Zeg je de waarheid als je boos bent?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Leesteken, 5 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.652
    3.459
    113
    We hebben relatietherapie. En ik loop bij meerdere instanties. Zie mijn voorgaande topics.
     
  2. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.686
    7.436
    113
    Wat is er gebeurd of gezegd waardoor hij nu wel volledig uit zijn plaat is gegaan, terwijl hij daarvoor zich daarin wel kon beheersen? Misschien is er iets wat hem enorm heeft gekwetst. Ik denk dat dat belangrijk is om te achterhalen.
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.040
    7.964
    113
    Vrouw
    Actie reactie. Als ik mij niet bedreigt voel zeg ik mijn minder sociaal doordachte waarheid. Als ik mij niet veilig voel om mezelf te uiten komt er helemaal niks meer uit. Met andere woorden zou ik kijken naar het geheel. Het gedrag van de 1 kan ook zorgen voor een andere reactie bij de ander. De vraag is misschien of dit een vooruitgang of een achteruitgang betekend. En hoe je om kan gaan met de veranderde situatie. Op basis van de gegeven informatie kan ik niks concreter schrijven.
     
    NiVa0230 en NiekeKris vinden dit leuk.
  4. meisjemetdeparel

    meisjemetdeparel Actief lid

    16 feb 2023
    461
    1.165
    93
    Dat zegt toch helemaal niemand? Je schetst een zeer ongezonde situatie. Jij vloekt als een bootwerker en scheldt je man uit, en je man gedraagt zich volgens jou verbaal agressief naar jou. Het gaat er niet om wie de schuld heeft, maar wat jullie kunnen doen om dit te stoppen en voorkomen in de toekomst. Dit is vast niet de manier waarop jullie met elkaar willen omgaan.
     
    Robijn89, Spectre, mamabri en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.622
    5.057
    113
    Vrouw
    Jullie zitten op dit moment niet in een fijne situatie. Zoals je het omschrijft is het voor jullie beide op dit moment allemaal teveel. Schelden is niet oké, wat je man heeft gedaan is niet oké, maar kijk er naar hoe het op te lossen. Hoe lastig ook..

    Wil je veel sterkte en wijsheid wensen! En hopelijk snel ook wat meer rust!
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.556
    3.790
    113
    Overijssel
    Dat vind jij. Hoe is het voor hem als jij elke x zo loopt te schelden? En inderdaad, ik weet natuurlijk de situatie niet maar misschien was het de spreekwoordelijke druppel?
    Ik ben namelijk zelf ook geen heilige en toen mijn man een hele tijd terug ook compleet uit zijn plaat ging ( wat nooit gebeurt) was mijn eigen aandeel daar ook groot in.
     
    Neuzeke en NiVa0230 vinden dit leuk.
  7. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    788
    497
    63
    Sommigen hier zijn blijkbaar aardig op de hoogte van jouw situatie, ik doe het even met deze info.

    Ruzies die zo heftig zijn, zijn heel naar. Ik zie het echter ook als een teken dat je je ergens toch veilig voelt bij elkaar om je verbaal zo te uiten.
    Met zo'n heftige reactie naar elkaar kan het niet anders dan dat er heel veel frustratie, onbegrip, onwetendheid (...etc) over en weer is. Waarschijnlijk hebben (of nemen) jullie weinig tijd om goed te praten met elkaar? Waardoor dingen opkroppen en met zo'n ruzie naar buiten komen. Het kan best dat wat hij gezegd heeft een echte frustratie is met waar hij mee zat. Maar dan uit hij meer zijn gevoel (op dat moment) dan het verstand erbij.

    Sterkte ermee. Het is goed dat jullie therapie hebben. Probeer elkaars positieve dingen te zien en ontdekken en de negatieve wat minder uit te vergroten.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.412
    17.378
    113
    Vrouw
    Dit heb ik inderdaad gelezen in eerdere posts van jou. En volgens mij wil hier ook niemand een schuldige aanwijzen. Jij vraagt op een forum naar de mening of gedachten bij de door jou geschetste situatie. Dat die situatie (momenteel) ongezond is lijkt mij voor iedereen duidelijk. Jij scheldt je partner uit en hij zelf is nu ook verbaal agressief geworden. Beide voorbeelden zijn gewoon niet gezond/oke binnen een relatie en dan is het goed te begrijpen dat mensen hierop reageren.

