Hoi Wie herkent dit? Ik zeg bijv. iets doms of maak een kleine blunder en na de tijd voel ik me er zo vreselijk DOM over Op het moment zelf nog niet eens zo erg, dan praat ik me er wel weer uit ofzo, maar als ik er later over na ga denken dan voel ik me zo dom en kan ik me er dan nog steeds druk over maken... Hoe kom ik daar vanaf? want het heeft geen enkele zin omdat het toch al gebeurd is.
Ik Geen tips helaas..Misschien denken van "Ik ben een mens, mensen maken fouten...Kijk, ik heb een *insert naam* diploma! Ben veel slimmer dan ik lijk"
Ja herkenbaar...ik doe soms echt domme dingen qua uitspraken maar ook zoals hier onder...gewoon van die domme acties Wij zijn vorig jaar verhuist, ik was met ml alle kasten enz in elkaar gaan zetten en bij 1 kast wilde het blad er niet goed op. Dus ml zegt :,wil jij daar aan de achterkant er ff op gaan zitten En wat doe ik...ga ik achter de kast op de grond zitten ipv op het blad whahaha Ik voel me er nog steeds heel dom over hahaha En qua fouten maken ach dat doen we toch allemaal.. Als je het uit praat komt dat wel weer goed.
Erg herkenbaar inderdaad. Ik kan me nog dom voelen om kleine dingen die ik deed jaren geleden. Zucht ..
Wat 'grappig' dat jullie dat ook herkennen En idd.. zelfs iets van jaren geleden kan ik me plotseling weer herinneren en soms loopt het schaamrood gewoon weer naar mijn kaken bij de gedachte.
Yep herkenbaar. Vooral omdat ik eerst iets zeg en dan pas nadenk. Hier ben ik mee aan het werk dus het komt al minder voor. En mn bedrijfsleider zegt zelfs. Jij praat echt nooit onzin, je kan het alleen af en toe wat genuanceerder zeggen...
Ja gek he het blijft je altijd bij. Ben je ook z'n flapuit of dat je iets zegt wat eigenlijk niet zo bedoelt maar dan heb je het al gezegd...
YES! En dat heb ik helaas heel vaak; zelfs om zaken die anderen waarschijnlijk niet eens opvallen Ik kan mezelf dan zo ontzettend haten dat ik mij daar een half jaar later (of langer) nog steeds rot om kan voelen. Dat slaat helemaal nergens op - en toch voelt het zo waanzinnig ultra dom. Maar ik denk dat het een goed iets is; zelfreflectie en 'je bent wijzer geworden', ofzo. Toch? toch toch toch? Ik hoop het!