voordringers..maak jij het nog vaak mee?

Discussion in 'De lounge' started by Daantje1, Feb 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    vroeg me af of jullie nog vaak voordringers meemaken??
    Ik ben helaas niet zo assertief dus durf er niks van te zeggen..

maar afgelopen zondag waren we naar speelparadijs geweest. Toen ging ik een bestelling doen van sap en wat eten.
    dan heb je dus een bestelbalie, daaraan stonden 2 mensen te bestellen.
    Ook nog een derde persoon die ging wat meer naar links staan..oke, dacht ik ,duidelijk, rij loopt richtig links..nou..die twee mensen weg, vrouw voor mij aan de beurt..toen kwam haar vriendin ofzo er ook nog even bijstaan (beetje schuin erachter)
    ik zag rechts een man staan (kwam pas aangelopen toen ik bijna aan de beurt was)die ook duidelijk van plan was te bestellen..ik had zoiets van: hij denkt toch niet dat ie dadelijk meteen aan de beurt is?hij ziet mij hier duidelijk staan met de bestelkaart in mn hand...maar toen die mensen voor me dus geweest waren kon ik niet meteen naar voren,ga iemand natuurlijk niet het dienblad uit zn handen slaan haha..
    maar wat gebeurd er??gaat die stomme vent zn bestelling gewoon gauw zitten doen....snap ook niet dat die vrouw die de bestellingen deed hier niks van zei eigenlijk...ik baalde echt en had echt zoiets van: waarom durf ik er niet gewoon iets van te zeggen???die vent is gewoon associaal..komt aanwandelen wacht 2 tellen en beslist voor zichzelf dat ie maar meteen aan de beurt is...tsss...ik was trouwens al wel een tijdje aan het wachten,10minuten ofzo...(en ja hij had me echt gezien, en ik liet duidelik merken dat ik ook iets wilde bestellen)
    was best kwaad op die man, kijk, per ongeluk kan gebeuren maar dit was gewoon expres, hij was ook wel zo'n type ervoor, lekker uit de hoogte enzo...

ik word nog steeds boos als ik eraan terugdenk..waarom doen mensen zo?

maken jullie het nog wel eens mee?dit soort types??en hoe reageer jij dan?

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ja maak ik wel eens mee.
    Ik ben dan ook de persoon die dan gewoon begint te bestellen, al staat diegene dan voor me.
    Als ze me dan raar aankijken dan leg ik ze duidelijk uit dat ik al stond te wachten, en als je voor iemand ga staan dat het ook niet betekend dat je meteen aan de beurt bent.
    Lekker handig gewoon voor me gaan staan, denk t niet!

Ik trek mn mondje wel open, ben dan ook behoorlijk fel op dat moment.

3. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

Jan 16, 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Ik toevallig ook afgelopen zondag nog, waren naar het Beeld en Geluid geweest in Hilversum en moesten voor het vertrek een parkeerkaartje betalen. Nu sta ik netjes in de rij te wachten, was de eerste volgende. Komen er 2 dames van de andere kant, die blijkbaar bij de meneer hoorde die aan het betalen was, maar zij hadden ook allebei nog een kaartje. Die ze doodleuk ook even gingen betalen.
    Dus ik zei: ik wacht wel even hoor. Tja, zei de ene, die mevrouw was wel voor ons, maar ja, wij horen bij elkaar.
    Slechte smoes, ga dan met elkaar in de rij staan, mijn schoonvader stond er ook, maar die laat ik dan toch ook niet gelijk met mij afrekenen.
    Ik sprong, dankzij de hormonen bijna uit mijn vel....Maar hielp niets...

4. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op vrijdag staat er hier bij de supermarkt altijd een vis-kar; daar willen we nog wel eens een visje, bakje kibbeling o.i.d. gaan halen. Maar ik ben daar de laatste tijd niet meer geweest, want het is gewoon van de zotte! De mensen die daar willen bestellen.. het zijn stuk voor stuk allemaal kleine kinderen: "volgens mij was ik eerst, nee, ik was eerste..." Of mensen die zeuren van "Oh, laat mij eerst, want ik heb haast, moet de kinderen van school halen etc." Ja, duh.... Als je weinig tijd hebt, moet je maar geen vis gaan halen...

Ik ga zelf ook nooit naar de Aldi bv. als ik weinig tijd heb; daar zijn altijd wachtrijen...

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

Nov 24, 2006
    5,350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Oh hier ook hoor, maar zeg er altijd wat van, ik sta niet voor niks in de rij !

