Zeg jij "papa" tegen je moeders nieuwe vriend/man?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leliana

Leliana Niet meer actief

Gelukkig is mijn ma single (bewuste keus ;) )
    Maar mocht er ooit een steekje los raken bij haar en ze 'neemt' weer een vriend, dan NO WAY, dat ik hem pa zal noemen!

Overigens noem ik mijn biologische vader ook geen pa/papa!
    Die titel verdient hij niet...

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb dan geen stiefvader maar als mijn moeder nu zou scheiden en een ander zou krijgen dan zou ik die gene nooit papa noemen en ook zeker geen kado voor vaderdag kopen, voor zijn verjaardag vind ik het wat anders maar goed ..

Het maakt uiteraard wel verschil als je stiefvader al bij je is vanaf de geboorte, dan ben je natuurlijk met hem opgegroeid en niet met je biologische vader, dan zou ik hem wel papa noemen..

3. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mijn stiefvader doet minstens net zo veel voor ons als mijn gewone vader. hij staat altijd voor ons klaar en is mega gastvrij. ik zeg tegen hem pa (papa zou ik misschien zeggen als ik een kind was)

tegen mijn stiefmoeder zeg ik haar voornaam, maar dat komt omdat ze liever geen mam of oma genoemd wordt.

ik heb het bij beide stellen over 'mijn ouders' en ben ook erg gelukkig met mijn 4 ouders. en ik weet dat ik met allevier echt mega onwijs veel mee heb geboft! :D (in het kader van 'tel je zegenigen' hahahaha)

4. MyBelle

MyBelle Actief lid

26 apr 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet zoveel met bloedbanden....Ik denk dat degene die zich echt als vader of moeder gedraagd ook pap of mam genoemd mag worden en niet alleen omdat het biologisch is.

5. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn s.ouders zijn wel gescheiden. De nieuwe vriend van mijn man word bij zijn voornaam genoemd en met moederdag/vaderdag doen we zowiezo nooit iets. Hij word wel een opa van onze kleine

6. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Ja, ik noemde mijn stiefvader wel pappa, en zag hem dan ook als mijn echte vader. En dat terwijl ik toch al 15 jaar oud was toen hij in ons leven kwam. Maar met mijn biologische vader heb ik al heel lang geen contact meer, en ik had al snel mijn achternaam veranderd in die van mijn moeder. Helaas is mijn stiefvader begin vorig jaar overleden, maar ik zal hem altijd als mijn vader blijven zien.

Deel Deze Pagina