De vader en ik van onze dochter zijn bijna een jaar uitelkaar. Vader heeft daarna bijna niet omgekeken naar onze dochter. Hij heeft haar zo 3 keer gezien na onze breuk en heeft daarna een paar maanden geen iniatief genomen om haar te zien. Wel wilde hij mij zien en viel me lastig telefonisch. Hij kleineerde mij altijd en gaf mij overal de schuld van. (een heel stressvolle relatie) Hij schold en bedreigde me zelfs waar onze dochter toen 1 jaar bij was! Sinds een half jaar heb ik een nieuwe vriend. Toen mijn ex ons samen zag een paar maanden geleden wilde hij opeens wel contact en kreeg ik via buro rechtshulp de vraag of ik mediation wilde doen!!! dit terwijl ik juist wilde dat hij contact nam met onze dochter. Maar goed hier aan mee gewerkt afspraken gemaakt. Meneer zou 2x per week bij mijn moeder onze dochter komen bezoeken om het contact op te bouwen om het na 2 maanden te evalueren en uit te breiden. Hij is vervolgens een paar keer gekomen 4 of 5 keer en daarna is hij gewoon niet meer gekomen zonder af te bellen of niks. Hij belde laats nog en zei dat zijn beltegoed bijna op was, zo begon hij en dat hij nu druk bezig was met vanalles zoals een cursus budgetteren. Toen ik vroeg voor het geld van onze dochter viel zijn telefoon uit. Hierna niks meer gehoord. volgende week hebben we weer de afspraak bij de mediator. Ik weet niet zo goed wat ik meot doen. Hoe het nu is gegaan brengt teveel stress met zich mee en mijn dochter schiet hier niks mee op. Ik ben er over aan het dneken om het contact voorlopig maar helemaal te stoppen. Wat vinden jullie? (sorry lang verhaal)
heel moeilijk! het is wel zijn dochter, maar als zij ouder wordt en papa komt steeds niet opdagen terwijl zij op hem wacht lijkt mij ook niet goed. je kind zal steeds weer teleurgesteld zijn in haar vader.
ja precies. toen hij voor de 2de keer zou komen was hij al een half uur te laat. Toen ik haar ging brengen en me moeder deed de deur open zei ze papa papa, en was ze al teleurgesteld dat hij er niet was. Heeft ze nog een half uur moeten wachten! je zag gewoon aan haar dat ze het niet leuk vond. En dat wil ik haar niet steeds aan doen.
Het lijkt wel of hij alleen interesse toont,als hij daar zin in heeft! Ook dat bedreigen,ik vind het uitermate triest met een kind erbij. Ook lijkt het me dat hij nu jij een nieuwe vriend hebt,een nieuw leven met je dochtertje aan het opbouwen bent,hij dat abrupt wilt verstoren,door zich zo weer op te dringen. Als mijn vriend en ik uit elkaar zouden gaan,(wat niet gebeurt hoor) en hij zou zo weinig initiatief tonen naar mijn dochtertje,zou hij haar niet meer mogen zien.Althans,een hele tijd niet totdat hij zich verbeterd heeft,en is hij ook Agressief,m.b.t. die bedreigingen..?? Ook hij hoort zijn steentje bij te dragen in de kosten,doet hij dat niet kan je al zien wat voor een flapdrol het is.
Ik zou wel doorgaan met de mediation. Als het onverhoopt uit gaat draaien op rechtszaken oid, dan heb je je daarin in elk geval van je goede kant laten zien en dat kan alleen maar positief werken... Verder sterkte met deze situatie. Het lijkt mij vreselijk moeilijk!
ja toen hij me gezien heeft met me nieuwe vriend belde hij opeens de dag erna naar mijn moeder op om een afspraak te maken. En kwam die met die medation. Al die tijd heeft me nog geen pak luiers gekocht. Nu heeft hij ook maar 1 keer betaald en de afgelopen 2 mnd niks. volgende week hebben we het 2de en laatste gesprek. Mijn moeder heeft alles bijgehouden in een schrift dus ik kan laten zien hoe goed hij zich aan de afspraken kan houden. Tot nu toe heeft hij me fysiek niks gedaan. Hij weet niet waar ik woon omdat ik bang ben dat hij dan een keer langs zou komen als hij het weer in zijn hoofd heeft. Volgens mij wil hij het inderdaad verstoren. Hij geeft ook domme opmerkingen over me nieuwe vriend.Die overings heel leuk is met me dochter.
