Ik moet volgende week naar het ziekenhuis voor de orale glucose tolerantietest. Nuchter komen, 8 uur bloed prikken, suikerwater drinken, twee uren wachten en weer bloed prikken.. Heb geen symptomen van zwangerschapsdiabetes maar krijg wel deze test vanwege mijn bmi is nieuw protocol ofzo. Zie er erg tegen op, vooral om zo lang niks te eten.. Je mag die twee uren niet weg omdat je niet goed kan worden van het glucosewater maar ik vrees dat ik eerder niet goed wordt van een lege maag.... Daar heb ik sowieso snel last van, ook als ik niet zwanger ben.. En dan is het ook nog zo heet.. Wie heeft dit ook gehad en viel het mee of tegen? En wat kwam er uit?
hoi ik heb het vandaag moeten doen. en idd eerst bloed prikken drankje drinken een glas vol met glucosewater en dan 2 uur later weer prikken. ik mocht wel naar huis en effe later terug komen. de eerste waarde was 5.2 en de tweede 4.1 . zolang die niet boven de 6.8 komt is het goed. heb wel niet alles binnen kunnen houden want het stoote me de hele tijd op. succes volgende week! groetjes cindy
Oh help, dat moet ik ook vanwege mijn BMI. Ik vind alleen de gedachte al ronduit een kwelling. Ik ga nooit en te nimmer zonder ontbijt de deur uit, laat staan ook nog eens 2 uur niet eten. Gelukkig kan ik de gedachte nog een aantal weken vooruit schuiven. Laat jij even weten hoe het ging?
Ik heb twee keer een suikertest moeten doen, het valt best nog mee Het drankje smaakt naar thee met heeeeeel veel suiker (mijn vriend mocht een klein slokje proeven en vond het lekker, de zoetekauw ). Vond het eerste half uur alle twee de keren het ergst, dan kun je je misschien een beetje beroerd voelen. Daarna ging het eigenlijk wel, vooral het stil zitten is een nachtmerrie Dus neem echt wat te doen mee! Wij hadden in het ziekenhuis geen internetbereik op de telefoon, dus tweede keer gezorgd voor een leuke app die we zonder internet konden spelen Ik moest op suiker laten testen vanwege een grote baby, maar alle twee de keren waren de waardes gewoon goed. Oh en ik had een flesje water mee, om na het drankje m'n mond te kunnen spoelen en die zoete smaak weg te krijgen Heel veel succes, hoop dat er niks bijzonders voor je uit komt!
Maf; hier moest nuchter onder de 7 (was 6) en 2 uur na het drankje moest het onder de 7,8 zijn (was 7,5). Ik mocht niet naar huis. Gewoon tijd uitzitten. Het niet eten vond ik niet rampzalig, maar door de hoeveelheid werd ik wel wat misselijk. En neem een boterham mee voor als het afgelopen is.
Hier moest ik smorgens nuchter komen, bloedprikken en daarna mocht ik naar huis om te ontbijten, na 2uur weer terug komen en weer bloedprikken. Ook vanwege mijn bmi. Volgens mij mag ik blij zijn met deze manier. Ik heb dit 2x gemoeten.
Hier is pas ook een topic over geweest. Ik heb t 3 weken geleden gehad. Ach het is geen pretje maar prima te doen hoor (ik ga ook nooit zonder ontbijt de deur uit). Alleen het drankje vond ik goor. Ik ging er vanuit dat alles goed was (zou alleen bericht krijgen bij geen goee nieuws). Vraagt mn VK afgelopen dinsdag of ik al bloed had geprikt?! Ik "uhm ja, bijna 3 weken terug". Hebben die stomme mensen van het lab waar t heen gaat de uitslagen helemaal niet doorgestuurd! En dat was bij het 'gewone' bloedprikken aan het begin van de zwangerschap ook al zo. Zo irritant!
Ik heb de test 3 weken geleden gehad vanwege BMW en ben er een week beroerd van geweest. M'n suikerspiegel heeft een enorme opdonder gehad. Heb overigens geen suiker. Het drankje valt reuze mee, die twee uur wachten (en het flauw worden ervan) is het ergst.
Ik heb het bij de zwangerschap van mijn dochtertje gehad, en nu afgelopen Woensdag weer, en het is me beide keren echt heel erg tegen gevallen. Werd er behoorlijk misselijk en naar van, en heb de rest van de dag lopen braken, hield niks binnen. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje was de test goed, dus geen zwangerschapsdiabetes. Nu heb ik vandaag de uitslag binnen gekregen van de test van een woensdag, en ik wordt doorgestuurd naar de internist en naar de diabetes verpleegkundige want de waarde was 8.9 dus te hoog pffffff.