Laatst hadden ik en mijn zusje pas wat raars, er stond 1 iemand in de rij bij de kassa en wij gingen daarachter staan, dus er kwamen 2 meisjes voor ons staan en toen we aan de beurt waren zette ik als eerste de spullen bij de kassa neer, had echt zoiets van ja dag je gaat niet zomaar voor me in de rij staan, zegt ze gewoon ja wij stonden hier net al ,maar ze ging me ff wat laten zien. Ja maar als je uit de rij loopt, lijkt het me niet dat je daarna nog aan de beurt bent, lekker makkelijk zeg.

Ze liet me wel voor trouwens.

6. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Wat een aso die vent! Ik had echt gezegd: hallo ik sta hier al 10 minuten te wachten!!

Niet zo over je heen laten lopen joh!!

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

heel soms maak ik het mee. en gek genoeg zijn het bijna altijd oudere mensen. en dan bedoel ik echt oud.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zeg er ook altijd wat van, en meestal ook gelijk een beetje lomp, zo van Hallo, wat dacht u, dat ik hier een beetje sta te staan ofzo?
    Heb nog nooit meegemaakt dat iemand dan alsnog voor ging.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ja hoor, ik maak ze ook mee. Dan zeg ik dat ik eerst was en ga vervolgens door met mijn bestelling. Meestal hebben ze het zelf niet eens in de gaten en bieden ze dan ook netjes hun excuses aan. Heel af en toe gebeurt het wel dat iemand dan zijn grote scheur opentrekt maar die kap ik meteen af door te zeggen dat als ik er voor mn lol had gestaan ze best even voor hadden gemogen maar nu dus niet. Vaak springen nog zelfs mensen bij door te zeggen dat ik idd eerder was.

10. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    gebeurd nog best vaak dus eigenlijk!

Skatje: ja ik ben daar echt niet goed in, ben altijd veel te lief..op dat moment wil ik er dan eigenlijk zo graag iets van zeggen!

ik ben helemaal niet iemand die het erg vind om te wachten ofzo, en als ik bijv boodschappen heb gedaan en met een volle kar bij de kassa sta, ik iemand zie met maar een paar dingen, zeg ik altijd dat ze voor mogen (en ja soms zijn dat drie mensen achter elkaar haha) maar zomaar associaal voordringen (heb het niet over per ongeluk dus) nee, dat vind ik gewoon echt niet kunnen (en ik word weer boos haha)

11. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Ik heb het zo vaaak! Ik ben vrij klein dus mensen zijn vaak geneigd om dan snel er voor te piepen. Vooral op de markt bij de groenteboer. Ik heb dan nog een kleintje van 2,5 die ik in de gaten moet houden dus je bent eigenlijk met 2 dingen tegelijk bezig. Maar daar dringen heel vaak mensen voor.

En inderdaad oudere mensen dringen vaak voor. Of denken dat ze tegenwoordig van alles mogen. Zo stonden wij laatst met mijn man te wachten bij de kassa. En die vrouw voor ons was best oud en had wat moeite met boodschappen in de kar terug leggen, dus ik was net van plan om te vragen of ik misschien even kon helpen zei ze dit:
    Meneer LEG DIT EVEN IN DE KAR VOOR MIJ! Niet alsjeblieft en ook geen dankje wel of iets... Daar kan ik mij ook erg aan ergeren. Ik wil ze best helpen maar niet op zo'n manier

12. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    snap wat je bedoelt mamavan3!
    Ik help ook altijd graag mensen, als ze dan bijv ergens niet bij kunnen (soms wel grappig, een oudere vrouw: oh, kunt u me misschien helpen?Ik kan daar niet bij, het staat zo hoog. Ik : natuurlijk mevrouw, geen probleem hoor. Zegt ze daarna ook zo: erg bedankt hoor, erg vriendelijk van u,ubent best groot dus dan gaat het ook wat makkelijker...uh..ik ben 1.65m..haha. maar erg leuk om mensen te helpen die dan ook dankbaar of blij zijn.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh ja hoor, gebeurt mij ook nog wel eens. Pas nog bij de kaasboer. Zo'n kakmadame tot en met die aan komt wandelen en ook wel dacht dat ze vast aan de beurt was. Terwijl ik daar toch echt eerst stond. Ik stond er mét kinderwagen en de kaasboer is klein, dus ammehoela dat ze me niet gezien had. Ik zie dus ook "Ik was eerst hoor". Oh, zegt ze, ik zag je niet. Yeah right ;).

14. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Vreselijk dat soort aso's. Je komt ze natuurlijk overal tegen, vooral in het verkeer. Maar ja, wat moet je he... Sommige types zouden ook nog agressief kunnen worden als je er iets van zegt.
    Ik snap ook echt niet waarom mensen het nodig vinden om zo respectloos met andere mensen om te gaan.

15. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Oh ja hoor.. vaak oudere mensen in de winkel..
    Van mij mogen ze best voor maar wel als ze het op een normale manier doen en niet ervan uitgaan dat ze gelijk voor mogen..

Als ze gaan voordringen wordt ik echt boos en dan gaan ze maar gewoon achter me staan, dikke neus wie of wat je bent..

oooooh en in het verkeer idd ook.. als ik met mn eigen auto rij, suzuki swift, moeten ze er allemaaaaaaaaal voor en als ik met de andere auto rij, renault laguna, voegen ze netjes achter me in.. wtf.. alleen maar omdat het een klein autootje is?

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gebeurd dat ik de stad nog wel eens bij de slager ofzo.meestal ook nog niet die bejaarden ook nog!

ik heb dan ook standaard de zin "nou, ik denk dat ik aan de beurt was.maar u mag wel even voor" lekker sarcaties ondertoontje erbij en klaar.

ik heb ook al een aantal keer mee gemaakt dat degene achter de toonbank gelijk naar mij toen kwam en daarna weer naar de voordringer

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Gisteren nog....
    Ik en 2 collega's stonden te wachten om onze lunch af te rekenen... en vanuit het niets stond er ineens een oma incl. rollator voor ons, die er dus eerst niet stond.
    We waren eigenlijk een beetje perplex, zegt m'n collega ook nog heel droog; 'hoort bij de leeftijd'. ;)

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb het vorig jaar eens gehad bij de parkeerautomaat van het UMCG. Stond netjes in de rij voor de automaat te wachten. Vanuit mijn ooghoek zag ik een groepje mannen van rond de 20 jaar aan komen lopen, luidkeels pratend in een taal die ik niet ken.
    Toen ik aan de beurt was om mijn kaartje in de automaat te doen, schoot zo'n jongen, iets zeggend tegen zijn vrienden in de taal die ik dus niet spreek, zomaar voor mij langs.
    Tja, en dat pik ik dus niet. Met een "sorry, maar ik ben toch echt aan de beurt" dook ik weer voor hem langs en stak gauw mijn kaartje in de automaat. Hij zei toen nog wat tegen zijn vrienden (kon ik dus niet verstaan), maar dat interesseerde mij ook niks. Heb betaald en ben naar mijn auto gelopen.

19. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik ook!!!
    Maar dan wel lachend, meer in de trand van.. ik was eerder! ;)

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hier vorige week nog een echt asociale voordringer......

Sta bij de Appie..... 37 weken zwanger, ziek en duizelig.... duurde al eeuwen in de rij voor mijn gevoel..... veel bejaarden die uitgebreid de tijd hadden. :(
    Ik had maar drie dingen op de band liggen en was eindelijk aan de beurt.... komt er een vent, duwt me letterlijk hard aan de kant en zet een blik bonen voor mijn spullen!!!! :x

Ik stond werkelijk perplex!!!!:$ Wat denkt ie wel niet?? Dus ik vraag hem, waar hij mee bezig is. Zegt doodleuk, ja, ik ga even voor, heb maar één ding! Ik pik dit niet en zeg, dus dan vind je het normaal om een hoogzwangere vrouw aan de kant te duwen en dit niet even te vragen?? Ja, zegt hij, de vrouw achter je heeft me ook voorgelaten, dussss........ Ja, die vrouw achter mij had haar kar tot de nok toe vol!
    Dus ik antwoord weer dat hij dit normaal kan vragen en dat hij dus mooi niet voorgaat, was zelf b,lij eindelijk aan de beurt te zijn. Inmiddels keek de hele winkel mee naar dit voorval,.... heel fijn! Dus meneer pakt zijn blik, en ik denk nog... hij doet een stap terug.... maar nee hoor.... die eikel duwt het blik zo in de handen van de cassiere!!! :x:x:x
    Nou, dan moet je vooral mij hebben in de staat waar ik in verkeerde... heb die blik uit haar handen getrokken en weggezet, en mijn spullen er weer voorgeduwt! Was die vent nog zwaar beledigd ook!!

Gelukkig namen de andere klanten het voor mij op... al had ik het idee dat de vrouw van de volle kar mij ook maar een aansteller vond!!!
    Ik was zo boos bij thuiskomst dat ik gewoon een potje heb zitten janken, hahaha!

Share This Page