Zeg dit nooit tegen een thuisblijfmoeder... ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door Eliza78, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Doen wij ook niet, scheelt zoooooooooveel geld!:D Wij hebben daar ook helemaal geen behoefte aan. Ik steek het geld dat er is liever in een nieuwe garderobe voor dochter dan in een diner voor 2 ;) Oja, en je kunt zoveel leuke dingen doen met het gezin wat geen of weinig geld kost; naar de speeltuin, het bos,, het strand, de kinderboerderij.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa kindjes gaan straks ook naar school, dat houd in, 4x per dag naar school, speelafspraakjes, een sport oid.

Over een paar maandjes komt het 2e kindje, zoontje gaat nu 3 ochtenden naar de psz dus dat word straks 3 ochtenden haasten, tenzij ik om 5.30 mn bed uit ga...

Je kan niet altijd alles maar doen wanneer het je uit komt als je thuis bent, soms moeten dingen nou eenmaal ook gewoon gebeuren, ook minder leuke dingen, op minder leuke momenten... Net als bij iedereen

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Klopt idd.
    hier moet Emma elke dag gewoon naar school toe. Dus op maandag, dinsdag en donderdag 4x op en neer en woensdags en vrijdags 2x .

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha ja het scheelt veel inderdaad! Zou het wel graag eillen hoor elke maand uiteten met man enzo maar we hebben de keuze gemaakt om het niet te doen zodat ik thuis kon blijven. Je moet creatief zijn naar wij kunnen een maand leven van 250€ En daar ben ik trots op want sommigen geven het per week uit!

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik mis de vraag nog: hoe zorg je nu voor jouw plekje in de maatschappij?

Vaak gehoord. Zo kwetsend, blijkbaar hoor ik er niet meer bij. Tbm was overigens niet mijn keuze, mijn ziekte maakte die keuze voor mij. Ik heb besloten er het beste van te maken en volop van mijn dochter te genieten.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat relaxt dingetjes doen wel meevallen...als je 4 keer per dag heen en weer naar school moet, na school zwemles, speelafspraakjes...

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik weer niet hoe het bij jullie in de omgeving is?? Hier zie ik om ons heen veel dat mensen erg voor status leven zoals een hypo van 2,5ton, dure auto(s) etc.. Eerlijk.. Wij zijn met een hogere hypotheek ook niet de keuze gehad hebben omdat de maandlasten te hoog zouden worden. Daarom zouden wij niet snel een hypotheek aangaan van
    2 ton. Sommige dingen heb je wel degelijk in de hand. Wij zouden bijv onze lasten + eten etc kunnen betalen van 1600 in de maand. Het zal dan lastig zijn maar niet onmogelijk :).

Hier zie ik dus eigenlijk ook dat al onze vrienden die een tbm zijn een lagere kostenpost hebben door kleiner te wonen bijv.

En soms is het gewon onmogelijk voor mensen om het van 1 inkomen te kunnen redden door omstandigheden... Helaas.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar jij werkt ook, want hebt gastkindjes...
    Thuis-zijn en voor de kinderen zorgen is absoluut rustiger dan erbij werken, wat mij betreft.
    Tenzij je je huis dan weer laat poetsen door een hulp, en dat niet hoeft te doen op de dagen dat je wel thuis bent. In dat geval zou werken weer relaxter zijn :)

9. leutjj

leutjj Niet meer actief

Haha geweldig en herkenbaar. Vindt dit leuk

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben heel wat jaren tbm geweest, en heb nog nooit zulke opmerkingen gehad.
    Ik vind het behoorlijk overdreven allemaal.

Dat het drukker met kinderen is, dat is een feit. Maar het was ( en is ) echt niet dodelijk vermoeiend of zo.
    Mijn 2 jongens zitten op school, gaan naar voetbal, zwemles en de jongste naar logopedie.
    En naast dat ik werk, kan ik woensdagochtend nog heerlijk een bakje koffie doen met vriendinnen of ouders, maandagochtend naar de nagelstyliste en de kapper.
    Gewoon niet moeilijker maken dan dat het is.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Maar laatst ook iemand: hoe bevalt dat dan om zomaar thuis te zitten??

Hmm nou ten eerste is zitten er weinig bij;) en ik zit niet zomaar thuis. (Buiten het feit dat ik go ben) is het een bewuste keuze zodat mijn kinderen niet naar voor en naschoolse hoeven en er dus in hun tijd geen "last" van hebben dat mama werkt. Met afspraken, sportclubjes e.d.
    (Ik beweer dus niet dat andere kinderen daar per se last van hebben, maar zo voelt dat voor mij)

Maar dat 'zomaar' thuis zitten

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat zeg ik ook helemaal niet. natuurlijk horen die dingen erbij en natuurlijk heb je ook genoeg te doen als je thuis bent, maar het is wel allemaal makkelijker te plannen dan wanneer je ook nog werkt. Ik wil ook helemaal niet beweren dat het 1 beter is dan het ander, iedereen moet dat zelf weten.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja klopt maar dat wordt niet altijd echt als werk gezien;)

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik vind dat iedereen lekker moet doen wat hij wil zolang dat niet ten koste gaat van de maatschappij. Een alleenstaande vriendin van me is thuisblijfmoeder en zit in de bijstand, want zij heeft er niet voor gekozen om haar kind naar de opvang te brengen. Ze heeft drie kids, met telkens 4 jaar ertussen zodat ze de vrijstelling van solliciteren behoud. Daar kan ik pissig om worden, vooral als ik op facebook lees hoe heerlijk het is dat zij thuis bij haar kindjes is en dat haar kindjes niet naar een opvang hoeven.

