Ik heb een lieve schoonmoeder. Toen ik mijn baan kwijt was geraakt heeft zij mij een baan aangeboden bij haar bedrijf en daar werk ik nu alweer 2 jaar. Ze komt 1 x per 2 weken bij ons eten. En ze wil alles voor je doen. Toen ons zoontje voor 4 weken in het ziekenhuis lag heeft zij samen met mijn moeder enorm veel voor ons gedaan. Onze band is gewoon goed gelukkig
Nou mijn schoonmoeder heeft laatst zelf tegen me gezegd ( face to face ) dat ik geen goede schoondochter bent want ik belde niet iedere dag met dr voor een praatje pot verhaal, volgens haar lieg ik alles bij elkaar, en ik besteed meer aandacht aan mijn eigen moeder dan aan haar etc etc Ik kan dr zelf niet echt wakker van liggen, het is nooit mijn vriendin geweest en zal ze ook niet worden maar goed tis niet leuk als dit je even gemeld word.
Ik durf niet van mezelf te beweren of ik een goede SD ben of niet. Ik weet het gewoon niet. De verhouding tussen mij en schoonouders is redelijk afstandelijk. We lopen de deur zeker niet plat bij elkaar. Als we bij elkaar op visite zijn is het verder wel gezellig hoor. SM belt vaak met mijn vriend en ze is ook wel erg geïnteresseerd in onze zwangerschap. Ze heeft al 3 kleinkinderen, maar de nu aankomende 4e vind ze net zo leuk. Ik heb alleen wel zo iets van dat ze straks niet de deur hoeft plat te lopen als de kleine er is. Tuurlijk zal dat wat vaker zijn als nu en dat is ook niet erg, want het is hun kleinkind. Maar niet te vaak .
Ik heb een tijdje terug te horen gekregen dat ik geen goede/leuke schoondochter ben... Nou ja, dan weten we dat ook weer
Ik ben de ideale sd ! Nee echt serieus, ik kan mijn sm vaker niet uitstaan dan wel (niet omdat ze mij iets verkeerd doet, gewoon als persoon), maar ze houd ontzettend veel van haar zoon en kleindochter en zij van haar dus wie ben ik? Ik slik een paar x en zie hoeveel meerwaarde de mensen in het leven van mijn dochter hebben. Voor haar gun ik zoveel mogelijk mensen die zoveel van haar houden als zij doen. Ze heeft maar 1 oma dus ja daar zijn we zuinig op! Ik neem haar dus wel mee winkelen, ze is deze zw meegeweest naar de vk, meegeweest naar de echo, meegeweest babyshoppen, komt langs wanneer ze wilt en dat is echt niet omdat ik er altijd op zit te wachten, maar moet je dan altijd alleen maar alles voor jezelf doen? Ik gun het haar en hoop zelf door mijn kinderen en skinderen ook zo behandeld te worden (maaarrrrr het is dan ook geen 'slecht' mens he, hoewel ik wel veel slik)!
Ik ben een leuke schoondochter, maar dat komt ook doordat ik een leuke schoonmoeder heb. We doen geen moeder en dochter dingen hoor, maar ga wel bij haar langs op visite en zij komt hier op visite als vriend er niet is. Ze bemoeit zich nergens mee, geeft geen (goedbedoelde) adviezen over hoe ik de kinderen moet opvoeden. Ik had best een schoonmoeder gewild waar ik wel mee zou kunnen winkelen, maar ik mag met mijn sm al niet ontevreden zijn.
Ik ben ook geen goede schoondochter..... Ik vergeet dr te bellen als er iets is. Ook ga ik liever niet winkelen met dr. Mijn man kan daar best boos over worden omdat ik dat wel bij mijn moeder doe en haar vaak vergeet. Komt ook omdat ik in het begin haar overal bij wou betrekken en zo vaak 0 op het rekest kreeg dat ik er maar mee ben gekapt. Zondag gaan we met zijn 4tjes shoppen en zie er nu al tegen op pfff nou ja.
