Halve long verwijderd door fout ziekenhuis Uitgegeven: 29 september 2006 10:24 ASSEN - Het Wilhelmina Ziekenhuis Assen heeft bij een patiënt onnodig een halve long verwijderd. Dat heeft een woordvoerder van het ziekenhuis vrijdag gezegd. De fout ligt bij de afdeling pathologie van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), die laboratoriumonderzoek doet voor het WZA. Bij het labonderzoek heeft het UMCG gegevens van patiënten verwisseld. Op basis van de verkeerde uitslag besloot het WZA vrijdag te opereren. Toen het WZA en het UMCG de fout constateerden, was het al te laat. is toch niet meer normaal. Bij ons zeggen ze wel eens je word juist ziek in een ziekenhuis maar de laatste tijd vind ik niet meer normaal hoe het gaat. Het is geen ziekenhuizen meer maar duidelijk fabrieken met mensen met nummers!!
Wow, dit is niet niks zeg. Het UMCG is de gegevens van mijn mannetje ook kwijt geweest. De 2e keer dat hij in het UMCG kwam te liggen ( ernstig ziek ) konden ze zijn dossier niet vinden en zo niet achterhalen wat er de vorige keer aan de hand was toen hij zo ziek was. Gelukkig wist ik nog een goede arts in het UMCG die ons verhaal kende en die heeft actie ondernomen! Ik klaag niet over de goede medische voorzieningen en artsen in het ziekenhuis maar administratief is het een puinhoop... Liefs Nies
Bij ons word er een nieuw ziekenhuis gebouwd, je kan beter het geld gebruiken voor meer personeel. Zodat het `fabriek`wat menselijker word. Ik vind zulke foutjes zoals hier boven niet menselijk!
En dan maar zeggen dat de mensen niet bang hoeven te zijn voor een operatie. Of je verbrand levend in de operatie zaal of je mist iets wat je bijna niet kan missen.
ik werk in een verpleeghuis en wij krijgen regelmatis bewoners van het ziekenhuis en onze bewoners moeten ook regelmatig een weekje erna toe en komen dan weer terug, maar het is een schande hoe ze in die ziekenhuizen te werk gaan hoor! als je kijkt hoe sommige bewoners terug komen.... niet normaal! maar zomaar een halve long verwijderen...toch niet normaal meer!
Zo wat een medische misser zeg. En wat erg voor de betreffend persoon, ik zou echt een klacht indienen!
dat zal ook vast wel gebeuren Chanel en dat we nummers zijn roep ik al jaren kijk nou eens niemand kent je meer onder je naam , alleen maar een nummer ziektekosten nummer , rijbewijs nummer, sofienummer , moet ik even doorgaan ?