Ik zie mijn schoonmoeder minstens eens per week. Ze woont ook praktisch om de hoek dus ze kan er zo zijn en omgekeerd. Ik ga ook met haar winkelen of ik ga zonder mijn vriend op bezoek met de kleine. Maar het is ook een leuke vrouw, dus het werkt inderdaad 2 kanten op
hier bijna t zelfde. ook ik stel altijd voor om naar schoonfamilie te gaan anders zien we ze idd zelden. ze komen namelijk ook nooit hier. moet er een verjaardag zijn oid, ja dan zien we ze. maar verder komen ze nooit. Denk niet dat ik een slechte schoondochter ben, al hadden ze misschien wel een andere soort meid met hun zoon verwacht. mijn man is een sporter en ik absoluut niet. sport boeid me ook niet. en sinds we samen zijn doet hij ook niks meer aan sport behalve het kijken op tv. tja das zijn keuze, moet ie helemaal zelf weten. ik hou hem niet tegen, ik kijk het alleen niet mee Verder vinden ze t volgens mij wel fijn dat hij een stuk losser is. mijn schoonfamilie zijn geen praters, als er wat is dan kroppen ze het op tot ze er depri van worden. mijn man deed dat ook maar ik heb hem geleerd om te praten en dat vind hij erg fijn nu. hij komt ook regelmatig naar me toe dat hij even wil praten om zn ei kwijt te kunnen. daarin ben in dus een goeie schoondochter
Ja ik ben een goede schoondochter. Heb dan ook fijne schoonouders. Af en toe een tikkeltje overbezorgd en wat ouderwets, maar wel hele lieve mensen. Mijn zoontje is ook gek op ze.
ik denk dat ik wel een redelijk goede schoondochter ben mijn sm lijkt sprekend qua karakter op mij mijn sv is erg leuk alleen kan ie zo nu en dan nogal bot uit de hoek komen en dat moest erg wennen trouwens heeft mijn ml ook niks te klagen met zijn schoonouders en kunnen zelf mijn ouders heel goed opschieten met mijn so ik klaag niet
ik heb eigenlijk geen idee wat mijn souders van me vinden. mijn svader mag ik niet, maar goed of hij dat weet? k laat het iig niet (al te erg) merken. met mijn smoeder kan ik het wel vinden, gezellig kletsen enzo. maar winkelen ed beginnen we niet aan. mijn man is oudste van 5 kinderen, waarvan er nog 4 thuiswonen, dus ze hebben zo hun eigen gezin en leven. ze zijn ook pas 49 allebei, dat scheelt miss ook wel.
Ik ben volgens mij een prima schoondochter... mijn so zijn dan ook prima mensen en ondanks dat schoonmoeders een beetje druk kan zijn en ik dat niet altijd even goed kan hebben is het een prima mens. ze wonen om de hoek en gaan straks ook 1 dag in de week op onze zoon passen...
Ja ik ben een goede schoondochter, maar je hoort mij ook niet klagen over mijn schoonmoeder. Hebben er eerlijk gezegd wel wat jaartjes over gedaan voor we het zo goed samen konden vinden.
Goede vraag, maar ik denk dat ik wel aardig in de buurt kom, alleen waardeert s-moeder het niet genoeg. Mijn s-moeder heeft een heel hechte band met haar dochter, té hecht eigenlijk. En daardoor zien die elkaar élke dag. In het weekend doen ze alles samen, inclusief mijn zwager, neefje en schoonvader. Het liefste zou ze dit met ons (man, zoontje en ik), ook doen, maar voor ons hoeft dat geclaim niet. En ik denk ook over sommige belangrijke dingen anders, dat vindt s-moeder ook niet zo fijn. S-vader is heel rustig, en vindt het allemaal wel goed. Ze passen iedere week op maandagochtend op, en ik moet zeggen dat ze dat eigenlijk wel heel goed doen, ondanks de vele kritiek die ik op ze heb. Ons zoontje gaat er altijd graag naartoe, dus eigenlijk heb ik niks te klagen.