Nee maar dat komt omdat ik vind dat het van twee kanten moet komen. Ik mag haar wel hoor alleen wij moeten altijd haar kant op komen terwijl zij ook auto kan rijden. Ook trekt ze mijn schoonzusje erg voor maar denk dat dat komt omdat mijn man niet haar vlees en bloed is. De vrouw die mijn man op de wereld heeft gezet is sinds kort weer in beeld in het leven van mijn man. Heeft geen rijbewijs, woont in Belgie en verwacht dat we daar gezellig op visite komen volgende maand. Heb van de week mijn man maar even duidelijk gemaakt dat die vlieger voor mij en mijn dochter niet op gaat. Heb er geen zin in want als het net als de laatste keer na 3 maanden weer voor 4 jaar stilte en negeren is dan ga ik daar geen energie in steken. Komt er op neer dat wij altijd vanalles doen en dat het nooit eens andersom kan. Ben misschien niet een goede schoondochter maar ze zullen het er mee moeten doen hahaha
Mn schoonmoeder is een schat, en heeft alles voor ons over! Kan ook lekker babbelen met haar en ook lachen. En voor serieuse zaken kunnen we ook bij haar terecht. Maar uhm.. bellen doen we nooit, op visite ga ik ook nooit alleen en ik breng haar eigenlijk nergens van op de hoogte (terwijl ik mn moeder standaart 2x p week zie en verder meestal ff met haar sms en bel, oke logisch tis ook mn eigen moeder maar toch) Volgens mij vind ze het geen probleem zo en vind het allemaal wel goed zo.. nou prima toch als het zo van 2 kanten komt en dat je toch goed met elkaar kunt. Daarbij zal het anders worden wanneer de kleine er is want mn schoonmoeder zal gaan oppassen en daarbij wil ik haar natuurlijk wel betrekken bij haar kleindochter (ook in de eerste maanden)
ik ben een normale schoondochter denk ik. we komen gemiddeld eens per week bij elkaar over de vloer. ze past als het nodig is op de kindjes en zoals vandaag is mn wasmachine kapot, gooi ik bij haar de was erin. ( woont naast ons) ze is ook heel lief voor mn kindjes. maar een vriendin van me is ze niet. ik vertel niet alles aan haar ( eigenlijk zo min mogelijk) en ik ga ook niet met dr winkelen.
Behalve hen laatste zinnen bedoelde ik dit topic niet zo. Ik doe soms echt weleens iets met haar maar niet zoveel als zij wil. Daarnaast wonen ze een eind weg, dus dat maakt het lastig. Als ze op loop afstand zou wonen zou ik heel vaak bij haar op de koffie gaan. Maar ze is mijn moeder niet en ik wil haar niet bellen om te kletsen over problemen tussen haar zoon en mij die er niet Ijn, of klagen over mijn buikpijn als ik ongi ben geworden. En dat vindt ze jammer.
Ik ben ook geen ideale schoondochter. Zeker niet in de ogen van mijn schoonmoeder. Neig nu wel meteen weer naar SM bashing, want ik heb niet zo'n hoge pet op van deze vrouw. Ze is zeker degelijk en betrouwbaar, maar de schoondochters doen het in haar ogen toch nooit goed. Verder kan ik echt totaal niet omgaan met haar emotionele armoede. Fijn hoor, als ze een keer langskomt dat ze dan de keukenkastjes gaan poetsen (2 vliegen in 1 klap voor haar, ze geeft mij het gevoel dat ik een slechte huisvrouw ben, en ze hoeft geen gesprek aan te gaan), ik heb liever een gesprek en dat ze een keer OMA is, ipv pseudo opvoeder lees= bemoeizuchtige oude zure tang. Hmm, dit was niet helemaal het onderwerp he....
On topic: TS, het is je schoonmoeder, niet je vriendin of je moeder. Hoe lullig ook en goedbedoeld van haar, je hoeft aan haar echt verantwoording af te leggen.
Ja, ik denk dat ik een goede schoondochter ben, maar ik heb ook een schat van een schoonmoeder. Ik heb een betere band met haar dan met mijn eigen moeder. We bellen, winkelen, smsen enz. En ze is een geweldige oma voor mijn kinderen, daar ben ik haar ontzettend dankbaar voor. Ik waardeer het ook dat ze nooit ongevraagd haar mening geeft, me nooit corrigeert, de opvoeding die we onze kinderen geven respecteerd en me regelmatig verteld dat ze me een goede moeder vind. Dat kan ook anders, als ik sommige topics lees :S Wat mij betreft werkt het twee kanten op. Als ze niet zo'n leuk mens was geweest was ik dat vast ook niet, en visa versa. Trouwens, mijn man en ik zijn uit elkaar, dus ze is niet eens echt mijn schoonmoeder meer, haha! Maar dat heeft onze band niet veranderd. Heel bijzonder.
of ik een goede schoondochter ben? tja geen idee. ik hoor ze nooit klagen, maar ook nooit zeggen hoe blij ze met mij zijn (wel met Collin ) Ik heb een goede band met mijn schoonouders, maar geen hechte. vind ik ook niet heel erg, dat heb ik ook nooit met mijn eigen ouders gehad. Ik ben van nature heel erg op mezelf. Zolang we met zijn allen door een deur kunnen vind ik het prima!
