Zeg eens eerlijk, ben jij een goede schoondochter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik ben een goede schoondochter altijd wel geweest maar sinds mijn zoontje er is denkt mijn schoonmoeder dat ze alles kan doen en zeggen vanaf zijn geboortje al.
    Denk aan eerste fles van mij afpakken.
    De eerste keer dat ik mijn zoon zag zelf eerst snel kijken en aanraken.
    Zeggen dat mijn zoon geen band met mij heeft omdat mijn bevalling met een keizersnede is geeindigd.

Dus daarom ben ik klaar met haar en ben ik geen goede schoondochter... jammer dat ze zo krang in haar hoofd is had het liever anders gezien.

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ach heb ook zo mijn gebreken.. Maar heb geen contact meer met mijn schoonouders sins een aantal weken ( ze vinden mij niet goed genoeg) en dat bevalt me prima..

Manlief gaat nog wel met zoontje naar opa en oma

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Denk wel dat ik in hun ogen perfect ben.
    Heb hun zoon gered in hun ogen (lang verhaal maar niets voor op dit forum) en heb ze 2 kleinkinderen gegeven.
    Verder hebben we ook wel een goede band al heb ik er soms moeite mee dingen mooi te moeten verwoorden voor ik het ze op hun bord gooi.
    tenmisnte dat gevoel had ik.
    Laatste tijd zeg ik gewoon hoe het is en wat denk je:
    zijn ze blij dat ik zo open en eerlijk over alles ben. Whahahaha wie had dat gedacht.

Speelt wel mee dat we op 300 km afstand wonen, dichtbij was het een ander verhaal denk ik

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    nee, ik ben vast niet altijd een goede schoondochter. ik snap veel dingen van mn schoonmoeder ook niet hoe ze het aanpakt. alles moet altijd om haar draaien en dat stoort mij best wel!! maar aan de andere kant waardeer ik het erg hoe ze altijd klaar staan voor mn kinderen, dat is gewoon erg attent. ik ben het lang niet atijd met haar eens, maar doe wel mijn best om haar te respecteren om wie ze is en hoe ze is.
    Maar tis wel eens lastig hoor, mn man is het vaak wel met mij eens...maar ja het blijft wel zijn moeder dus hij neemt het ook gauw voor haar op. Dit botst wel eens. Ik probeer een aantal ergernissen dan ook maar gewoon voor mezelf te houden om de lieve vrede. Alles zeggen levert ook niet altijd wat op!

5. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    mijn schoonmoeder geeft mij het gevoel dat ik geen goede schoondochter ben...

maar goed, zij is ook geen goede schoonmoeder;)

dus we zijn lekker in evenwicht

*veel gebeurt in het verleden, dingen die ik niet kan vergeten en ook niet vergeven. er is altijd een soort van negatieve spanning

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nee ik ben geen Goede schoondochter. Dingen gebeurd en gezegd die ik niet kan vergeten. Neem geen contact op met haar, (vriend wel logisch) en zie haar alleen op verjaardagen. Maar voor mij is zij ook geen Goede schoonmoeder...

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb geen schoonmoeder, dus daar kan ik niet over meepraten. ik denk wel dat ik voor mijn sv een goede schoondochter ben, hij is iig altijd blij om mij te zien en we praten dan ook leuk weg :D

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik ben een goede schoondochter omdat ik mijn schoonmoeder verdraag...

9. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik ben geloof ik wel een goede schoondochter. Ik zie mijn schoonmoeder vaker dan haar eigen zoon doet. We bellen/smsen dagelijks, af en toe shoppen, ga er elke week heen, gaan naar de film of zwemmen oid.. ze komt hier vaak over de vloer en jawel...soms logeer ik wel eens bij mijn schoonmoeder! (als het bijv makkelijk is voor werk/oppas maar ook wel eens voor fun..)...Daarentegen kan ik ook alles tegen haar zeggen en we lopen ook wel eens te kibbelen.

Het is een apart mens met een eigen karakter maar ontzettend lief..

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    wanneer ben je een goede schoondochter dan? Als je aan de wensen van SM voldoet? Of als je jezelf bent?

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Mijn schoonmoeder heeft me geaccepteerd. Zo zeg ik het het beste denk ik. We verschillen gewoon heel erg. Maar ik ben wel blij met haar, heb eigenlijk nog nooit een nare schoonmoeder gehad :). En ja er zijn weleens dingen waarvan ik denk hm oké maar goh dat heeft iedereen toch?

