Zeg je, ik ben getrouwd als je geregistreerd partnerschap hebt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ben even benieuwd hoe jullie dit doen of wat jullie ervan vinden...

Als je geregistreerd partnerschap hebt, zeg je dan dat je getrouwd bent of niet?

2. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    nee dat zeg ik niet maar zeg wel mijn man....mijn geregisteerd partner is zoooo lang dus gewoon mijn man!!

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    nee, lijkt me niet. Je bent neem ik aan bewust niet getrouwd, maar je hebt gekozen voor het geregistreerd partnerschap.

4. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    In principe niet, wat dan ben je niet... ;)

Maar vind het zelf ook altijd moeilijk, wij hebben ook ene partnerschap. Je bent meer dan vriend en vriendin. Je bent geen man en vrouw. En partner klinkt onpersoonlijk.

Ik praat meestal gewoon over mijn man hoor! ;)

5. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Is inderdaad lastig!! Wij hebben ook geregistreerd partnerschap en ik zeg inderdaad wel mijn man.

Voor de wet ben je hetzelfde als getrouwd, het enige verschil zit in de bepaling met kinderen...

6. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Je hebt bewust gekozen voor geregistreerd partnerschap en niet voor trouwen. Dus nee..

7. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn broer en schoonzus zeggen het wel, en ook mijn moeder zegt het tegen iedereen. Laatst tegen m'n oma: 'maar .... is wel getrouwd'. Moet haar het nog maar eens uitleggen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je man kan je toch wel zeggen? Dat heeft niets met het huwelijk te maken... dat is gewoon een aanspreektitel voor een geformaliseerde relatie. Maar zeggen dat je gehuwd bent, dat kan natuurlijk niet.. want dat is niet zo.

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Getrouwd ben je antuurlijk niet dus zou gek zijn om dat te zeggen. Ik noem mijn man oo pas mijn man sinds we getrouwd zijn. Je bent pas man en vrouw van elkaar na een huwelijk, anders ben je gewoon partners of vriend en vriendin

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nee nou zo denk ik er ook over, maar ik ken dus iemand die wel zegt dat ze getrouwd zijn, maar ook gewoon partnerschap hebben.. het maakt in principe ook niet zoveel uit, maar stoorde me er toch een beetje aan ;)

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik noem mijn partner trouwens wel gewoon man. Ik vind dat dat los staat van het huwelijk! Maar ik zeg niet dat we getrouwd zijn, want we hebben partnerschap!

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik zou juist voor het geregistreerd partnerschap kiezen omdat ik er niet aan moet denken iemand "mijn man"te noemen, whaha! Dus ik zou hem lekker mijn vriend blijven noemen!

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Haha lillibit..

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel

Dan ben je 60 en noem je hem nog steeds je vriend. Denkt iedereen dat je een groen blaadje aan de haak hebt geslagen :p

bij partnerschap zou ik ook 'mijn man' zeggen.

15. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

helemaal mee eens!

16. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant

Dat vind ik dus ook.. Geregistreed partnerschap is destijds in het levengeroepen voor mensen met hetzelfde geslacht, want die mochten toen nog niet trouwen.. Dus zou een beetje discriminatie zijn als zijn elkaar geen man of vrouw mochten noemen.... ;)

17. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik vind dat ook wel lastig..wij hebben ook geregistreerd partnerschap, maar draag wel zijn naam enz..dus ja, soms zeg ik man en soms partner...
    Zeg trouwens nooit dat we getrouwd zijn, maar leg dan altijd uit dat we geregistreerd partnerschap hebben...

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ik vind van wel omdat je ook een trouwboekje krijgt, je ringen kan uitdelen, je het ja woord geeft en verder ook getuigen hebt. Het is alleen bij ons heel formeel en zonder ringen gedaan...dus snel en vlug.
    Ik zei ook voor de gein, nu kan ik mijn man zeggen en die vrouw zei ja dat kan, je kan zelfs je man zn achternaam nemen.
    In feite is het gewoon hetzelfde...

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier ook een geregistreerd parterschap omdat het de meest makkelijke verbintenis is die je aan kunt gaan. Je hebt voor de wet dezelfde rechten als een gehuwd stel (muv kinderen) en een evt scheiding is ook zo geregeld. Een no-nonsense regeling dus. Ideaal voor mensen die niet de hele dag wille stralen in een prachtige jurk ;) en alles toch goed geregeld willen hebben.

En ja, ik heb het over mijn man :cool::D

20. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wij zijn ook geregisteerd, maar ik noem mijn man wel mijn man en mijn man noemt mijn vrouw. We zijn dan wel niet getrouwd, maar vonden dit voor nu een passender iets, hadden het geld niet voor onze droombruiloft maar wilden als gezin toch dezelfde achternaam dragen, maar we voelen ons wel getrouwd met elkaar.

Deel Deze Pagina