Zeggen of niet?

Discussion in 'De lounge' started by Zonnebloem92, May 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

Jan 24, 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zeg altijd eerlijk dat ik bier of cola etc op mijn kratje heb staan. maar ze het vergeten kan ik het niet controleren vraag namelijk nooit om de bon. En daarbij is het hier haast onmogelijk dat ding begint bij de kassa te piepen als er wat op je karretje staat en er moet een sticker geplakt worden met betaald erop.

2. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ik zou eigenlijk niet weten wat ik in zo een situatie zou doen omdst het me nog nooit overkomen is..
    Wel heb ik toen ik klein was 1 keer stiekem een snoepje van de kruidvat meegenomen en mijn vader zag dat. Hij heeft mij bij de haren mee teruggesleept (b.w.v) en moest mjjn excuses aanbieden en 10 cent geven aan de cassiere. Ik heb er nogsteeds spijt van dat ik dat ene snoepje toen gepakt heb..

Heb een keer 10 euro teveel gekregen en toen ik het aangaf zei de cassiere (jong meisje) je mag het hebben. Heb het daarna gehouden. Denk dat zij een pilletje gebruikt had voor het werk of iets want ze zag er enorm stoned uit.

Verder wel eens 2 eu teveel terug gekregen maar dan ga ik niet terug. Maar over 2 hele kratjes.. ik zou het niet weten. Ik zou denk ik even de baas op bellen van de desbetreffende supermarkt

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ga altijd terug. Vind het stelen als je dat niet doet.

4. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik hoef daar niet eens over na te denken, en was al direct terug gelopen! Fouten maken is menselijk. Maar als je het ziet als je nog bij de winkel bent, moet je het gewoon melden vind ik.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als ik daar nog was, dan terug lopen. Als ik thuis ben dan niet meer hoor.

6. isha

isha Actief lid

Aug 18, 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Karma of geen karma, gewoon terug gaan. Geeft ook een goed gevoel voor mensen die een goed hart hebben

7. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    als je het aangegeven hebt, en ze slaat het nog niet aan dan ga ik niet terug hoor! dan maar oneerlijk, slechte karma (tja) of wat dan ook.. verder ben ik een heel eerlijk mens en heb ik nog nooit wat gestolen.. maar in deze situatie zou ik gewoon doorlopen

8. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik check nooit mijn kassabon als het zo'n grote weekboodschap is, veel te veel werk :p

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Sowieso zet ik meestal dan 1 pint of cola of blik kattenvoer op de band en zeg dat ik zo een hele krat heb staan.

Maar als ik het zeg en ze vergeet het en ik merk het pas thuis op ... no way dat ik dan helemaal terug ga.

Ik kijk overigens mijn kassaticket echt wel nooit na en gooi het meestal in de winkel of bij 't buitengaan al weg. En ook wisselgeld tel ik nooit na. Alleen als ik vind dat de rekening wel erg hoog is, kijk ik effe snel.
    Maar ik ga er gewoon vanuit dat het klopt.
    Kan best zijn dus dat ze bij mij soms dingen dubbel rekenen ofzo zonder dat ik er erg in heb.

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Oke dan :)

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Als je het al hebt aangegeven dan is het geen diefstal maar nalatigheid van de kassiere, snap niet dat mensen zoiets diefstal noemen.
    Ik zou zeker aangeven dat er nog een kratje bier bij moet, maar als zij dit dan niet aanslaat dan houdt het op.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Bier kopen wij nooit, maar ik zou het wel gewoon zeggen als iets niet is afgerekend. Voelt gewoon als diefstal voor mij. En ik denk dat die eerlijkheid wel loont want we hebben ook wel eens wat vergeten mee te nemen van de band wat al betaald was dus en kwamen later terug zonder bon (die gooit mijn man vaak gelijk weg...) maar kregen toch het vergeten product zo mee.

13. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik zou terug gaan en het alsnog betalen.
    Komop zeg, je staat nog voor de winkel, het is geen moeite om gewoon te betalen voor wat je hebt ingeladen.

Schandalig om dat dan allemaal maar goed te praten.
    Lekker voorbeeld ook.
    En dat voor twee tientjes.
    Ik vind het onbegrijpelijk.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bewust iets zonder te betalen meenemen vanwege een fout of misverstand van de winkel of kassiere vind ik ook gewoon diefstal.

15. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Ik ben heel integer. Als iemand wat verliest, zal ik er achteraan blijven rennen tot ik het terug kan geven. Als er een pinautomaat staat te loeien omdat het gepinde geld er niet uit is gehaald door degene die gepind heeft, haal ik het eruit om het vervolgens binnen bij de bank af te geven (is een keer gebeurd), portemonnee die ik op straat vind, zal ik altijd de eigenaar van willen vinden,.........maar iets vergeten af te rekenen terwijl ik het wel gezegd heb......ik zou er niet voor teruggaan als ik al thuis zou zijn. Ik denk dat als ik er achter kom als ik nog bij de winkel ben, dat ik dan wel ff terug zou gaan. Ik weet niet......een of andere manier hou ik er voor mezelf een beter gevoel aan over als ik eerlijk en integer ben.

Maar het mag je ook wel eens mee zitten toch. En ik zou ook niet terug naar de winkel gaan als ik te veel zou hebben betaald voor iets. Dus dat heft elkaar toch ook wel weer op.

16. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Het is niet bewust want je hebt al aangegeven dat er nog een kratje bier bij moet.
    Daarbij heb ik het altijd veelste druk met inpakken en afrekenen om op de kassiere te letten of naderhand mijn bon te checken.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Dat tweede is een ander verhaal, maar wanneer je er al vrij snel achter komt, dan is het wel bewust, je hebt nog de mogelijkheid om terug te gaan.

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Tsja... Ik zou denken; hé, heb ik even geluk.
    Als ik in de winkel bij de kassa zie gebeuren dat iets niet aangeslagen wordt zal ik het echt nogmaals zeggen. Maar als ik bij de kassa weg ben en ik kom er dan pas achter dan ga ik er niet meer voor terug hoor.

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Je hebt altijd de mogelijkheid om terug te gaan, ook als je al thuis bent.
    Of het product moet op zijn dan kun je er niet meer mee terug nee!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Hier kun je later niet meer terug komen wanneer er iets teveel is aangeslagen, ik zou het andersom dan ook zo doen.

Share This Page