Hmmm...als ik dit doe bij m'n jongste zwaait ze naar me en zegt me gedag. Heb een keer tien minuten om de hoek tevergeefs staan wachten. Toen toch maar onder m'n arm meegenomen
Klopt héél hard af tot nu toe nog geen driftbuien gehad. Als we boodschappen doen, dan gaat hij in de kinderwagen, winkelwagen of hij krijgt een eigen winkelkarretje. Met de 50 cent uit het karretje mag hij dan in het autootje van de AH. Ik laat hem ook helpen in de winkel. Hij pakt de dingen die we nodig hebben en stopt ze in het karretje. Maar hij moet nog twee worden, dus houd mijn hart al vast
Jaaaa dat had mijn monster ook. Daaag mama en zwaaien joh... ik in een deuk... stug doorlopen om vervolgens maar weer terug te lopen en hem in relaxstand (handen onder zijn hoofd knieen opgetrokken) te vinden.. Nu zeg ik ook doeg. En dan roept hij tee ook mee mama.. en dan hobbelt hij achter me aan.
Dagelijks, maar dat is het leven met 3 autistische kinderen, dr is dr altijd wel een die compleet uit zijn of haar dak gaat.
Ik kom niet meer bij!!!! Als mijn kinderen dat zouden doen, gingen ze nooit meer mee naar de winkel!! OMFG
Deze is ook leuk: Vicks First Defence - Tantrum - YouTube Zou ik ook eens moeten proberen in plaats van negeren!
Haha dat lijkt mijn dochter van 2,5 wel... Dag mama ik zie je straks! En idd een keer een kwartier samen met manlief gebukt achter een muurtje bij de bieb (binnen) gewacht tot ze kwam... Heeft ze een boekje gepakt en is het gaan lezen... Helaas doet het haar helemaal niets maar toch ook fijn te weten tast je kind her volste vertrouwen heeft dat je toch wel terugkomt ... Maar de onder de arm techniek is ons welbekend als het eventjes niet gaat zoals zij bedoeld had krijgt ze een driftbui en al die andere moeders/vaders/opa's/oma's maar kijken alsof die van hun dat noooooooiiiiit doet...
Dank voor jullie reacties. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb eigenlijk wel zin om vandaag weer iets te halen bij de supermarkt zodat we even kunnen oefenen.... Hij kan het namelijk wel.
Mijn dochter deed precies hetzelfde! Nu is ze 3,5 jaar en komt ze wel achter me aan, dus er is nog hoop! Overigens krijg ik nu wel opmerkingen als: 'mama, als jij wegloopt, maak je me heel verdrietig!'
Pfff ja dat gebeurd mij ook inderdaad. Maar tegenwoordig helpt het erg als ik haar compleet negeer en gewoon doorloop dan komt ze vanzefl achter me aan..
Bij mijn dochter was het zo dat wanneer ik zei dat ik ging dat ze gewoon keihard weg rende.. zo de straat over zelfs! Bij haar echt geen optie.
Ja hoor ook meegemaakt. Paar keer zelfs!ik kreeg wel opmerkingen van heel domme oude mensen!bah!ik trek me dat dus wel aan...mijn zoontje is drie en is n heel leuk vrolijk ventje maar heeft een pittig eigen willetje.reageert soms temperamentvol maar ook op positieve wijze. Heel open!soms is hij dus van slag en dan zal je het horen hihi!
Ja hoor 2 weken geleden deden de kinderen het samen.... De 1 lag in pad nummer 1, de tweede in pad nummer 2 en ik ben verder gegaan naar pad nummer 3. Ze waren allebei al doodmoe, dus daar kwam het van, maar ik had toch echt wat boodschappen nodig
Nee, gelukkig niet schreeuwend en gillend op de grond. Wel een keer dat de jongste op de grond ging liggen en niet meer mee wilde. Prima hoor, daaaaaaaaaaaaaaaag. Gelukkig komt hij dan altijd wel weer mee. Maar ze hebben zich echt wel eens misdragen in de supermarkt. En hier hebben ze zo'n mooi trappetje, heb ik ze ook wel eens een keer op gezet Ga jij maar even daar zitten, om over je gedrag na te denken. Toedels. Mensen keken wel wat vreemd, maar lekker belangrijk. IK moet ze opvoeden, en met de gevolgen leven als ik niet consequent ben.
Hahahahaha geniaal!!! Maar zijn hier dan ook dames die het niet geloven dat er ook kindjes zijn die geen driftbuien hebben of hebben gehad? Want echt serieus ik herken het echt niet, mijn zoontje is nu 4 en heeft echt nog nooit hysterisch liggen gillen of krijsen in de winkel. Ik heb mijn moeder er ook nog nooit over gehoord bij mij, ga het eens navragen. Van mijn schoonmoeder weet ik dat mijn vriend het nooit gedaan heeft, als hij boos was dan zei hij niks meer en negeerde iedereen. Hij was zelfs niet om te kopen met snoepjes of chips hahahah
Zoiets heb ik in de stad wel eens gedaan, was ie ook vervelend en hele tijd zeuren, niet doorlopen of gewoon stil blijven staan, grote mond. Toen heb ik hem ook ergens neer gezet en gezegd dat als hij weer normaal kon doen hij mee mocht. Anders zouden we gewoon blijven staan. Nou binnen 5 minuten was het over en ik heb hem de hele weg niet meer gehoord! Hier waren er ook wel mensen die keken, maar daar had ik echt maling aan hoor om dezelfde reden als jij!
Buffysummers ik geloof dat wel..hier ook niet in winkels oid. Duidijke regels en daar hebben ze zich aan te houden. Ik ga ook niet met evt. krijsend kind de winkel door. Zet het apart en leg duidelijk uit dat dit onacceptabel gedrag is.
Echt driftbuien met schreeuwen en op de grond liggen niet maar weleens huilen en drammen. Ik vind het ook vervelend maar dan zo rustig mogelijk te blijven door het te negeren. Nee is nee. Als andere mensen kijken vind ik dat zeker niet prettig. Mensen vergeten makkelijk dat ook hun kinderen dat deden Gelukkig krijg ik bijna nooit vervelende opmerkingen. Eerder bemoedigende klopjes op mijn schouder zo van; ik ken het Zelf probeer ik naar andere moeders toe ook te laten merken dat ze niet de enige is, een soort bondgenootschap
Dat gebeurd hier dus ook vooral door mn vriend, die is daar echt allergisch voor hahaha. Huilen gebeurd hier wel en hij probeert te drammen, maar dat wordt meteen de kop in gedrukt. Hij is de baas niet en hoeft zich dus ook niet zo te gedragen. @sterre82 dat doe ik ook vaak, of ik loop dan langs en zeg dan iets van "ooh dat is zooo herkenbaar" als een kindje dan niet mee wil of zeurt ofzo
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik nog altijd met de duowagen boodschappen ga doen. Ik heb geen rijbewijs en de winkel is zo'n 20 min lopen. Mijn middelste heeft regelmatig dat hij toch gaat jengelen of niet wil lopen en heb daar echt geen zin in en geen tijd voor (doe vaak boodschappen voordat ik mm dochter van school haal)