Nieuwe bank gezocht! Aanraders?

Discussie in 'De lounge' gestart door furby, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn al een tijdje op zoek naar een (hoek)bank. Onze woonkamer is niet groot en daarom zijn wij wel gebonden aan bepaalde maten.

Momenteel hebben wij ektorp banken en dit oogt log en rommelig. Ons huis lijkt hierdoor nog kleiner. Een strak design is dus een must! De banken die wij tot nu toe hebben getest zaten niet lekker, waren te groot of te duur.

Vooral vriendlief houdt van de zitting van een lounge bank en de meeste strakke designs zitten minder lekker. Een compromis vinden is dus erg belangrijk.

Nu ben ik heel benieuwd of jullie ons banken of winkels aan kunnen raden. Ik heb begrepen dat banken van bijvoorbeeld Leen Bakker sneller doorzakken. Ons budget is niet groot maar ik vind het erg zonde om nu een bank aan te schaffen en over drie jaar weer een nieuwe moeten kopen.

Het liefst zouden wij voor wit leder gaan of antraciet stof. Wit leder heeft mijn voorkeur maar ik ben weer erg bang dat onze kleding op de bank af gaat geven of dat de bank door zonlicht verkleurd.

Ons budget ligt rond de 1500 euro.. Liever minder!

Als iemand een tweedehands bank in de aanbieding heeft die aan deze voorwaarden voldoet dan hoor ik dit ook graag :D

2. kvinna

kvinna Niet meer actief

Geen specifieke tips, behalve: probeer bij een strakke bank eens kussens in je rug te leggen. Dat zit gelijk heel anders, misschien krijg je daardoor meer keus.

3. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

#3 mamazeyad, 17 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2013
    wij hebben een hoekbank die in het begin ook niet zo heel lekker zat maar hoe meer er op wordt gezeten hoe lekkerder hoe gaat zitten. hij is van PU leder en kostte inclusief hokker 950 euro. en hij is er ook in stof. het fijne van deze bank vind ik dat je zelf de opstelling kunt bepalen zodat je hem passend kunt maken in je woonkamer

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

Wij hebben onze bank van de leen bakker ( ook een hoek bank )
    Ik meen in de aanbieding 500 euro 😃

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben eind vorige jaar onze bank gekocht bij Montel; was rond de 1300 euro. Tot nu toe erg tevreden.

Je kunt hem zelf maken zoals je wilt en ook de stof kon je zelf kiezen.

6. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Nelta jou bank vind ik erg mooi!

Heb jij de stof laten behandelen? Wij hebben (nog) geen kindjes maar ik vind het wel een prettig idee om de stof schoon te kunnen maken als er bijvoorbeeld drinken overheen gaat.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ja wij hebben hem wel laten behandelen en hij blijft echt netjes.
    We hadden hiervoor een Klippan bank met lichte hoes. Hoe vaak die wel niet in de was zat...., maar deze blijft echt mooi.

Wij wilden idd ook modern, maar niet zo mega strak. Dit is echt een heerlijke lounge bank. Vooral in de hoek zit het heerlijk :D

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben sinds een aantal weken de Kivik van de Ikea in dansbo donkergrijs. We hadden daarvoor banken van de leenbakker. Zou dat niemand afraden. Eigenlijk waren ze na 3 jaar al aan vervanging toe. Uiteindelijk hebben ze 5 jaar gestaan. Een was ik in zwangerschap in een gekke bui doorheen gezakt, verder was het nepleer overal gaan scheuren door het zonlicht. En ze zaten voor geen meter, als we eens per ongeluk op de bank in slaap vielen dan werd je een uur later wakker met pijn in de nek en rug.

Tot nu toe over de kivik erg tevreden, je kan hem ook zo groot maken als je zelf wil. Wij hebben nu tweezit met chaise longue, in de toekomst zouden we er nog zit tussen kunnen doen. En niet onbelangrijk: de bekleding kan op 40 graden in de wasmachine. Met een peuter erg handig!

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    geen aanrader, maar wel een afrader: seats and sofas...;)

10. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
  11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik vind 1500 euro een zeer goed budget voor een hoekbank hoor. Daar kun je toch wel een mooie bank mee scoren!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    why? heb er echt een mega leuke bank gezien

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ook een bank van Montel, hij lijkt wel een beetje op deze, maar de onze is bruin en de delen zijn iets anders, maar ook bij die van ons kon je zelf een opstelling kiezen. Hij staat hier nu vijf jaar en we Zijn er nog steeds blij mee. Hij was toen wij hem kochten 2200 euro (wel een grote opstelling en met hocker) maar toen was ie pas nieuw, een jaar later stond ie voor een stuk minder in de winkel. En een paar weken geleden zag ik 'm nog steeds staan in de showroom, maar toen heb ik niet op de prijs gelet.

Deel Deze Pagina