Nee want anders hoefden we ook niet te trouwen. Ik spreek echter wel van mijn man. En hij zegt mijn vrouw.
wij wonen gewoon samen. meestal noem ik hem mijn vriend. tegen onbekenden zeg ik nog weleens mijn man als ik geen zin heb om het uit te leggen.
Ik ben niet getrouwd en geen geregistreerd partner, maar we overwegen het laatste. Ik zou dan niet zeggen dat ik getrouwd was, want dat zijn we dan niet. Mogelijk zou ik wel over 'mijn man' spreken, al denk ik dat mijn vriend daar ernstig over zou stijgeren. Waarschijnlijk blijft het dan bij mijn vriend, want een partner kan van alles zijn, komt op mij erg zakelijk over. In het engels vind ik het helemaal onmogelijk. My friend, nee zeg, dat is zo oppervlakking. Boyfriend? Bizar om te zeggen als je bijna 40 bent en je al 12 jaar samen bent. Partner? Zelfde bezwaar als in het Nederlands. Als ik engels spreek, hou ik het dus meestal wel bij my husband. (en in het italiaans zeg ik fidanzato = verloofde, omdat ik dat een prachtig woord vind en omdat het dan nog de belofte in zich heeft dat hij misschien ooit nog wat anders wordt...)
Ik zeg ook "mijn man". En als ik in de vluchtigheid er met iemand over spreek zeg ik ook dat we getrouwd zijn. In een gesprek leg ik wel uit dat het een GPS is.
wij hebben ook een geregistreerd partnerschap omdat mijn man niet wilde trouwen maar ook weer geen partnerschap via de notaris wilde, maar wel dat ik zijn achternaam kon krijgen. Dus zijn we hier op uitgekomen. We hebben het ook altijd over ons niet trouwdag. ha ha. En het ligt er helemaal aan de persoon voor me, de ene keer is ie mn vriend en de andere keer mn man. en mn man/vriend doet precies hetzelfde. We vinden het wel gezellig dat we gewoon allemaal dezelfde achternaam hebben. Enneh manlief zegt nu dat ie eigenlijk best wel had kunnen trouwen, het maakt eigenlijk geen verschil. We hebben een trouwboekje, en we hebben ook ja gezegt. Maar het allerbelangrijkste is voor ons toch wel dat we nog steeds heel gelukkig met elkaar zijn, en heel veel van elkaar houden.
mee eens, pas als je elkaar huwelijkse beloften doet ben je elkaars man en vrouw anders ben je elkaars partners, ik vind het ook storend en verwarrend als mensen mijn man gaan zeggen als ze niet zijn getrouwd...
Ik zou ook de term "vriend" of "partner" gebruiken. Anders was ik wel getrouwd. Maar ik zal ook in een scheur liggen als iemand bloedserieus zegt: "Ik ben ansje en dit is piet, mijn geregistreerde partner!"
Hier geregistreert partner maar wel trouwboekje, ringen ( we dragen al sinds we elkaar kennen vriendschapsringen maar die waren een beetje op dus mooie gelegeheid voor nieuwe), ja-woord,mooie kleding,en bbq en ja ik zeg ook mijn man maar toch vind ik niet dat we getrouwd zijn. Ooit als we die pot met goud vinden gaan we trouwen
Met geregistreerd partnerschap is je burgerlijke staat gehuwd hoor... Voor de wet ben je namelijk gehuwd. Geregistreerd partnerschap - Wikipedia Geregistreerd partnerschap is in het leven geroepen omdat vroeger mensen van hetzelfde geslacht niet mochten trouwen... tegenwoordig wordt het veelal gebruikt omdat het snel geregeld kan zijn... Hebben wij ook gedaan, maar we hadden op dezelfde manier ook kunnen trouwen... Wij hebben het gedaan omdat het gratis was en we zaken moesten regelen mbt huis. Ooit willen we nog trouwen met alles erop en eraan, maar omdat we daar geen geld voor hadden, hebben we het eerst zo gedaan. Gratis, met jawoord, getuigen, trouwboekje etc. Voor de makkelijkheid zeggen wij man en vrouw. Als mensen vragen of ik getrouwd leg ik het meestal wel uit.
Wij hebben ook een geregistreerd partnerschap en ikz eg wel man. Ben niet gehuwd nee, maar het is praktisch hetzelfde. Je kunt het wel om laten zetten in een huwelijk (kost iets van 100 euro werd ons verteld) maar de ceremonie wordt niet opnieuw gedaan. Ik ben daar het type dus ook niet voor, ik wil niet de hele dag in een witte jurk in het middelpunt staan, vandaar dat we het zo gedaan hebben.
Hier hetzelfde. Hopelijk komt die dag ooit nog eens Wij hebben we een trouwboekje, dezelfde achternaam en we hebben dezelfde belofte afgelegd als bij een huwelijk. We moesten getuige hebben etc. Ik leg meestal uit dat we niet zijn getrouwd maar wel bij wet worden gezien als getrouwd. Trouwen komt hopelijk ooit nog, het was voor nu maar een formaliteit. Ik was 34 weken zwanger.
nee dat zeg ik niet...we zijn ook niet getrouwd...voor ons wat het geregistreerde partnerschap niet iets romantisch, maar omdat we het een en ander goed wouden regelen. Hoop dat we in de toekomst nog wel gaan trouwen! Dan ga ik het natuurlijk wel zeggen!
ik vind wel meer dingen in de wet appart. ik ben 15 jaar geleden gescheiden. en dan ben je ook niet ongehuwd maar gescheiden daarna. ookal heb ik nu een nieuwe partner. je blijft op officiele papieren de ex echtgenote van... want er wordt ook niet verteld dat je het moet aanvragen als je je meisjesnaam terug wilt.daar kwam ik dus na een tijdje pas achter.