Ik denk dat ik wel een goede schoondochter ben. maar eigenlijk heb ik niet echt een band met mijn schoonouders. Beide niet.. Ik vind het altijd wel gezellig als we daar zijn maar bellen en shoppen en dat soort dingen doe ik niet. Ben niet zo'n familiemens. ( ook niet met mijn eigen familie)
Nee, niet meer. Ik heb alles voor haar gedaan en altijd mij aan haar aangepast maar na een paar trappen steeds na ben ik helemaal klaar met haar! Ik heb in mijn leven nog nooit iemand meegemaakt die zo egoistisch is en zo harteloos is... Mijn vriend denkt gelukkig hetzelfde!
Ik had een erg goede schoondochter kunnen zijn, ben ik ook altijd geweest overigens. Als ik er niet was geweest was mijn man al eerder niet meer bij zijn ouders gekomen. Ik heb een hoop voor mijn schoonouders gedaan om het contact te behouden. Helaas heb ik het "verloren" en raad eens wie de schuld kreeg..... juist ik! Sindsdien ben ik er ook klaar mee, al vind ik het nog steeds erg jammer dat het zo is gelopen.
Ik ben mijn moeder al niet dus mijn smoeder ook niet. Daar heb je msn voor (beiden klagen er soms over maarja...dan moeten ze zelf me maar wat vaker aan schieten ofzo?) En problemen bespreek ik eigenlijk haast niet met anderen behalve mijn man. Dus ook niet met moeder (eigenlijk vooral niet met moeder want die gebagatelliseerd alles of ze heeft het erger.) En tja... naast vorige modellen schoondochters val ik nogal mee (als in ik ben geen verwaand vervelend kreng) dus het zal wel goed zijn? We hebben wel eens een meningsverschil maar dat mag. dan hebben we allebei zo'n houding van "lets agree to disagree" en gaan we over wat anders verder. Ik kan dus ook mijn mening uitspreken bij haar en zij andersom ook bij mij zonder dat er scheve ogen van komen. Heb soms wel eens zoiets van heb je haar weer als het over Wendy gaat. Maar goed dat zal de generatie kloof ook wel zijn. Mijn man is nml al 9 jaar ouder als ik dus de tijd dat zij kinderen hadden EN de tijd dat haar dochter kleine kinderen hadden is al minstens 25 a 26 jaar geleden. En ik zie al zoveel verschillen tussen mijn oudste en mijn jongste dat de verschillen tussen haar eerste setje kleinkinderen en Wendy al helemaal HUGE zijn. Dus zo gek is het ook weer niet! Bijvoorbeeld dat ik Wendy veel bij me hield toen ze pas geboren was. Dat vond ze vreemd en dan zie je haar denken. Maar ze zegt er een keer iets van en als ik dan een weer woord geef over hoe ik het zie nouja dan heeft zij ook zoiets van naja het is jou kind! Niet dat ze niks om Wendy geeft uiteraard maar ze houd wel de jij is mama ik is oma rollen in het oog. Dus ik vind haar best een ideale mams (zo noem ik haar ook...mijn moeder is nml mam ) Al zou ik graag zien dat ze nog wat fitter was en we dus inderdaad soms wat konden ondernemen samen (eventueel met Wendy) maar daar is haar gezondheid niet naar. En tja...als ik vraag wat ze van me vind hoor ik toch waarschijnlijk dat ze me een verwaand achterbaks kreng vind (met een knipoog er achter aan) dus dat zal ook wel goed zitten?