Heb m toevallig vandaag gehad alleen hier ging het er anders aan toe. Moest eerst ontbijten en na 2 uur bloed prikken dan het drankje op en uurtje wachten en toen weer bloed prikken.Ben er wel heel beroerd van geweest en kon het echt met moeite binnenhouden. Ik mocht van de verpleegster eventjes buiten staan omdat ze zag dat het niet goed ging. Ik word nu gebeld als de test niet goed is.Bij mij hebbe ze de tst gedaan omdat ik bij mijn eerste 2 wel zwangerschapssuiker had en bij de 3de niet dus nu even controleren voor de zekerheid.
Hmm ik wou dat ik mocht ontbijten.... Dan zou ik er nog niet zoveel moeite mee hebben.. Ik verwacht niet dat ik er beroerd van wordt, ja van mijn lege maag maar als ik na de test weer wat gegeten heb weet ik dat dat binnen een paar minuten over is..
Ik moest 'm ook doen, maar ik heb gezegd dat ik 'm niet wilde en gewoon een dagcurve wilde doen. Was geen probleem En ja, dan moet je nóg veel langer in het ziekenhuis zitten (prikken, eten, 2 uur daarna weer prikken, eten, 2 uur daarna weer prikken), maar het sprak mij toch een stuk meer aan dan de OGTT..
Zou het erg zijn wanneer je 's morgens toch een mini klein droog crackertje of zoiets eet? Ik was vanmorgen wat later wakker dan normaal(half 9 ipv 6 uur) en merkte echt dat ik wat moest eten, was niet helemaal lekker en trillerig, toen dacht ik echt oh jemig dit zou ik niet nog twee uren volhouden... Ik moet dinsdag ten slotte ook veilig naar het ziekenhuis toe kunnen rijden en heb er eigenlijk niet zoveel behoefte aan om daar van mn stokje te pleuren... Dus ik heb me wel voorgenomen om gewoon zo'n droog toastje naar binnen te werken als ik denk dat het niet gaat werken... Is toch gewoon een teken van juist lage bloedsuiker? Of denk ik dan te simpel?
Je mag echt NIKS eten van te voren... Ik moet hem ook. Heb nog steeds geen afspraak durven maken en ben nu 22 weken... Moet met 24 weken heb ik begrepen... Ik heb met 15 weken ook al geprikt op suiker en was prima. Ik heb bij alle drie vorige kids ook geprikt en was allemaal goed. Het gewicht was bij de laatste 2 gelijk en deze 4e zwangerschap verloopt net zo. Ze hebben het hier net standaard ingevoerd en ik moet dus idd prikken op basis van mijn BMI. Nu vraag ik me af... Kan ik dit weigeren?... Het is een preventieve test en in het verleden was er niks mis. Ook geen grote kinderen ofzo... Kan ik niet gewoon bloed laten prikken? IK ga het echt niet volhouden... 6 uur wakker, niet mogen eten, 8 uur prikken, vies drankje drinken en nog 2 uur niet eten... ondertussen 3 kids vermaken in de wachtkamer?... Dat wordt hem niet hoor... :S
Hier moest ik na het drinken van het drankje ook rustig zitten, 3 kinderen vermaken lijkt me dan niet de bedoeling. Maar ik werd ook niet lekker van het drankje; draaierig, misselijk, trillen, zweten... Na een uur trok dat gelukkig grotendeels weg. Viel me best tegen eigenlijk, was de rest van de dag ook niet helemaal lekker.
TS..ik krijg hem 24/7. Zie ook wel op tegen het niet ontbijten, maar ja is voor een goed doel. Ik moet ook prikken , drankje en dan 2 uur daar blijven en weer prikken. Ik neem een goed boek mee, daar kan ik mezelf wel een tijd mee vermaken Alvast veel succes!
Hier al 2 keer gehad. Met 13 weken en 24 weken. Ook ivm hoog bmi en omdat mn zoontje 9 pond was. Nou verschrikkelijk. Drankje is smerig en kreeg er gewoon hartkloppingen van. Laatste keer ook echt moeten kokhalzen pff. En eigenlijk moet ik nog 1x. Vorige week een groeiecho gehad en blijkt waarschijnlijk een gemiddeld kindje. Nu hoeft de 3e test dan niet. Met 32 weken nog een groeiecho en dan krijg ik te horen of ik nog een keer moet testen. Had dus ook met de vorige echo aangegeven er erg ziek van te zijn. Succes hopelijk valt het voor jou mee!