Natuurlijk ik zou ook graag gratis boodschappen willen hebben, wie niet? Het is al duur genoeg.. Ik ga altijd op een rustig moment boodschappen doen dus ik zal er wel nooit voor in aanmerking komen.
Dus als ik er thuis achter kom dat de winkel zich in mijn nadeel heeft vergist ,en zij zetten dit niet meer recht, dan zijn zij dus de dieven?
Ja, maar er moet wel een redelijkheid in zitten. Ze kunnen niet iedereen blindelings geloven, want dan wordt er echt misbruik van gemaakt. Maar als overduidelijk is, dat zij een fout hebben gemaakt, dan moeten zij dat herstellen. Als er een product is aangeslagen, wat je niet hebt gekocht, daar kun je niet zoveel mee. Want wie zegt dat je dat product niet stiekem toch had en je de winkel op deze manier probeert op te lichten? Dito met als je denkt dat je te weinig geld hebt teruggekregen. Maar als er bijvoorbeeld bij product X, wat eigenlijk 3,- kost, een bedrag is afgerekend van 6,-, dan moeten ze je het geld terug geven. Moet je wel de bon hebben natuurlijk.
Bij de Jumbo is één van de regels ook, dat als er de datum van vandaag op staat, je het gratis mag meenemen. Nu is er in Drunen een vrouw, die elke dag alle schappen langs gaat en als ze iets vindt met de datum van MORGEN, dan verstopt ze het product! Op allerlei verschillende plekken. En dan komt ze de dag erna terug om het gratis mee te nemen. Wat vinden jullie daarvan? Is dat misbruik maken van de regel, of is dat gewoon slim? Zouden jullie zoiets doen, of hebben jullie zoiets wel eens gedaan?
Eerlijk. Wel slim hihi. Het zou v de jumbo werk scherp moeten zetten. Zou er zelf geen geduld voor hebben een het zou niet zo lekker aanvoelen.
Precies. Men moet wel redelijk blijven. Als ik thuis ontdek dat er iets niet aangeslagen is ga ik niet weer in de auto met kids om alsnog ff te betalen. Kost mij tijd,benzine en parkeergeld. Als ik een krat bier op mijn kar heb staan die men mist kan ik er weinig aan doen. Dat verstop je niet zomaar. Zeker niet als ik de intentie had te betalen. Het siert iemand als die op stel en sprong terug gaat om alsnog te betalen omdat zij het anders diefstal vindt. Ik heb het druk zat, als ik de boodschappen heb gedaan en die heb ingeruimd, heb ik kinderen die alweer wat moeten. Of ik moet zelf werken. Mijn leven is druk zat, zonder dat ik de winkel moet controleren en hun missers ook nog moet rechtzetten. Zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel.
je hebt gemeld dat je nog 2 kratjes bier had, zij slaat het niet aan dus nee ik ga dan zeker niet terug. ik voel en ben dan ook echt geen dief