Ja hij kan het niet verkroppen dat jij een leukere vriend hebt dan hij Ik zou hem op zijn rechten wijzen,dat hij betaald voor jullie dochtertje,en dat je het nog 1 kans geeft dat hij jullie dochtertje bij jou moeder kan zien,en ook je dochtertje niet meegeven hoor!! want je kan niet zien wat hij doet!!! Hoe oud is je dochtertje..?? Als hij die afspraken niet nakomt,zou ik proberen hem uit de ouderlijke macht te laten zetten,heeft hij trouwens wel iets te zeggen..?Mijn vriend heeft ook pas wat te zeggen als wij getrouwd zijn,dat weet ik omdat we toen het formulier op moesten sturen naar de rechter,en dat zijn kwijtgeraakt,maar dat komt wel goed als we trouwen Iedereen zal wel denken,lullig voor je dochtertje,maar ik vind als hij toch iedere keer jullie kleine teleursteld,dat absoluut niet goed voor haar is,en als ze goed met jou huidige vriend op kan schieten,die best ook wel een vader voor haar kan zijn.
tja waarom wilt hij contact nu??!!! het is moeilijk hoor, ik ben opgegroeid zonder vader nou ja was er wel tot mijn 11de maar was zwaar alcohollist dus of je daar veel aan hebt. Maar ik mis toch wel een vaderfiguur maar nu niet mijn eigen vader...het is erg moeilijk. Maar je moet aan je dochter denken en het proberen zo heb jij het tenminste goed gedaan en kun je je dochter recht in de ogen aankijken en wat hij er voor de rest mee doet is afwachten want er is natuurlijk wel een grens in hoever je moet meegaan met hem dan!
Dat misschien wel van de mediation,maar als de rechter hoort,dat hij totaal niet naar zijn dochtertje omkijkt,nog geen pak luiers koopt,en alleen maar interesse toont wanneer meneer daar zin in heeft,denk ik ook dat ie geen poot heeft om op te staan!
Ja, echt! Sorry hoor, maar wat een loser... Het arme kind keer op keer zo teleur stellen... Een kind kan daar echt een trauma van oplopen, want ze betrekken alles op zichzelf, alsof zij niet leuk genoeg zijn dat papa ze wil zien ofzo.
ja kan die ook niet uitstaan want hij heeft steeds opmerkingen over hem. EN dan durft hij ook nog te zeggen dat hij haar niet mag aanraken!! hij is er zelfs niet eens! Nee de afspraak is ook dat zij niet met hem naar buiten gaat, als hij zich eraan had gehouden zou dat de volgende stap zijn maar helaas. Hij heeft geen ouderlijke macht dus dat voordeel heb ik. Ik ben hier nu een paar maanden mee bezig en eigenlijk vanaf het begin doet hij wta hij wilt en ik ben het beu nu. Dit kost me teveel energie. Ik zorg dat ik rekening hou met de afspraak plan mijn dag erop in breng haar op tijd, me moeder zorgt dat ze thuis is en hij komt gewoon niet zonder te bellen niks!! Ik denk dat het beter is het contact voorlopig te stoppen, ik heb me best gedaan, het afgelopen jaar. Als me dochter ouder is kan ze zelf kiezen.. ik vind het moeilijk.. Ze noemt me nieuwe vriend al zelfs papa ze weigert het om hem bij zijn naam te noemen terwijl ze mij wel soms bij me naam noemt!!
