Het lijkt mij wel leuk om zelf geboortekaartjes te maken ... Is er iemand die dit ooit gedaan heeft of ook gaat doen ?? en heb je wat ideetjes ?????
Heb ik ook gedaan! Ik heb eerst eens rondgekeken naar wat er was, maar vond alles eigenlijk net niet leuk. Toen ben ik gaan brainstormen over wat ik wou. Wat foto's gemaakt en de mooiste uitgezocht. Drukker gezocht, die hebben vaak ook op de site staan hoe ze de bestanden aangeleverd willen hebben, sommige zelfs instructies over het ontwerpen van een kaart! Het moeilijkste vond ik de tekst bedenken voor de binnenkant. (Nog steeds niet tevreden daarover ) Wel even letter op de levertijd. Bij sommige duurt het een week voordat jij ze zelf hebt. Succes met het maken van je kaartje!
Ik ben ook van plan om ze zelf te gaan maken. Niet zoals hierboven laten drukken, maar echt alles helemaal zelf doen. Hoe precies weet ik nog niet helemaal. We weten welke kleurtjes we doen en dat er iets met een draakje op komt te staan, maar verder..... Gelukkig nog wel even tijd om na te denken Heb je zelf ook al enig idee hoe je het hebben wilt?
Wij hebben onze trouwkaart ook zelf ontworpen en gaan het ook met het geboortekaartje doen. We laten een tekening maken en die wordt gescand en naar de drukker gebracht (let wel op de kwaliteit!). De tekst vind ik idd ook het lastigst, maar gelukkig staan er voorbeelden zat op internet Als je ruim van te voren bent kun je ook een proefdruk vragen, weet je meteen of het daadwerkelijk is wat je hebben wilt.
Onze trouwkaart en geboortekaartje hebben we zelf thuis geprint. Voor het geboortekaartje wilden we graag iets wat van onze dochter was. Maar om pas na de bevalling een foto te maken vond ik krap worden. Dus heb ik een buikafdruk gemaakt en die op de foto gezet. De kaartjes waren op de datum en de naam na al helemaal klaar. Nog even erbij typen en printen. Iedereen vond het een leuk, persoonlijk kaartje. Wij hebben er in totaal iets van 20 maar verstuurd. Als je er heel veel wilt versturen, kun je het beter wel via een drukker doen