Zeg eens eerlijk, ben jij een goede schoondochter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik ben de ideale schoondochter, heb alleen niet de ideale schoonmoeder:p

Ik ga gerust tegen dr in, hun willen vaak dat we financieel bijspringen waar ik het niet mee eens ben omdat het geld wat ze dan besparen aan verkeerde dingen opgaat en zo zijn er nog wel meer dingen. Ben dan ook niet de lievelingsschoondochter (heeft er 4momenteel)

2. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik denk wel dat mijn schoonouders me aardig vinden. Om te zeggen dat ik een goede schoondochter ben wil ik niet zeggen.
    Wat is goed?

Ik durf gerust tegen ze in te gaan als ik het ergens niet mee eens ben, maar we zijn er regelmatig en dat is altijd gezellig. Vanaf mijn 16e mocht ik met ze mee op vakantie naar Spanje, wat ook altijd erg leuk was. Eten er regelmatig en zijn gerust op een zonnige dag daar in de tuin te vinden. Ik vind hun in elk geval leuke schoonouders :D

3. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Mijn schoonmoeder is een schat van een mens een echt oma oma voor mijn kinderen. Ze is al wat ouder dan mijn eigen ouders. Ze is 65. Ze heeft 2 zonen en 1 dochter (met die dochter heeft ze geen band meer mee, das een raar wijf).

Maar echt leuke dingen met haar doen of spontaan opbellen doe ik niet. Om dingen met haar te doen moet ik ff flink endje rijden en bellen, tja.....bel mn eigen moeder ook niet zo vaak. Ben eigenlijk helemaal niet zo'n beller als ik er bij na denk. Ik ben een echte smser.
    Maar we kunnen wel goed met elkaar door een deur en we hebben het altijd wel leuk met zn allen.
    Nee, mn schoonouders zou ik voor geen goud willen inruilen.

4. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga normaal met mijn schoonmoeder en schoonvader om..ze zijn gescheiden...sm is opnieuw getrouwd sinds een jaar of 3, sv heeft een buitenlandse vriendin.
    Met sv zijn in het verleden nogal wat erg vervelende dingen gebeurd, ik heb wel gezegd dat ik het hem heb vergeven maar door die gebeurtenissen is het wel allemaal heel anders en vind ik hem gewoon niet meer leuk (ook doordat ik weet wat hij vroeger zijn gezin allemaal heeft aangedaan..te erg..:(
    Sm heb ik ook niet veel mee maar gewoon normaal contact. Zij is wel een bepaald typetje en dacht eerst: oh, dat zal ik wel alleen vinden, dat ze zo aanwezig en luidruchtig en etc etc..maar : ik krijg dit van heel veel andere mensen ook te horen, vrienden (van vroeger nog, vrienden van mijn man dus) maar ook op een verjaardag zeggen vriendinnen van mij dat uit zichzelf. Maar dus gewoon contact,..
    wat me nog wel soms dwars zit en wat ik niet vergeet is:
    toen mijn man en ik met ons gezinnentje in vakantiehuis zaten en hun een dagje langskwamen (waar ik geen zin in had eigenlijk..) (schoonmoeder en man, en schoonzus met vrouw kwamen) moest ik op een gegeven moment mijn dochtertje voeden (was toen 6 maanden oud). Ben ik even rustig boven gaan doen...het is in dat huisje heel erg gehorig,je hoort alles...nou..ik zat boven te voeden,komen schoonmoeder en vrouw van schoonzus naar binnen (en geloof ook haar man, man van schoonmoeder). Vraagt ze eerst aan de rest waar ik ben..en vervolgens zegt ze: ooooh, ben ik blij dat ik tenminste 1 leuke schoondochter heb, he ...(naam van vrouw van schoonzus) en dan kei hard gelach (heeeel irritant, daar irriteerd iedereen zich altijd aan dat aanwezige gelach) en dan ineens zegt ze: oooh....en dan binnensmonds gelach ...want ja: nu kwam ze erachter dat het dus wel gehorig was en ze wist dat ik boven zat.....vrouw van mijn schoonzus zei dus gauw: oh,maar (mijn naam) is ook een leuke schoondochter toch?! (weet niet hoe ze op dat moment keek natuurlijk, weet niet of het gemeend was, was in ieder geval expres zo hard gezegd dat ik het zou horen..)
    ik kon wel janken op dat moment...niet dat men schoonmoeder me iets doet (heb er niks mee..) maar toch..het is niet leuk als je zoiets hoort, dat komt dan toch wel aan hoor..
    en vroeger zei ze altijd hoe blij ze met me was, dat zei heel de fam van mn man, dat ik zo mooi ,lief een aardig was etc (vind dat altijd lastig,complimentjes,kan er niet mee omgaan)
    Dusja..dat vergeet ik gewoon niet..mn man was buiten toen dat gebeurde (uiteraard,het was gewoon dom geroddel van schoonmoeder) ik heb het mijn man verteld..maar die reageerd met: oh, heb je echt verkeerd gehoord hoor.....nou echt niet dus he!en de manier waarop het ging...daarna dat binnensmonds gelach en dat oohh..van shit, ze heeft me vast gehoord...)
    ik zei dus dat het echt zo was gegaan...nou, mijn man vind dus dat het een grapje was, en ik het verkeerd interpreteer....ja right!geloof je het zelf??
    dat vind ik dus altijd heel moeilijk van mijn man..hij neemt het altijd, altijd voor zijn familie op...wat ze ook zeggen, hij praat het altijd goed en dat het aan mij ligt..