Zelf ben ik fulltime gastouder, ik maak hele lange dagen en heb een volle groep, verdien dus ook een volwaardig salaris (gelijk aan wat ik op een kdv verdiende in 3 dagen) maar werk er veel harder voor want ja, ik ben thuis dus het huishouden komt er ook nog even bij, dochter moet zo heen en weer gebracht worden naar school en daarnaast ben ik gewoon proffesioneel aan het werk met de gastkindjes. Maar toch ben ik blij dat ik mijn eigen kind de hele dag bij me heb en zelf kan opvoeden.

Vind overigens een hoop thuisblijfmoeders zelf al heel verdedigend, als het onderwerp op werk komt zeggen ze vaak meteen hoeveel drukker ze nu wel niet zijn en hoe hard het wel niet werken is met een klein kind in huis. Alsof ze zichzelf schamen voor het thuis zijn. Ik ben overigens blij dat er ook thuisblijfmoeders zijn. Dat zijn vaak wel de mensen die helpen op school, meerijden naar excursies, leesmoeder zijn enz. Dus ik geloof ook best dat die moeders intensiever bezig zijn met hun kind/huishouden/school, simpelweg omdat het kan.

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja ben ik wel met je eens. Met alle respect, toen mijn kinderen (tweeling) klein waren vond ik het helemaal niet super druk. Tussendoor huishouden, met de kinderen spelen, voeden etc.

Ik ben nu alleenstaande moeder, werk 24 uur per week. Ik haal en breng mijn kinderen zelf elke dag van school. Sporten 4 in de week, speel afspraakjes, huishouden, boodschappen, koken etc... Ja ik vind het soms best druk ja. Omdat ik er bij werk kan ik me moeilijk voorstellen dat thuisblijf moeders het druk hebben. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik wil niemand kwetsen ofzo. Maar ik zie in mijn omgeving toch hele andere dingen bij thuisblijfmoeders. Koffie drinken bij vriendinnen, winkelen etc. En tussendoor de dingen doen die moeten gebeuren.

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Ik werk 20 uur in de week, twee nachten in de gehandicaptenzorg. Wakkere dienst, ben hele nachten aan het rennen en vliegen. Ik slaap overdag weinig omdat er altijd wel iets is met een van de kinderen.

Heb drie kleine kinderen, 8 maanden, 2.8 jaar en 6 jaar.

Naar school 4 maal per dag, peuters 3 keer per week, zwemles, cb, ziekenhuisbezoeken met de oudste..vriendjes over de vloer..

Je hebt echt geen sec voor jezefl. Nu ik dit type ligt de jongste net op bed, oudste op school en de middelste staat aan me te trekken.

Ik zou er alles voor over hebben om te stoppen met werken omdat thuis zijn al zoveel energie kost, zoveel werk.

Het is dus wel grappig wat er in dat stuk staat, maar ik vind het altijd wel makkelijker als ik vakantie heb. Maar hier helaas al bijna 10 jaar 2 hypotheken. Dus we zullen wel moeten.

Ik kom echt niet tot rust op mijn werk. Ga daar gewoon verder met zorgen, en ren me rot.

Werk van 2230 tot 730 en dan nog 40 min reistijd.

Ik kijk echt niet neer op tbm, ik ben er wel jaloers op. En niet om dat ik het minderwaardig vindt, maar omdat ik de combinatie gewoon niet te doen vindt in mijn situatie.

17. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Omg nummer 11 haha :D

Ik ben stiekem wel jaloers hoor op de thuisblijf mamma's. Ik weet dat het ook zwaar werken is maar als ik het me kon permitteren dan zou ik zo mijn baan opzeggen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik 1 punt van herkenning zie. Als ik weet dat iemand een thuisblijfmamma is (vooral met meerdere kindjes) dan vraag ik me ook altijd af of de man dan zo goed verdient :) maar ik zal het nooit vragen uit fatsoen.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Klopt hoor...vooral nu allebei mijn kinderen op school zitten is het voornamelijk lekker rustig aan doen.

Begin met koffie drinken
    Dan een beetje huis bijhouden
    Leuke dingen doen ( winkelen...koken...vriendinnen...sporten) en om 2 uur de kinderen weer ophalen.
    Meestal is het dan wel druk. Met speelafspraken, sport en opruimen.

Maar toen ze kleiner waren vond ik het wel druk...vooral omdat je natuurlijk het huis ook echt vuil maakt. Als je werkt wordt het natuurlijk niet vies. En ook nog een hond die jonger was en vaker uit moest.

Nu is het inderdaad een stuk relaxter

19. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik zou er alles voor geven om erbij te kunnen gaan werken, maar vanwege ziekte is thuis blijven met mijn dochter, huishouden en boodschappen doen en voor haar zorgen al meer dan een fulltime baan. Wat ben ik vaak blij als mijn man thuis komt en ik in stort 😔

Het jammere is dat je het niet aan me ziet, dus mensen denken er nogal makkelijk over. Dat maakt me heel verdrietig!
    Als ik een uurtje op pad ga smorgens, bv een rondje door de dierentuin, ben ik de rest van de dag gewoon echt ziek van pijn en vermoeidheid, maar dat zien ze dan niet, erg jammer.

Ik vind het heel fijn om er voor mijn dochter te zijn, maar ik ben geen tbm uit vrije wil.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja mijn man verdient makkelijk voor 2

Dus het kan ook

Maar...we hebben het ook van een modaal inkomen gedaan. En dan was het wel even opletten ( en een lieve moeder die af en toe eens wat toestopte)

Deel Deze Pagina