Dat wisseld heel erg. Iig krijgt ze 'smorgens iets in de vorm van mini krentenbol, ontbijtkoek, eierkoek, sultana, soepstengel, rijstewafel, droge cracker ;s middags soms nog een (kinder) koekje of een stukje worst/kaas. Ze mag zowieso alles proeven wat wij eten Fruit gaat hier moeizaam. Schijnt dat ze op de creche prima fruit eet, thuis niet. Hooguit een paar hapjes banaan of wat druiven. Zaken als chocolade, snoep en chips hier alleen met feestjes of uitstapjes. "s morgens een beker melk, bij de lunch beker melk of optimel 'savonds na het eten wil ze ook altijd een beker melk. Tussendoor 3 a 4 bekertjes aangelegde diksap. En tegenwoordig wil ze ook weleens taksi drinken of roosvicee 50/50 (die ik dan ook noge eens extra verdun. Qua avondeten lust ze alles
Idem hier en drinken is eenmaal op de dag limonade en de rest water/melk/thee. Mijn dochter krijgt elders weleens een snoepje of lolly en dan springt ze vrolijk in de rondte maar 1 likje/proefje en het ligt op tafel.
Hier zijn we zo uitgedaan met tussendoortjes. Bas lust geen snoep (wel makkelijk hoor, geen gezeur erom). Hij is ook niet zo'n fruiteter. Dus we zijn nogal beperkt. * rijstewafel * chips (nibbit of pombar, alleen in weekend) * liga (1 koekje voor de helft, meer wil hij vaak niet) * yoghurt/vla * plakje kaas (daar is hij dol op) Aan zijn lichaamsbouw kun je ook zien dat hij niet veel snoept. Hij is ook vrij klein. 82/83 cm en nu hoop ik op 12 kilo. (zie onderschrift) Daarentegen is zijn broertje vrij fors en ik denk dat dat echt een snoepkont gaat worden. Ze zijn in de babytijd al zo verschillend dus dan denk ik in de peutertijd misschien ook wel
Ik ben ook niet zo verantwoord meer als in het begin. Ze mogen van mij 2x per dag een beker sap, verder water/yoki. Sap is beperkt, omdat ze allebei nogal snel aan de schijterij gaan van sap. En ze krijgen 2x per dag een 'ongezond' tussendoortje, als een koekje, snoepje uit de trommel, soepstengel, rozijntjes, yoghurtrozijntjes oid. Daarnaast nog 1 of 2x fruit. En op brood mogen ze wat ze willen, maakt mij niet uit of het zoet of hartig is. De ene keer kiezen ze worst, andere keer chocopasta of hagelslag, dus dat regelt zichzelf wel. Fruit zijn ze niet zo dol op, dus als beloning mogen ze na het fruit een berensnoepje, dat zijn eigenlijk vitaminekauwtabletjes, en daar zijn ze dol op, dus twee vliegen in 1 klap. Als toetje na het avondeten krijgen ze hier Danoontje of een 'knijptoetje', dat zijn van die knijpzakjes met appelmoesachtig spul erin. Zijn ze dol op. Ik schrijf dat nu allemaal zo netjes op, maar ik denk eigenlijk dat er elke dag nog wel een extra tussendoortje doorheen glipt. Bijv. op de markt een koekje bij de broodkraam, een kibbeling bij de viskraam, een plakje worst in de supermarkt, een chocolaatje hier of daar.
Hier eigenlijk geen snoep. Iris krijgt 1 a 2 stuks fruit en rozijntjes / rijstewafel / soepstengel. Soms een koekje (Biscuitje meestal) Ze krijgt 1 á 2 halve bekertjes diksap per dag en de rest water / thee / melk.
geef eigenlijk egwoon tussendoor wat ik zelf ook eet. soms een stuk fruit, dan weer een koekje maar soms ok stukje chocolade of wat chipjes. zolang ze netjes der brood op eten en gevarieerd eten zie ik daar geen probleem in. ik ben niet moeilijk wat betreft suikers of vetten maar te veel is nooit goed. gewoon als tussendoortje moet wel kunnen. wat ze op brood willen mogen ze zelf keizen en ook hoeveel brood ze willen. vaak kiezen ze voor smeerkaas, smeerworst, wordt, pasta of pindakaas
wat ben ik dan nog braaf plurk krijgt eigenlijk nog niet eens elke dag iets lekkers.... niet zozeer omdat het niet mag maar meer dat er geen tijd voor is. ten eerste komt ze vaak pas rond half 10 dr bedje uit rollen. dan krijgt ze of een kom pap ( bambix) of 2 droge crackers ( is ze gek op) met een beker melk. later op de ochtend dan nog sterk aangelengde roosvicee en soms vast dr fruit. smiddags gewoon brood/crackers/pap. net hoe het uitkomt na het uit bed komen weer sterk aangelengde roosvicee en meestal dan 2 stuks fruit. soms als ze in de ochtend bv ook al fruit op heeft krijgt ze dan een koekje, zakje met van die smoeltjes, mini krentebol of net wat ik in huis heb. varieesrt van rijstwafeltjes tot speculaasje of wat. paar keer in de week krijgt ze een pakje appelsap of wickey. chips ofzo nooit. ja met een verjaardag ofzo. sávonds eet ze heel goed aardappels en groente of net wat we hebben. voor ze naar bed gaat krijgt ze nog ene grote beker melk. dus het is hier meer dat er geen tijd voor over is als dat het van mij niet mag
oja e zoals afgelopen zondag hadden we worstenbroodjes.. die krijgt ze dan wel ok gewoon 1tje. ipv de pap pf crackers of brood
Eerlijk: Fruit, soepstengel/cracker, rozijntjes (ja,mijn 3jarige vindt dit nog steeds lekker) en heel soms "echt" snoep. Maar dan 1 Ik doe op visite verder niet moeilijk hoor. Ik vergeet het gewoon en zij vragen niet. Als hij dan wat wil, kiest hij soms liever een mandarijn dan snoep. Als ik uit mezelf iets geeft, dan liever iets wat nog enigszins gezond is. Saai he!