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tja... heb mijn vriend in de kerk leren kennen, daarna zijn we beiden de kerk uitgestapt.. gaan samen wonen *waar ze het heel moeilijk mee hadden* en nu zwanger zonder getrouwd te zijn. maar toch hebben we een goeie band. nee ideale schoondochter ben ik misschien niet, maar toch zijn we blij met elkaar. gaan ook wel eens samen shoppen enz. echt super :)
    helaas heb ik zelf geen moeder meer, maar ze maakt wel een hoop weer goed

13. silvermist

silvermist Niet meer actief

idem, exact wat ik ook wilde zeggen ;)

14. Ik zou het niet weten.. ik heb niks tegen haar, maar haar familie is zo egoïstisch als de pest. Dus daar negeer ik het bestaan wel van..
    We hebben niks met elkaar, en we hebben niks tegen elkaar. In de omgang werkt het best zo, ze zorgt goed voor mijn zoon, en houdt zich aan mijn 'regels', dus ik vind het best allemaal :)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ben denk ik niet echt de ideale schoondochter. Ben nl best wel kattig tegen mijn schoonmoeder, terwijl zij echt heel lief is en alles voor ons over heeft. we doen wel veel samen, en dat is ook echt gezellig: boodschappen en winkelen, ze past vaak op en als ze vervoer nodig heeft naar een van haar zussen, nichtjes ed vraagt ze vaak of we daarheen kunnen gaan wat ik dus wel doe (zij heeft geen rijbewijs). Ik denk dat ik meer bof met haar als schoonmoeder als zij met mij als schoondochter, nu ik er zo over zit te denken moet ik maar wat liever doen :) Overigens koop ik wel bijv. regelmatig een kleinigheidje voor haar, een doos bonbons of zo en vergeet ik ook nooit de voor hun belangrijke data's ed, dus daar ben ik dan wel weer een goede schoondochter in en dat wordt overigens ook heel erg door mijn sm gewaardeerd.

Overigens heb ik ook een hele lieve schoonvader. Kan ik het ook goed mee vinden en daar ben ik dan weer niet kattig tegen, die zit met dingen iets meer op een lijn met mij :)

16. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    geen contact meer met ter! (gelukkig :D)

dus in haar ogen ben ik vast een waardeloze schoondochter die haar zoon en kleinzoon bij haar weg houden
    (wat ze overigens zelf heeft veroorzaakt)

Na heel veel drama en egoisme en niet komen op haar kleizoon's 1e verjaard :$ ben ik helemaal klaar met dat mens!
    manlief ook maar mocht hij weer contact met haar willen zou ik daar 1000% achter staan maar ik hoef haar niet meer! NOOIT meer!!
    Had altijd een leuke band met haar tot mijn zwangerschap en erna....
    heb er best verdriet van gehad maar ik laat me niet gek maken door mijn schoonmoeder!!

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als ik het zo eens lees ben jij best wel een ideale schoondochter, want je hebt gewoon een moeder-dochter-relatie (of tenminste: klinkt als mijn mama en mij) met je schoonmoeder! Dat kattige vindt ze blijkbaar niet zo erg, zeker niet als er zoveel positiefs tegenover staat...

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    wij hebben heel erg aan elkaar moeten wennen. Toen ze eenmaal door had hoe ik echt was en het echt goed bedoelde allemaal is het tij gekeerd en is alle spanning ook weg.
    Na de komst van Zoey is de band nog meer verbeterd.
    Ik ben gee ideale schoondochter maar dat hoeft ook niet vind ik .

19. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Nee, ik ben geen goede schoondochter en zal het ook nooit worden. Ik kan nooit aan haar eisen voldoen. Ik ben realistisch genoeg om te zeggen dat ik tekortkomingen heb.
    Ik ben blij dat ik een leuke moeder heb en ik hoop nog lang van haar te kunnen genieten.

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mijn sm heeft zo haar buien. Ene moment gaat het wel lekker andere moment is het een feeks.
    Afgelopen maand 2 keer een sms gehad met de vraag hoe het ging.
    Mijn man heeft ze ook niet gesproken. Miskraam is zo'n makkelijk woord he, maar het voelt verrot pijnlijk. (mijn eigen moeder kwam zo dagelijks langs en als ze niet kwam belde ze even)
    Als ik bel toen ik hoorde dat ze de hond in gingen laten slapen zei ze; bedankt voor je telefoontje. Waarop ik antwoorde dat dat een kleine moeite is.
    Mijn zwager heeft sinds begin van t jaar een nieuw vriendinnetje.
    Sm kreeg van sv voor haar verjaardag 2 kaartjes voor soldaat van oranje en daar gaat ze met dat nieuwe vriendinnetje heen.
    Kom daar zelf al ruim 12 jaar over de vloer.
    Beetje jammer.

Als we elkaar zien is het daar. Ze wonen hier echt 5 min. bij elkaar maar even op de fiets springen is een grote moeite voor haar.
    Voorheen ging ik wel eens alleen met de jongens langs, ben daar nu ook een beetje klaar mee.
    Als we gaan ga ik met mijn man.
    Ook laat ze pas op het laatste moment weten dat ze zaterdag haar verjaardag viert (is al 3 weken gelden jarig geweest) terwijl ze weet dat ik elke zaterdag werk, beetje jammer.

Deel Deze Pagina