Eergisteren ben ik weer begonnen met prikken van deca en gonal F. Alleen heb ik nu zo'n hoofdpijn. Ben ook snotverkouden dus weet niet of het nu perse van de gonal F komt. Maar nu vraag ik me af of ik gewoon ibuprofen mag slikken? Dat werkt bij mij het beste. Of ik paracetamol beter?
nee! niet doen! ik ben apothekersassistente en heb via verschillende wegen al geinformeerd daarover. het is niet goed als je zwanger bent maar ook niet goed bij de kinderwens. ibu/diclo/naproxen zijn allemaal nsaid's en remmen de prostaglandine. dit zou ervoor zorgen dat de ovulatie beinvloed word en ook grotere kans op miskramen. er zullen hier wel een aantal dames zijn die gaan zeggen dat 1 van hun arts wel mag maar ik zeg niet doen! Het is er gewoon niet goed voor, zelfs eentje niet. en als je een grote kinderwens hebt en het zwanger worden gaat al zo moeilijk zou ik het risico niet nemen! paracetamol mag wel trouwens. sterkte met je hoofdpijn!
Ok thanks pipeke. Dan maar paracetamol. Maar wel apart dat het ziekenhuis wel naproxen voorschrijft bij de punctie... Die heb ik tot nu toe elke keer gebruikt...
Ik heb ook gehoord dat je het bij een kinderwens beter niet kunt doen inderdaad... Helaas, hoofdpijn ;( maar je hebt het er vast voor over . Ik had dat met menstruatiepijn, maar ik kon echt niet functioneren, dus heb met mezelf afgesproken dat ik er dan 2 mocht per cyclus als het echt niet anders kon, ik denk dat ik dat bij deze ICSI ook heb gedaan, maar dat is echt op dag 1 of 2... Succes deze poging,ik duim heeeeeeel hard voor jullie!
Ik neem het idd ook alleen aan het begin van mijn cyclus, vanwege menstruatiepijn en veel bloedverlies (ibu vermindert stolsels). Maar dan ook maar 1 op dan 1 en 2. Deze cyclus heb ik het met 1 kunnen redden, maar wil daar eigenlijk ook vanaf. Een paar dagen voor mijn ongi heb ik altijd onwijze hoofdpijn en pcm werkt dan niet, maar dan durf ik geen ibu te nemen (stel dat ik toch zwanger zou zijn). Dus die hoofdpijn neem ik dan maar voor lief. Verder heeft het bij mij nooit invloed op mijn eisprong gehad.
@Doortje: ik heb het er zeker voor over maar krijg vanmiddag 10 kids over de vloer ivm kinderfeestje jarige dochter... Heb vanmorgen toch een ibu genomen en hoofdpijn is weg. Maar zal in het vervolg PCM nemen. Thanks, ik wist het niet. En aangezien dit echt mijn laatste poging wordt... Geen risico's!
En pippeke heeft echt gelijk! Nou lig ik met migraine op bed en heb ik vanmorgen 1 naproxen gehad al helpt het dus niks maae ben zelf begonnen net met de pil maar liever niet.. Vriend haalt nu paracetamol 1000mg zetpil voor me. Ons ziekenhuis raad het ook af bij kinderwens en vooral bij behandeling!
Eeeh ja dat is wel een beetje gek eigenlijk. Heb het van de week ook op een recept zien staan zit ik me nu te bedenken..hmmm
Toen ik in december met een kaakholte en bijholte ontsteking bij de arts kwam kreeg ik gewoon brufen voor geschreven maar ze moet wel weten of ik in een behandel ronde zat .. dat was op dat moment niet het geval we hadden een pauze wegens de winterstop ... dus toen mocht ik gewoon ibrufen maar tijdens de behandel rondes raden ze toch echt paracentamol aan en voor menstruatie klachten raad mijn ferti arts aleve feminax aan ... dus tja de een zegt zus en de andere zo ... maar ik zou dan ook kiezen voor paracentamol omdat je die ook mag tijdens de zwangerschap etc . sterkte met je hoofdpijn ...
In een poging medische lectuur te vinden om bovenstaande beweringen te staven kom ik onderstaande samenvatting tegen van een onderzoek in Boston: Ibuprofen Improves Results of In Vitro Fertilisation: Presented at ASRM - FirstWord Pharma Weet niet zo goed wat ik nu moet denken... Gaat natuurlijk over tijdstip van embryo-transfer en niet over de gehele cyclus, maar toch...
Vandaag even navraag gedaan tijdens mn FM (UMC Utrecht). Het ibuprofen-verhaal lijkt achterhaald. Er is een tijd gedacht dat ibuprofen de eisprong zou kunnen vertragen/uitstellen, maar vervolgstudies hebben aangetoond dat dit niet significant is. Enkel na de terugplaatsing natuurlijk terughoudend zijn, omdat er een kans is dat je zwanger bent.