zeggen jullie mannen gemakkelijk sorry?

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 22 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man doet dit ook gemakkelijk. :)

2. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    bedankt voor de reacties tot nu toe.
    Ik zelf zeg best makkelijk sorry helemaal als ik merk dat het bij de ander verkeerd overkomt terwijl het dus niet zo bedoeld is, en als die gene dat dan ook nog eens aangeeft dan zou ik daar helemaal niet zo moeilijk in zijn. Ik ben daardoor ook bewuster geworden in bijvoorbeeld mijn toonatie omdat ik weet dat die wel eens verkeerd over kon komen voor zoiets heb ik altijd dan ook sorry gezegd ook al was ik mij op dat moment niet bewust. Ik vind ook dus echt als het voor de ander verkeerd is over gekomen je daar gewoon sorry voor kan zeggen. Ik vind het ook maar lastig te begrijpen dat hij dat niet doet/kan/wil.

3. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Hallelujah! Herkenning! Mijn allerallergrootste ergernis! Gewoon niet kunnen inzien dat iets niet handig gedaan is of het zo weten te draaien dat het aan een ander ligt. Ik noem het altijd zijn gebrek aan zelfreflectie...

4. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Jep hier ook of negeert het probleem om een oaar uur later weer normaal te doen of er niks was

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Aangeven dat je je er 'rot' door voelt is heel vaag. Zeker als je ook nog eens zegt dat je zijn kant begrijpt... het is alsof jij jezelf dan verontschuldigd juist.
    Probeer het eens om dan tegen je man te zeggen dat zijn actie of woorden ervoor zorgen dat je je onbelangrijk voor hem voelt, of dat je je ongeliefd voelt. Als hij dan nog niet zwicht...

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn man vindt sorry zeggen ook heel moeilijk. Soms kan er wel een 'sorry huilebalk' vanaf (haha). Ik vind het met name irritant als hij iets 'verkeerds' doet en ik word daar boos over dat hij dan alleen excuses wil aanbieden als ik ook sorry zeg (voor het boos worden en de dingen die ik gezegd heb). Daar haalt hij echt het bloed mee onder mijn nagels vandaan. Ik vertik het dan ook om sorry te zeggen en dan komt hij er ook weer onderuit.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Hier komt het vooral neer op sorry dat jij het zo verkeerd begrijpt :x. En dan boosworden omdat ik geen sorry ga zeggen omdat ik boos werd, uhm tja dus meestal zegt er niemand sorry en denkt hij een half uur later gewoon te kunnen doen alsof er niks gebeurt is terwijl ik dan nog vreselijk boos ben :)

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik geloof niet zo erg in sorry zeggen. I.i.g niet als het daarna gewoon doorgaat.
    Ik zeg niet gemakkelijk sorry, maar dat komt ook doordat ik altijd gelijk heb. :D

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik zat er even over te lezen en ik kan me eigenlijk niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een sorry van hem zou verwachten? Hij is wel eigenwijs, maar hij zegt heus wel sorry als hij me kwetst ofzo. Gebeurt blijkbaar niet zo vaak want ik kan het echt niet herinneren.
    Toegeven dat de manier waarop je op iemand hebt gereageerd niet goed is, is ook niet hetzelfde als iemand gelijk geven ;)

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Haha bij mij erg makkelijk en bij m'n vriend wat minder. Zeg dan vaak moet je geen sorry zeggen? en dan zegt ie sorry en dan voel ik dat ie het niet meent ook :D

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hij zegt het wel maar pas als die zeker weet dat die fout zat oid.
    Ik daarentegen ben een ander verhaal ik krijg het niet eens me strot uit. Ik zeg echt zelden sorry

12. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    voor de vrouwen die geen sorry hun strot uit krijgen HOEZO niet? ben ik echt benieuwd naar waarom is dat nou zo erg...

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Woorden zeggen mij weinig eigenlijk, als mijn vriend 'sorry' zegt dan zeg ik altijd dat ik een kast vol heb met sorry hahaha. Dan vraagt hij altijd of ie een nieuwe kast moet kopen en dan moet ik lachen en over is de ruzie:D
    Maar ik heb niks met sorry ofzo, bewijs maar dat je spijt hebt. Mensen kunnen zoveel zeggen en er niks van menen...

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ja mijn man kan makkelijk sorry zeggen. Ik daarin tegen niet, waarom weet ik eigenlijk niet.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Nee dat zegt hij niet snel. En dan wil ik een excuus en dan doet hij het vervolgens vind ik niet dat hij gemeend zegt :p

16. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Nee mijn man niet, die gaat dan lachen en grapjes maken en daar moet ik het mee doen. Hij boft maar dat die zo schattig is 😂😉

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man kan dat wel gelukkig. We hebben gelukkig bijna nooit ruzie, maar toevallig vorige week om iets heel stoms en kleins. Allebei erg gestressed en toen viel dat helemaal verkeerd. Hij was de eerste die erop terugkwam, terwijl ik nog zat te mokken, haha.

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wel als we een 'discussie' hebben en ik heb gelijk.
    Bijvoorbeeld in welke volgorde iets gebeurde in een film of serie ofzo.. onbenullig dus ;)
    Dan komt er heel makkelijk een "Oh ja, sorry, je hebt gelijk!"
    Maar hij zegt niet zo makkelijk "sorry" als hij chagrijnig is en loopt te snauwen ofzo.
    Gelukkig gebeurt dit verder niet zo heel vaak.

19. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Hier precies hetzelfde!

20. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ja, heel makkelijk. Net als 'ik begrijp het' en 'je hebt gelijk'. Om het vervolgens net zo hard weer te doen wat ik rete irritant vind 😁.
    Dat is het ook niet helemaal.

Deel Deze Pagina