hoe is dat bij jullie schoonfamilie, zegt je partner ook altjd dat zijn fam gelijk heeft? en dat ze nooit iets vekeerds doen??
    dat vind ik echt zo vervelend...ik geef soms ook gewoon toe als mijn moeder iets zegt waar ik het niet mee eens ben, dat is soms gewoon zo..maar hij..nee, zijn ouders doen het altijd goed..(terwijl juist zijn vader een onzettend groot probleemgeval is, heeft met iedereen ruzie etc...
    maargoed...niks aan te doen maar wel irritant..maar ik doe normaal tegen schoonfamilie en zij tegen mij..alleen achter mijn rug om weet ik niet wat sm nog meer zegt

5. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met mijn eigen moeder heb ik trouwens heel goed contact, goede band..met mijn vader ook altijd, belde ook vaak naar mijn ouders op..zowel mijn moeder als vader dus...helaas is mijn vader er niet meer...:(

6. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik ben een hele goede schoondochter....al zeg ik het zelf haha.

Het probleem hier is is dat ik geen schoonouders heb. Ja ik heb ze wel, maar mijn vriend wil geen enkel contact met zijn ouders. Dan houdt het op he :p

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet de juiste persoon. :D

Ik denk dat alleen je schoonmoeder kan zeggen of je een goede schoondochter bent. En dat is helemaal afhankelijk van háár verwachtingen. Dus als zij zéér onredelijke verwachtingen heeft (zoals iedere week gaan shoppen) en jij voldoet daar niet aan... sja... :D

Nee, da's natuurlijk onzin. ;) Denk wel dat het van háár verwachtingen uitgaat, maar dat die wel redelijk moeten zijn. Maar ja, dan krijg je natuurlijk weer de vraag: Wat is redelijk. :D

Ik denk dat mijn schoonmoeder blij is met mij. Goed genoeg, toch?

8. Dana

Dana Niet meer actief

Ik hoop het, ik denk het wel.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik kan er mee door.

Ben erg op mezelf en neig niet zo snel naar mn schoonmoeder, komt omdat ik mn eigen mama ook nog heb en daar heb ik een supersterke band mee.
    Soms moet ik me er toe zetten er eens heen te gaan ofzo, maar over het algemeen genomen, vind ik mezelf geen slechte schoondochter.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier net zo!

Heb ook hele lieve schoonouders. Maar bel ze eigenlijk nooit spontaan. Ze wonen (helaas) ook niet in de buurt.

Deel Deze Pagina