Erg voor je Cindy,dat je dat hebt mee moeten maken!! En inderdaad,haar huidige vriend is dan niet de biologische vader,maar daar heeft het kind wel veel meer aan als een vader die komt opdraven wanneer hij een keertje zin heeft
Wow Ladyrast, het is net of ik mijn eigen verhaal lees. Hetzij het bij mij nog lastiger ligt. Pffff moe wordt je er van. Het is heel makkelijk om te zeggen dat de vader van je kind niet meer in beeld komt, alleen het is wel de vader van je kind die je je kind ook niet wil ontnemen. Daarbij zijn wij aan de rechterlijke macht verbonden, kortom een omgangsregeling is verplicht. Een maand geleden brachten mijn huidige man en ik de kinderen naar hun vader, hij wees ze de deur en wil ze niet meer zien. De kids zijn 12, 10 en 6 dus je snapt wel wat voor impact het hier in huis heeft. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van de advocaat... Ladyrast, heeft je ex je kindje ook erkend? Maar goed, ik zit nu ook in deze situatie, althans mijn kids. Hoe moet ik een kind (en dat geldt ook voor ladyrast) uitleggen dat hun vader ze niet meer wil zien? Valt niet uit te leggen Weet je wat er in de laatste brief stond van zijn advocaat, Hij ervaart de kinderen als een beetje lastig :x Hij is zelf heel lastig, en de ex van TS ook, wat denken deze mannen wel niet... pfffff gelukkig ben ik nu getrouwd met een lieverd en een heel lieve papa ook voor de kids! Samen hebben we KJ gekregen (zie banner) TS laat je niet gek maken hoor meid, heb je vragen wil je iets kwijt....we zitten nu ook in deze rotsituatie. knuffel vanaf hier voor TS
Ja, echt! Sorry hoor, maar wat een loser... Het arme kind keer op keer zo teleur stellen... Een kind kan daar echt een trauma van oplopen, want ze betrekken alles op zichzelf, alsof zij niet leuk genoeg zijn dat papa ze wil zien ofzo. Ja de dagen dat hij moet komen breng ik haar gewoon naar me moeder maar zeg er niet bij dat hij misschien komt om haar niet teleur te stellen, ALS hij dan zou komen is het een verrassing. Hij is echt een loser, ik vind het zo sneu voor haar het doet me echt pijn ik voel me dan echt heel kut. Dat is ook een van de redene dat ik erover denk om het helemaal te stoppen voorlopig.
Fairy: Ja hij heeft haar wel erkend maar geen voogdij. Maar heeft hij nog recht op een omgangsregeling als hij deze afspraken niet nakomt? Deze zijn vastgelegd bij mediator en hij komt ze niet na? Het kan toch niet zo zijn dat mijn dochter en ik maar klaar moeten staan wanneer het hem uitkomt? Ik vraag me uberhaup af of hij de moeite zou nemen om zo'n stappen te nemen naar de rechter kost waarschijnlijk teveel moeite. Ja wat moet je zeggen tegen je kinderen! Jou kinderen zijn al wat ouder is moeilijker denk ik. Lastig ook hoor!! Willen jou kinderen hun vader wel nog zien?
Hey meid, Dit klinkt echt als pure jaloezie!!! Dit kan ook nog eens heel verkeerd uitpakken,als jou Ex vriend,jou dochtertje gaat opzetten tegen jou huidige vriend.. Jij hebt je best gedaan,jij hebt je aan de afspraken gehouden! dat hij geen rechten heeft komt dan zeker heel mooi uit! ik zou dan ook voor je dochtertje,per direct het contact verbreken.. Zo kan je zien of het hem wel degelijk iets doet!! wat je ook kan zeggen als hij moeilijk gaat doen,is dat je toch niet weggaat bij jou huidige vriend,wat hij ook doet! En dat je dochtertje jou huidige vriend al papa noemt zegt al genoeg!! Want ze ziet toch dat hij veel meer interesse toont in haardan haar eigen vader!! Meid ik wens je veel wijsheid toe!! maar denk aub aan wat ik gezegd heb!! Mocht je nogvragen hebben stel ze gerust he!
Claudia: Bedankt!! En ja het is ook jaloezie denk ik want eerder deed hij geen moeite. En bij de mediation had hij gezegd dat hij vind dat ik bij het contact moet zijn maar de mediator had gezegd dat het om onze dochter gaat en niet om mij dus dat het bij me moeder beter is. En dat is niet wat hij wilde dus komt ie niet denk ik. Gelukkig heb ik nog familie en vrienden die ook aan mijn dochter kunnen uitleggen hoe het zit als ze vragen heeft of boos op mij zou worden. Hij verteld ook nog tegen iedereen dat hij haar niet MAG zien!! zo zielig dat zelfs een goede vriendin die ik lang niet had gesproken het geloofde!!
Ik denk dat ik maar met nog iemand naar dat gesprek ga voor het geval het uit de hand gaat lopen. De vorige keer liep hij me ook achterna en trok aan mijn autodeur maar die had ik gelukkig gelijk op slot gedaan.