Oh help. Ik heb even een hart onder de riem nodig geloof ik. Onze dochter van 14 maanden heeft sinds een ruime week last van een verschrikkelijk slecht humeur. Echt niks is goed, ze zeurt en huilt overal om. Het gaat echt door merg en been en ze is ook nergens mee af te leiden. En dan heb ik het ook niet over een paar momenten per dag maar echt alleen stil als ze slaapt of er een hap in haar mond zit. Daarbij heeft ze verschrikkelijke verlatingsangst en eenkennigheid. Als mijn man haar naar bed brengt is ze woest en duurt het wel een uur voor ze gaat slapen. Als ik het doe is ze rustig en slaapt na 15 min. Overdag mag ik niet verder dan een halve meter van haar vandaan zijn. Als ik mijn stoel al achteruit schuif om iets te pakken krijst ze de boel bij elkaar. Soms negeer ik het want ja, ik moet ook wel eens wat doen. Duurt echt lang voordat ze dan weer stil is als ik haar daarna troost (ze blijft dus krijsen tot ik weer terug ben, klimt dan ook echt in me.) Ze kijkt ook echt heel boos de hele dag, ben ik niet van haar gewend. Ik word er helemaal gek van, ook omdat ik altijd thuis ben bij haar en dus niet even tussendoor op adem kan komen. Ik merk dat ik snel uit mijn slof schiet en boos wordt en daar schiet ik natuurlijk niks mee op. Is het een normale fase/beruchte sprong en hoe lang duurt dit?
uhh ja het is een fase maar hij kan laaaaang duren mijn zoontje heeft er ook vreselijke last van gehad. bij dochter was het een paar weken en over.
Hoe oud is je dochter? Hier is ze ook flink aan het peuteren. Ze was vanochtend echt WOEDEND dat haar water in de verkeerde beker zat. Ze balde haar vuisten, krijste en liep paars aan.
Het gaat over! kan ze al lopen? Hier is het al wat beter sinds onze dochter kan lopen (nu een week haha). verlatingsangst heeft ze nog wel maar goed ik ben blij dat ze wat rondjes kan lopen door de kamer ^^
Die fase is vreselijk, vaak gaat het over als ze idd kunnen lopen. De draagdoek was in die tijd mijn beste vriend, als ik wat moest doen ging kind in de doek op mn rug. Kind blij, ik blij!
Nee ze loopt nog niet. Kan sinds een week ofzo wel achter het loopwagentje, maar daar moet ik wel echt bijblijven, ze valt nog regelmatig. Ze loopt wel goed langs..
Oh ja heel herkenbaar!! En bij gaat echt over! Hier heeft onze zoon er onlangs een week of twee enorm last van gehad. Maar nu hij over is, is hij ook meteen het andere uiterste! Hij is superlief en rustig, speelt nu veel beter en langer alleen, echt heel bizar! Alleen de mamafase is er nog, en dat betekent inderdaad dat alleen ik hem naar bed mag brengen. Nou ja, als dat het is....
Denk dat je wel verbetering gaat zien als ze los loopt. al moet ik zeggen dat ik nu gevolgd word waar ik ook heen ga..
Het gaat over.... En dan na een paar maanden begint het wéér En dat gaat het weer over.... en dan..... Ach, het wordt in elk geval (voorlopig) niet saai
Het gaat over . Vond het ook een vreselijke fase, gelukkig duurde hij maar een week of 3. Ook al voelde het voor mij als een eeuwigheid. Nu zit hij weer in een nieuwe fase waarin hij ongelooflijk druk is! Hij heeft zich op het kinderdagverblijf zelfs af moeten reageren op een soort sportkussen om zijn energie kwijt te raken. Het is in ieder geval nooit saai in huis . Veel sterkte de komende tijd, ik vond het echt even bikkelen tijdens de fase waarin jouw dochter nu zit.
Hier ging het ook beter van zodra ze kon rondlopen. Vooraf ook een erg chagrijnige dreumes die moeilijk te entertainen was. En nu ook nog regelmatig hoor, hoort er gewoon even bij ! Succes!!
Ah wat fijn om te lezen dat wij geen uitzondering zijn, haha. Ze heeft altijd wel last gehad van de sprongetjes maar deze is wel extreem. Grappige vind ik dan wel weer dat ze nu doorslaapt sinds een week of 2. Daarvoor sliep ze dus nog niet door. Het eten gaat ook erg goed, dus we gaan maar uit van het positieve. 'S avonds maar even mijn hoofd leegmaken en het huis ontvluchten bedankt allemaal
Ik kan alleen zeggen herkenbaar!! ik heb nu ook een klein monstertje thuis zitten die niet van verschonen houd en boos kan worden als ie ze zin niet krijgt!! en ook zomaar uit het niets boos wordt!!
Hier nu in dezelfde fase. Mijn zoon heeft sowieso last van iedere sprong, ieder tandje en iedere vaccinatie. Hoe anders was mijn dochter. ..
Heb je mijn dochter ofzo?? HERKENBAAR! Om knettergek van te worden!!! En ze rent al een tijdje los rond dus hier is dat geen oplossing! Het is nu vechten hier wie de was op mag hangen boven ipv op moet hangen
Wahaha herkenbaar. IK LAAT DE HOND WEL UIT! En dan gauw rennen... In het begin moest ik er ook nog wel om lachen. Hoe boos kan je als dreumes worden dat er ZOMAAR een groente-viezigheidje-dingetje op de tafel ligt IN JOUW zichtveld. En het is natuurlijk helemaal VRESELIJK als je die niet weggeveegd krijgt.. tsja driftbui tot gevolg. Ook wel weer heel sneu als ze dan luid snikkend haar gezichtje in mijn nek begraaft.
Of woest worden als er meloen op de fruitschaal ligt en het nog 2 minuten duurt voordat mama hem geschild heeft. Het is een rotfase, maar het gaat over. Rugdragen was mijn oplossing. En veel cherrytomaatjes, druiven en champignons die ik tijdens het koken naar achteren doorgaf. Zo lukte het nog een beetje om in rust te koken. Zelfs Micky, Lala, Elsa, Jake, Peppa of kikker kon me niet helpen.