Ik heb laarzen besteld op een duitse website, maar ik moet ze terug sturen.. 1 probleem, als ik grote lappen tekst in het duits moet lezen dan raak ik helemaal in de war... Is er iemand die voor mij de retour voorwaarden zou willen lezen en mij vertellen hoe, waar, wanneer, wat het kost, wat erbij gevoegd moet worden etc , ik het terug moet sturen..? Gewoon alle belangrijke dingen die ik weten moet. Dit is de website. Widerrufsrecht
Voor zover mijn havo-duits reikt moet je het binnen 14 dagen na ontvangst, in originele verpakking retour sturen naar: Kyki Shoes & Fashion GmbH & Co. KG, Gewerbestrasse 14, 91560 Heilsbronn Je moet zorgen dat de spullen onbeschadigd aankomen en dat het pakket voldoende gefrankeerd is. Let wel, ik ben geen topper in Duits, dus als ik iets fout gelezen heb, word ik graag gecorrigeerd!!!
Volgens staat een stukje verderop in de tekst: Wat er (grof) staat: Zij dragen het risico bij artikelen die per pakketpost teruggestuurd worden. Als de geleverde artikelen voldoen aan dat wat besteld is, de kosten voor het retourzenden niet hoger zijn dan 40 euro of als bij een hogere prijs op het tijdstip van retourzending de betaling of de afgesproken afbetaling nog niet voldaan is zijn de kosten voor het retourzenden voor jou. In elk ander geval zijn de kosten voor retourzending voor hen. En verder idd zoals bovenstaand.
Als het bedrag van het bestelde hoger is dan 40 euro zijn de verzendkosten voor de webshop. Maar dit moet je wel van te voren aangeven bij de webshop. Je moet de zending sowiezo aanmelden voor retourzending
Heerlijk, een Widerrufsbelehrung! Ben ik dol op. Je kunt het pakket binnen 14 dagen nadat je het pakket hebt ontvangen zonder reden terugsturen. Je hoeft dit niet van te voren aan te melden. Hoeft dus niet, mag wel als je dat fijner vindt. Je kunt het pakket gratis terugsturen als het aankoopbedrag meer dan 40 euro was. De verzendkosten zijn dan voor de webshop. Let op: hier zit 'm de crux. Er zijn webshops in Duitsland die de verzendkosten niet overnemen als het pakket vanuit het buitenland is gestuurd. Ik zou er nog even een briefje bij doen en vooral wijzen op deze regel. Verder vragen ze nog: verstuur het pakket als gefrankeerd pakket, het liefst in de orginele verpakking met alle toebehoor en als dat niet meer mogelijk is in een geschikte verpakking zodat de goederen niet worden beschadigd bij het terugsturen.