik ga gewoon door en hoop dat het dan over een week minder zal worden ;)

6. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik vind het ook best knap van mezelf ;)
    Loop al heel lang met het idee rond en hoop dat ik het vol ga houden. Ben klaar met de futloze ik! Hoop echt gezonde te worden en een andere levensstijl te krijgen!
    Doe je mee :D

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een week ongeveer. Het hielp hier door alle geraffineerde suikers weg te laten. Weinig tarwe eten en tarwebloem helemaal vermijden.
    Tarwe vervangen door spelt, weinig brood eten. Meer vetten en eiwitten.
    Ontbijten met havermout. En wat noten eten na bijv fruit en bij trek.
    Dat zorgt ervoor dat je bloedsuiker stabieler blijft.

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Oke ik ga het proberen :) lijkt me alleen moeilijk met koken en boodschappen doen. In heel veel eten zit suiker verwerkt zonder dat je het verwacht.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gewoon doen! Goed opletten met brood, vleeswaren enzo. Pakjes en zakjes mijden.
    Koekjes etc zelf bakken.

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee.

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bij mij 2-3 weken. Ik houd het het beste vol door veel fruit en rauwkost te eten.

's Morgens kwark met sinaasappel en noten.
    's Middags een salade met vanalles (feta, noten, sla, komkommer, tomaat, paprika, olijven)
    's Avonds een maaltijdsalade of roerbakgroente met kip/vis.

Op deze manier houdt ik het goed vol. Geen honger, weinig bloedsuikerschommelingen en dus ook weinig behoefte om te snoepen. Merk dat zodra ik weer brood of aardappelen ga eten, ik het een stuk lastiger vindt om van de zoetigheid af te blijven. Geen idee hoe dat komt trouwens!

12. Koesje

Koesje Niet meer actief

Zijn jullie dan meteen met brood gestopt? Ik eet nu nog wel wat maar wil de overgang maken naar alternatieven

13. Koesje

Koesje Niet meer actief

Hier ook veel fruit en rauwkost!
    Hoelang ben je al bezig?

14. Koesje

Koesje Niet meer actief

Wij maken veel zelf qua sauzen enz maar vind het lastig wat te eten ipv brood. Tips?

15. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Bedoel je met suikers alle suikers? Want dat kan zeker wel 30 dagen duren en in het begin zul je nog genoeg fouten maken omdat er bv toch suiker bleek te zitten in gehakt van de supermarkt etc...

Vorig jaar ben ik begonnen met de sugar challenge en inmiddels helemaal gewend om suikervrij te eten. Ik heb zeker meer energie gekregen, betere huid en die paar kilo's die er nooooit afging ben ik eindelijk kwijt! Ik heb kennis en recepten vooral uit de 100% suikervrije boeken gehaald en internet.

Als alternatief voor brood gebruik ik speltbrood van de natuurwinkel. Spelt van de bakker bevat ook suiker. Of zuurdesembrood, spelt rijstwafels of havermout.

16. susy26

susy26 Niet meer actief

Mis een rare vraag, maar je lichaam hebt toch suikers nodig? Ik zou t niet kunnen, is veels te lekker allemaal...en met mate komt het best goed hihi

17. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Speltbrood eten wij ook, dus dat mag wel?

Heb je tips qua sites?

18. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik ben ook wel heel benieuwd.

Fruit zit toch ook vol met suikers? Wat eet je dan zo op een daG?

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier 3 dagen flinke hoofdpijnen gehad. En nu 1,5 week verder nog steeds wel gevoelig voor hoofdpijn. Hier cold turkey afgekickt ivm zwangerschapsdiabetes. Pff voelde echt als afkicken. Maar gaat nu wel beter gelukkig.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik eet maximaal 2 boterhammen per dag. Ik hou niet zo van salades.
    Ik wissel brood af met een omelet met kaas, spek en tomaat. Of restje van de dag ervoor. Of een maaltijdsoep zoals erwtensoep.
    Speltbrood van de bakker is hier zonder suiker.

Natuurlijke suikers is natuurlijk geen probleem. Kokosbloesemsuiker of palmsuiker gebruik ik met mate als ik zelf wat bak qua koek, cake, taart etc.
    Honing soms maar dan bij voorkeur niet verhit. Honing heeft wel een hoog GI maar ook hele gezonde eigenschappen mits je t niet verhit.

Deel Deze Pagina