Goed van jullie dat jullie toch het gesprek zijn aangegaan. Ik hoop echt dat het nu tot hem is doorgedrongen, dat hij nu echt aan zijn laatste kans moet werken. Hij zal zich nu echt aan jou moeten bewijzen, dat hij het gevecht waar jullie nu inzitten, voor jou waard is! Wbt, je nichtje. Nee ik zou niet helpen met het feestje, maar ook niet naar het feestje toegaan. Ik zou haar laten weten, dat het gezien de huidige omstandigheden, beter is als dit feestje even aan jullie voorbij gaat. Als zij echt zo onschuldig is, als je zegt, zal ze dit begrijpen.
Duidelijk....ik ga inderdaad maar niet. En als het goed is, is mijn man ook niet van plan om te gaan. Anders heeft hij kennelijk nog niets geleerd. De avonden, wanneer de kleine slaapt, zullen wel een beetje awkward worden. Normaal gesproken spelen we samen een spelletje of kijken we een film/serie terwijl ik op zijn schoot zit. Ehhh dat gaan we maar even niet doen. Ik zie wel hoe het vanavond gaat. Valt me trouwens wel op dat die kleine zich heel groot hield tijdens zijn afwezigheid, maar nu hij er weer is lijkt ze een beetje van slag. Slecht slapen, ongeduldig spelen, veel jengelen. Hopelijk gaat dat snel over.
Wauw meid...je bent heel duidelijk en sterk! Echt...ik ben gewoon trots op je Je nichtje kan wel even haar eigen feestje regelen. Jij hebt een GEZIN te redden...een feestje is wel het allerlaatste waar je nu mee bezig bent. En als je man daar heengaat zou ik hem die drie koffers meegeven en zelf lekker in je eigen huis blijven!! De avonden zou ik nu gebruiken om zoveel mogelijk te praten...als dat lukt uiteraard. Ik zou in ieder geval niet doen alsof er niks veranderd is. Je dochter voelt het natuurlijk aan. Praat ook tegen haar...ze snappen meer dan je denkt! Vertel gewoon dat je soms boos en verdrietig bent- en papa ook - maar dat het niet door haar komt. Dat zij jou juist blij en vrolijk maakt. En laat haar ook de uitlaatklep hebben door af en toe gewoon lekker te jengelen. Hou vol meid!
Je bent inderdaad een powerwoman! Goed gedaan meis. Denk aan jezelf en ik zou je nichtje hiermee zeker niet helpen. Wat denkt ze? Dat het leven nu weer vrolijk door gaat zo, en dat jij haar vriendelijk gaat helpen? Hmm.. Zou het niet doen, maar alsnog jou keuze natuurlijk!
Ik zou dat wel erg raar vinden als mijn vriend het zou doen. Nu ben ik niet 'jaloers' aangelegd en vind het niet erg als ie met andere meiden staat te praten maar de hele dag heen en weer appen. Nee, ik zou er persoonlijk ook wat achter zoeken.
Awh meiden wat lief, wat zit ZP toch vol met schatten. Het gaat iedere dag een stukje beter. Mijn man is een nogal apart typje en hij komt vandaag al een stuk minder treurig over dan gisteren. Gisteren was hij echt stil, kon soms echt uren achter elkaar niets zeggen. Vandaag is dat alweer weg, hij maakte zelfs een paar "grapjes". Waarop ik hem nog even duidelijk heb gemaakt dat de kous voor mij niet af is en dat ik nog wel degelijk boos ben! Ik ga inderdaad niet meer helpen, daar heb ik echt geen trek meer in. Wat ik nu lastig vind is, hoe gaan we nu met elkaar om...voorheen keken we vrijwel iedere avond samen een film of een serie. Ik ben bang dat als we dat nu al weer gaan doen, de ernst van de snel vervaagt in zijn hoofd. Snap je wat ik bedoel? Vind het lastig. En over een kleine 2 maanden is mijn kindje alweer jarig, dan komt de hele familie langs, inclusief de nicht. Maar misschien is dan alles weer overgewaaid, I dunno...
Ehm, die nicht zou echt niet meer welkom zijn bij mij hoor... hoe naïef en onschuldig ze zich nu ook voordoet!
Nee, die nicht zou ik voorlopig niet binnen laten. En als ze "vrouws" genoeg is, snapt ze heel goed waarom niet!
Net de kern van het verhaal gelezen. OMG, ik accepteer heel veel (wat gelukkig niet nodig is, want er valt niets te 'accepteren'), maar dit is echt heel ziek. Ik geloof niet dat ik dit snel zou accepteren, misschien wel helemaal never nooit niet. Ik vind het erg knap hoe jij hiermee omgaat. Petje af!
Ik zou haar ook gewoon duidelijk maken dat ze de komende tijd niet welkom is. Het is al moeilijk genoeg voor jullie om hier uit te komen.. Maar lijkt me inderdaad lastig, hoe ga je nu met elkaar om. Vooral als hij alweer z'n oude ikje lijkt te worden..
Ik denk dat nicht wel begrijpt dat ze deze keer not welcome is... tenminste ervan uitgaande dat de plaat voor haar kop niet zo dik is als ze doet vermoeden.
Jullie gezin heeft eerst tijd nodig om te helen! Daar moet je 'oude wonden' al gaan open rijten. Afstand! Eerst de basis terug naar, nou ja, basis.
Niet dus!! Waarom zou je haar nog toe laten in je huis? Laat ze lekker ergens anders dingen door elkaar gaan gooien. :x
Ik zou de nicht echt niet binnen laten! Ik zou dat haar ook zeker duidelijk maken, ik vind dat zij hier net zoveel schuld aan heeft als je man. Naïef of niet, ze weet donders goed dat het verkeerd was wat ze gedaan heeft. Dus nee, zij zou echt niet meer welkom bij mij zijn voor de komende tijd, wat de andere dames ook zeggen, gun eerst jezelf en je gezin de tijd om de wonden te laten helen.