    Geen idee hoe de therapie verloopt, maar wellicht is het een idee om tijdelijk een ander onderkomen te zoeken om even wat afstand te nemen van elkaar indien je je niet veilig voelt?
    Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met alles, hopelijk kunnen jullie er samen uitkomen.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.630
    2.516
    113
    En wat als je man echt de waarheid sprak? Wordt het misschien tijd om knopen door te hakken voor jullie? Jij schrijft dat je al heel lang allergisch reageert op je man, voor hem is de koek ook op. Jullie hebben al relatietherapie maar blijkbaar schelden jullie er beide nog flink op los. Dit is toch geen gezonde omgeving voor kinderen? Die krijgen er geheid wat van mee.
     
    Robijn89, blij83, lorreke en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.621
    4.697
    113
    Boos worden mag. En dan kunnen er best flinke stemverheffingen zijn. Maar er zijn wat mij betreft absoluut grenzen. Ik accepteer absoluut geen heftige scheldwoorden (ziektes, bepaalde seksuele woorden of zeer ernstige scheldwoorden). Vreselijk ordinair en zelfs dreigend. Iemand die zo tekeer gaat heeft zichzelf totaal niet meer in de hand. Daar wil ik niets mee te maken hebben. Ik zou dat ook zeker niet zomaar kunnen vergeten. Want zo denkt Iemand dus over jou? En wat gaat er bij de volgende ruzie gebeuren? Straks krijgen de kinderen er iets van mee. Ik ga zelf niet zo tekeer en accepteer dat ook niet van anderen in mijn omgeving.
     
    mamabri vindt dit leuk.
  11. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.841
    1.675
    113
    Leerkracht
    België
    Een heel duidelijk antwoord op je vraag: als ik boos ben zeg ik wel eens dingen die ik niet meen... bv ik ga mijn ontslag geven, of dit en dat...
    Dit is voorbeeld na een situatie op het werk: ik zei dit dus werkelijk achteraf tegen mijn vader, tevens mijn "baas", het laten bezinken, gedachten op mail gezet (was geen discussie met mijn vader maar hij was wel getuige), we hebben conclusies getrokken, ik ben verhuisd van werkplek (stond al op de planning, is gewoon paar weken vervroegd) en andere persoon is aangesproken geweest... dus ja het was overdreven wat ik zei: ik stop met werken, maar er zat een kern in: ik stop met werken als er geen actie wordt genomen naar die andere persoon... snap je?

    Ik hoop dat jullie een goed gesprek kunnen voeren met elkaar...
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.040
    7.964
    113
    Vrouw
    Ik vind stemverheffingen juist dreigend. Scheldwoorden kunnen ook mompelend gebracht worden, waarbij ik het gooien met wat lichaamsdelen nog niet zo erg vind. De combinatie echter, en het strooien met lichaamsdelen gevolgd door de naam van een ander, is zeker dreigend imo.
     
  13. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.642
    2.149
    113
    Vrouw
    Gooien en strooien met lichaamsdelen? Geen idee wat je hier precies mee bedoelt, maar aangezien ik een beelddenker ben heb ik nu nogal een raar luguber beeld voor ogen :$:D
     
    chrystel73 en Zxcvb vinden dit leuk.
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.040
    7.964
    113
    Vrouw
    Haha nu je het zegt zie ik dezelfde beelden. Maar ik bedoel de meest voor de hand liggende twee lichaamsdelen die met een k beginnen die in de uitspraak nog weinig met het lichaam te maken hebben. Ik weet niet hoe letterlijk ik het hier mag schrijven. K** en Kl***
     
    Lies1611 en mamabri vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina