Baby 4 maand wordt plots terug wakker 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimM1989, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Hallo iedereen

Ons zoontje, ruim 4 maand, wordt sinds een week terug wakker 's nachts.

Hij gaat rond 22u in bed (21u badje of verzorgen & daarna nog een flesje). Voorheen sliep ie tot 5 à 6u maar nu wordt hij steevast om 2u, 3u en/of 4u wakker. Ik kan hem d.m.v. z'n speentje wel terug in slaap krijgen maar echt vast slaapt ie dan niet meer naar mijn gevoel.

Ik ben er mij van bewust dat het een luxe is dat ons mannetje al zo vroeg doorsliep en ik ben er mij ook van bewust dat 's nachts opstaan bij een baby hoort maar ik ben vooral op zoek naar mensen die dezelfde ervaring hebben (gehad)? Gaat dit terug over. Kan ik het op een andere manier aanpakken?

Alvast bedankt!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, herkenbaar. Op die leeftijd kwam mijn dochter plots terug voor een nachtvoeding. Gaf ik die niet, dan sliep ze ook erg licht tot de volgende ochtend. Gaf ik die wel, dan viel ze als een blok weer in slaap. Op 7 maand is ze dan spontaan weer gestopt met die nachtvoeding.

Erg onlogisch vind ik het niet, dat ze toen plots meer honger kreeg. Ze werd veel actiever en alerter, en had dus ook meer fv nodig.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gaat het z'n hele leven al op en neer qua doorslapen.
    Dan slaapt ie een paar weken door, dan een paar weken weer niet, dan weer wel, soms 1x een speen en soms wel 10x.
    Inmiddels zitten we met regelmaat ook weer op 1 nachtvoeding.
    Dus ik denk dat er weinig over te zeggen is, maar dat je kindje al vroeg door slaapt is dus geen teken dat het zal blijven doorslapen ;)
    Zou er gewoon in mee gaan, gaat vanzelf weer een keertje over.

4. rums

rums Niet meer actief

Zit je baby misschien in een sprongetje? Sprong 4 was hier echt een ramp. Zoontje sliep door en kwam ineens voor 2 voedingen snachts. Heeft 2 weken geduurd en toen was het klaar de nachtvoedingen

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Tess heeft dit vorige week gehad
    10 nachten achter elkaar om het 1,5 u klaarwakker om te drinken
    Terwijl ze daarvoor doorsliep of 1x wakker werd om te drinken

Nu is 't weer terug gelijk eerst, gelukkig..

Vroedvrouw was gisteren hier en die zei dat dat het 12weken sprongetje was, is blijkbaar een heel zware sprong, veel vrouwen stoppen hierdoor met bv..
    Misschien bij jou ook een sprongetje ofzo?

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wij hebben dat ook gehad met onze zoontjes. Met 3.5 maand sliepen ze klokkie rond en rond de 5 maanden (geloof ik) werden ze ineens wakker en dat kon ik gelukkig ook sussen met de speen. Dit heeft ongeveer 2 weken geduurd en daarna was dit weer over. Succes!

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja! Gehad! Sliep bij 3 maanden door en kwam van 4 tot 7,5 maand weer en slaapt nu net weer door!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook! Sliep bij minder dan 3 maanden elke nacht ineens door van ongeveer 20:30 tot 07:00 zoiets. Maar ineens (toen ik weer begon met werken, toen hij 3,5 maand was) kwam hij toch snachts ineens weer. Zelf een paar dagen twee keer! Nu 3 weken verder nog steeds vaak 1 x wakker snachts maar soms slaapt ie toch ook een nacht door. Als hij wakker wordt en aan t sputteren/jengelen gaat haal ik hem er gewoon uit en geef m dan de borst. Meestal ligt hij binnen 10 minuten weer lekker te slapen (tenzij hij gaat poepen :-/ wat ook vaak gebeurd laatste tijd). Vaak is het rond een uur of 4/5 dat hij wakker wordt. Hopelijk slaapt ie vannacht weer een keer lekker door :-D

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit was hier ook zo! Tijdens sprongen en tanden die doorkomen is dochter vaak onrustiger. Verder slaapt ze sinds dag 3 door, gaat prima

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Google eens op four month sleep regression... Was hier twee maanden lang een klein drama. Nu sinds een kleine maand gaat het weer beter.

Deel Deze Pagina