wordt een beetje offtopic vrees ik maar als ik bedenk dat: - mijn sm aan het begin van onze relatie mij (nog voordat ze mij had ontmoet) maandenlang telefonisch heeft gestalkt, uitgescholden en bedreigd, maar desondanks dat ik er uiteindelijk nu voor moet zorgen dat het contact met haar zoon een beetje intact blijft - dat ze 2 dagen na mijn 2e mk manlief heeft gebeld om haar gif te spuien over mij, hij had nooit met mij moeten trouwen, hij moest kiezen tussen haar of mij, met iemand moest trouwen die wel kinderen kon krijgen, desondanks een jaar later haar alle kans en mogelijkheid heb gegeven om een oma te zijn voor haar eerste en enige kleinkind. Hem te zien wanneer ze maar wilt en te verzorgen wanneer ze dat wilt (flesje geven, in bad stoppen) - ondanks dat haar eigen zoon het haar eigenlijk niet gunt, dat ik haar toch zo nu en dan de gelegenheid geef om op ons zoontje op te passen zodat ze alleen tijd met hem kan doorbrengen. - dat wanneer ze ruzie met haar eigen dochter heeft, het contact met ons opzoekt, maar wanneer ze dikke maatjes met haar dochter is het contact met ons (incl manlief) laat verwateren. Desondanks als ze na een paar maanden weer toenadering zoekt dan ontvang ik haar met "open armen" - ze kan langskomen wanneer ze wilt, blijven eten wanneer ze wilt. Beetje "open door" policy voor haar. Ze is en blijft toch de moeder van mijn man. en dit zijn maar een paar voorbeelden van alle incidenten, dus ja op basis van al deze gebeurtenissen, kan ik denk ik wel zeggen dat MIJN schoonmoeder geen betere schoondochter kon krijgen dan mij hoop alleen dat ze ooit de waarde van mij als schoondochter ook zal inzien en herkennen. Dank je wel TS, ben dat ook allemaal weer ff kwijt
Of ik een goeie schoondochter ben.... ik vermoed van wel... Mijn schoonouders hebben hier in huis een eigen slaapkamer voor als ze komen logeren logeren hier vermoed ik sowieso 1x per maand en soms meer. Mijn schoonouders en ik hebben dagelijks contact via de mail om even de dag door te nemen (zeker nu ik weer zwanger ben!!!) En schoonpapa komt hier geregeld in huis klussen, ik mag niets in de tuin doen of verven of wat dan ook dat doet hij allemaal wel voor ons... Met andere woorden we gaan gewoon heel goed met elkaar om....
ik zal heus niet de ideale schoondochter zijn maar we kunnen het goed met elkaar vinden en zie ze minimaal eens per week. We helpen elkaar als dat kan en ik denk dat ze me wel aardig vinden.
Nee, ik ben ook geen goede schoondochter. Heb zelf ook weinig contact met haar. Ze belt voornamelijk mijn vriend voor alles, dus heb ook nooit echt een band met haar kunnen ontwikkelen. Maar eerlijk? het is ook niet echt mijn type mens, dus mis het ook niet zo.
Ik denk niet dat ik een hele goede schoondochter ben.... Toen mijn man en ik net wat hadden was het kritiek over mij niet van de lucht. Ik was te jong, te flierefluiterig, te eigenwijs, etc. Achteraf bleek dat alle nieuwe aanwinsten binnen de familie zo'n behandeling kregen, maar ja je maakt daar niet echt vriendjes mee. Toen we besloten te trouwen heeft ze denk ik min of meer noodgedwongen moeten besluiten mij te accpeteren. We verdragen elkaar nu maar zullen nooit een hele goede band krijgen. Ze zal me nu, na 11 jaar, inmiddels wel een prima vrouw voor haar zoon vinden hoor maar wat mij betreft heeft ze in het eerste jaar dat we samen waren teveel gezegd om het voor mij nu nog echt goed te laten voelen. Denk overigens dat het feit dat we nu op ruim 1000km bij ze vandaan wonen en ze dus de kleinkinderen maar heel af en toe zit ook niet altijd even goed valt bij ze. Maar ja, da's een keuze van ons samen geweest (alhoewel ik wel stiekem mijn man veel gemotiveerd heb om ook in het buitenland te kijken naar leuke banen....) Ik zal haar eigenlijk niet zo snel uit mezelf bellen om een praatje te maken. Doet zij overigens ook niet. Dus meestal is het mijn man die 1x in de week zijn ouders belt. Mijn moeder spreek ik bijna elke dag. Gewoon even om gezellig een praatje te maken. Ik zal mijn SO ook nooit aanspreken met 'pa en ma'. Dat doet mijn zwager bijv wel bij hen. Het zijn mijn ouders namelijk niet, dus zie dan ook niet helemaal in waarom ik ze dan zo zou moeten noemen...
Ik durf wel te zeggen dat ik een goede schoondochter ben. Mijn schoonmoeder is ook supertof, dus dat helpt ook wel. Maar ze heeft al een paar keer aangegeven dat ik goed ben voor haar zoon. Kan open over dingen met haar praten. Kan met haar lachen en huilen. Bel haar niet dagelijks. Af en toe een sms of belletje. Kom er wel regelmatig (ligt op de route naar mijn werk), dan ga ik even langs voor een bakje koffie en kletspraatje. Ben ook niet het type om scheve relaties te trekken. Misschien scheelt dat wel. Ben niet afhankelijk van mijn schoonmoeder, schoonvader of mijn eigen ouders.