Zo denk ik er ook over, wat mijn eigen ouders betreft (en de relatie die ze hebben met mij en mijn man). We gaan goed en warm met elkaar om, maar zitten niet wekelijks bij elkaar en wij houden ons eigen leven ook apart en gescheiden. Ze hebben dus niet overal inspraak en krijgen ook lang niet alles te horen. Schoonmoeder woont heel ver weg, maar denk dat ik sowieso een goede schoondochter ben. Ik maak haar zoon tenslotte gelukkig
Ik ben gezegend met een hele lieve schoonmoeder. Ze dringt zich niet op maar ik zie haar graag en het is altijd gezellig. Ik ga ook graag naar mijn schoonouders toe, ze wonen wat verder weg dus ik zie ze niet zo heel vaak maar we zijn zelfs vorig jaar nog met ze 4 dagen naar Disneyland parijs geweest en het was helemaal super! Mijn ouders is hetzelfde eigenlijk, die zie ik wel dagelijks. We wonen twee straten bij ze vandaan haha. We eten daar ook in de avond, dit is zo gegroeid toen we aan het wachten waren op onze keuken en we dus niet konden koken. Met mijn moeder heb ik een hele goede band, daar kan ik echt alles aan vertellen en ze zal ook bij de bevalling aanwezig zijn.
ik weet zeker dat ik geen leuke schoondochter bent ik doe niet aan haar wensen en verplichten ik vind het prima zo ik doe alles met mijn eigen lieve moeder die let 3x in de week op en tussen de dagen dat ik vrij bent spreken we met elkaar af of te gaan shoppen of een bakkie bij haar moeder (dus mijnj oma) te doen mijn oudste dochter van 3 jaar is ook dol op haar oma (mijn moeder) mijn dochter heeft alleen maar over mijn moeder en oma niet over mijn schoonmoeder ik ziet het al als mijn moeder binnen komt dan zeg mijn dochter gelijk van ow mijn oma gezellig gaan we spellen ?? en als mijn man zijn moeder komt na 8 a 10 weken dan zit me dochter stil naast me of speelt gewoon alleen zonder te vragen aan oma van kom dus ik merk aan me dochter ook dat ze geen band heeft met haar oma of ze voelt het misschien ook wel van mij als we schoonmoeder langs komt krijg ik altijd zo raar gevoel van binnen en moet opletten wat ik vertel enz want anders is ze zo op de tenen getrapt of ze gaat zelf zo zielig doen huilen ken ze goed dat je meelij krijgt met haar en liegen ken ze ook heeeeel goed gewoon raar mens
Ik zou nooit beweren dat ik de ideale schoondochter ben, ik heb ook zo m'n gebreken.. Maar ik vind toch dat ik het best aardig doe gezien de situatie. Mijn schoonmoeder is geen in en in slecht mens, maar wel vooral met haar zelf bezig. Ze denkt soms dat ze nog 18 is en heeft nooit tijd voor haar kinderen, gaat liever stappen, borrelen en uiteten.. Ze heeft naast mijn vriend ook nog jonge kinderen uit een tweede relatie. Schatjes, maar totaal ongenuanceerd. Kinderen in de buurt mogen niet met ze spelen omdat ze zo brutaal zijn, en er word dan ook niet echt naar ze omgekeken. Wat ik erg voor de kids vind, want zij weten niet beter en snappen het dus niet.. Soms maak ik me ook weleens zorgen om wanneer ons kleintje er is. Sm zegt dat ze persee wil oppassen, maar eigenlijk ben ik het stiekem met die ouders uit de buurt eens, ik zou mijn kind ook liever niet zonder mn toezicht achterlaten. Er wordt ipv gecommuniceerd, alleen maar geschreeuwd en gescholden tegen elkaar daar in huis. Mijn vriend vindt het ook verschrikkelijk en spreekt z'n moeder er ook regelmatig op aan. Betreffende de relatie tussen mij en mijn sm, die is wel eens slechter geweest. Laat ik zeggen dat ik redelijk mijn best doe om dingen te vergeten en te vergeven. Sm is het type dat zelf nooit afspraken nakomt, het zelfs presteert om een lullig feestje van kennissen boven de verjaardag van haar zoon ( mijn vriend) te verkiezen en altijd te 'vergeten' wat ze heeft beloofd.. Maar aan de andere kant verwacht dat ik alles doe wat zij zegt, altijd langskom wanneer zij dat vraagt, ook wanneer ik geen tijd heb,en vervolgens achter me rug om gaat vuurspuwen wanneer ik een keertje niet kan, en ook nog netjes afzeg, terwijl ik er eigenlijk altijd gewoon ben.. Ongeacht dit alles heb ik haar toch meegevraagd naar een echo, omdat mijn moeder ook een x mee mocht. Gewoon om haar niet buiten te sluiten. Wil gewoon wel dat ons kind straks niks van de irritaties merkt.