Angst en alternatieve geneeswijzen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sylvia1981, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hallo,
    ik ben nog niet zolang zwanger en door de hormonen zijn mn angsten groter geworden. Ik ben werkelijk voor bijna alles angstig. Verloop zwangerschap, sociale situaries, bloedprikken... ik merk gewoon dat de angst me voor veel dingen in de weg zit.
    zijn hier nog dames die iets weten, een bepaalde therapie of geneeskunst waarvan de angst drastisch kan afnemen? Tips en ervaringen welkom.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    denk dat je het even met je ha kan bespreken.
    die kan je vertellen wat je mogelijkheden zijn mbt therapieen en behandelingen

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou bij de ha een doorverwijzing vragen naar een (eerste lijns) psycholoog. Die kan je helpen om om te gaan met je angsten.

Je zou ook kunnen kijken naar een training mindfulness based stress reductie, maar dan moet je wel ook willen mediteren :)

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werkt acupunctuur! (Wek toegespitst op zwangerschap)

5. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben bekend met agrofobie (angst buiten huis) en angst om mensen te verliezen, ongeluk te krijgen etc. Heb daar vlak voor mijn zwangerschap hulp voor gekregen, therapie bij psycholoog. Gedurende mijn zwangerschap ben ik ook NOG angstiger geworden wat betreft onze baby. Na 2 miskramen ontzettend bang dat er iets misgaat. Nu 24+3 zwanger en nog steeds af en toe angstig, maar zodra ik merk dat t erger begint te worden bel ik psycholoog en ga ik eerder voor een gesprekje ipv 1x per 4 weken waar ik nu al naartoe heb gewerkt. Praat met je huisarts en vraag hulp. Is een hele opluchting :) Veel succes en.probeer ook te genieten ;)

6. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Waarom moeten het alternatieve geneeswijzen zijn?
    Een psycholoog is niet alternatief en werkt heel veel met angsten. Is ook nog eens wetenschappelijk onderbouwd..

7. sylvia1981

Mammievansammie; hoeft niet perse alternatief te zijn, maar als er mensen zijn bij wie dat heeft geholpen vind ik het misschien het overwegen ook wel waard. Ik was gewoon benieuwd naar de ervaringen van mensen, zowel regulier als alternatief. Dat stond ook in mn tekst geloof ik.

8. MammieVanSammie

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Oh dan heb ik je bericht niet goed begrepen, sorry, ik dacht dat het per se 'alternatief' moest zijn. Ik snap dat je gewoon het meest effectieve zoekt ;)
    Nouja, mijn advies zou dus zijn via de huisarts een verwijzing voor een psycholoog vragen. Zij kunnen je echt dingen aanleren waardoor je beter met angst zult kunnen omgaan.

9. sylvia1981

Ga ik doen!:) de huisarts is inderdaad de eerste stap dan.hopelijk kan zij me verder helpen want constant angstig zijn is echt niet leuk. Ben daarnaast ook nog echt beroerd van de zwangerschap, dus ook geen lekkere combi.

10. MammieVanSammie

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Veel succes en sterkte!

11. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336