Ochtend fruit twee stuks en als ze dat goed heeft gegeten een koekje. Meestal een mama koekje ( maria bescuit) Middag: rijstwafel, banaan, twee snoepjes, koekje ( oreo vaak) appel, Kroepoek is ze ook helemaal weg van. dat mag soms in het weekend. Rozijntjes zijn hier ook nog steeds favoriet. Ook die met yoghurt. Goh en ik lees net ook iemand die de berensnoepjes heeft ( vitamine) ha ha. Die mag ze altijd als ze goed haar avond eten heeft gehad. Soms ook een stukje chocolade. Puur en een klein stukje maar.
Hier normaal gesproken ook fruit, soepstengel of rozijntjes. Of wat hartigers, zoals een plakje worst. Als ze om een snoepje vraagt, krijgt ze een vitamine-snoepje. Echt snoep of koekjes hebben wij zelden in huis. In het weekend wel eens 's avonds nibbit-chips. Als we op visite zijn dan mag ze pakken wat ze wil, maar ook dan snoept ze niet zo veel. Als ze niet zo goed haar avondeten heeft gegeten, dan vraagt ze 's avonds nog om een boterham.
Ik ben ook niet erg verantwoord met de tussendoortjes... Op zich krijgt ze er niet veel op een dag, maar ze is gek op chocola, net als dr moeder haha. Dus als ik een mini-kitkatje eet, krijgt zij ook een hapje. Smorgens krijgt ze fruit en een biscuitje, als lunch eet ze rustig 3 boterhammen dus dan zit ze goed vol. Rond een uur of drie dus nog een tussendoortje en dat kan een koekje zijn, stukje cake, stukje chocola. Allemaal wel kleine stukjes dus ik zie er het bezwaar niet in. Maar bijvoorbeeld komkommer of tomaat vind ze ook heerlijk, dus dat doe ik ook weleens in een bakje. Eigenlijk is ze een soort kliko, ze eet echt alles. Avondeten eet ze ook altijd heel erg goed. Als toetje een beetje fruityoghurt. Wat drinken betreft ben ik wel strenger: geen chocolademelk, fristi of frisdranken. Ik geef haar diksap, melk, thee of een beetje vruchtensap.
Mijn oudste is 2 jaar en twee maanden en die krijgt tussendoor fruit, rijstwafel, ontbijtkoek, nijntje koekjes, en allerlei hapjes van wat mama eet. In het weekend eten we altijd bij mijn ouders en daar krijgt hij altijd ijs als toetje. (klein bolletje) Drinken: diksap, gewoon vruchtensap soms, 50-50, en 3x per dag een beker melk. Soms thee maar daar is ie niet dol op. Hij mag wel vaak vanalles proeven maar normaal geven we alleen gezonde dingen en dat vind ie prima. Het enige wat hij echt nog nooit op heeft is chips en friet.
Ik geef 'sochtends een zakje koekjes tussendoor, meestal iets met chocola of aardbeiensmurrie Die van de lidl, zo'n klein zakje met 6 kleine koekjes. En 'smiddags krijgt ze fruit tussendoor. ik doe express 'sochtends de koekjes, want die kan ik ook meenemen. Ik doe 'sochtends meestal even boodschappen, of we gaan een eind wandelen. Dan heeft ze altijd rond half 11 haar lekkere tussendoortje
sochtends (wil die bord pap) tussen door heel soms cracker fruit wilt die niet krijg ik er echt niet in. smiddags eten laatste dagen 2 boterhammen met yoghi of soms beetje melk(houd die niet van) dan gaat die om 1 uur slapen tot soms half 4 dan soms klein koekje voor kids. dan is het om 5 uur a half 6 tijd voor avond eten daarna toetje tje voor die na bed gaat wil die ta nog papje veder krijg hij echt niet veel tussen door ik vind dat dat niet echt nodig nis tuurlijk krijg hij op visite bij mensen wel wat lekkers maar mijn kind is niet gek op fruit en melk en al die dingen en kom al helemaal niet met kom kommmer tomaat of kaas worst en al die dingen aanzetten het liefst eet die nmog potjes groente want onze eten krijg ik er niet in
Tussendoortjes: fruit, gedroogd fruit (als er suiker bij zit, zoals bij de aardbeitjes dan soms en max 2), bakje rauwkorst, handje nootjes, soms een 'zoute cracker' (sojazoutjes), soepstengel, knackerbrod, rijstwafel. Drinken: water, soms wat thee met een beetje honing, verder lust ze niets (behalve melk) Als we koekjes hebben gebakken dan mag ze eigenlijk wel iedere dag een koekje. Na het eten mag ze vrijwel altijd een (heel klein) chocolaatje, samen met papa (ik ben denk ik de enige vrouw op aarde die niet van chocolade houdt ) ... Echte snoepjes (gummibeertjes ed) die hebben gewoon niet in huis en ook als we ergens op bezoek zijn dan mag ze die niet. Chemische zooi . En bovendien link: verstikkingsgevaar!