hallo! Ik zit er toch wel een beetje mee. Heb de vraag al 2 keer aan een verloskundige gesteld, maar die zegt dat ik gewoon moet wachten. Ik ben namelijk nu 10 weken geleden bevallen. Het gaat verder helemaal prima met me, maar ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik geef geen borstvoeding. Ik geef al vanaf het begin flesvoeding. Wanneer werden jullie weer ongesteld, hoe ging dit? En moet ik anders gewoon weer beginnen met de pil om zo alles weer een beetje op gang te brengen? Ik heb geen idee.. Help me.. Liefs Ollie. Edit Mod: Ollie, graag je onderwerp duidelijker maken volgende keer. Gewoon je zin afmaken was voldoende geweest
Ben bang dat je vk gelijk heeft en dat he dus moet afwachten. Ik zou niet aan de pil gaan om het op gang te brengen (volgens mij werkt dat zo toch niet), maar mocht je de pil als anticonceptie gebruiken dan zou ik er wel voor kiezen om de pil te gebruiken, want dat je niet ongesteld wordt wil niet zeggen dat je onvruchtbaar bent.
Ik ben voor het eerst zwanger dus persoonlijk geen ervaring. Maar me zus zat 2 jaar geleden in het zelfde schuitje die is 21 april bevallen....en werd half sept. voor het eerst ongi...5 maanden dus. Me schoonzus heeft in dec. 2001 een zoontje gekregen en die heeft maar 4 uur geleeft (dus geen bv gegeven)...In aug. 2002 raakte ze weer zwanger na de eerste ongi sinds de bevalling...dus daar zat ruim 7 maanden tussen. Denk dat je vk gelijk heeft...geduld! suc6
Bij mij duurde het 11 weken.... Je zult dus echt gewoon moeten afwachten. Je kunt niks anders doen.....
Met onze beide eerste zoons duurde het ruim een half jaar voordat ik weer ongesteld werd, na de bevalling.
Omdat de bv niet lukte en ik aan de pil moest ivm ks ben ik na die strip weer ongesteld geworden. Zit nu aan de tweede strip. Ik weet wel dat het heel lang KAN duren. Elmo
Ik werd ondanks de bv. toch na 5 weken weer ongi, snik snik. dat was ff weer wennen. Maar idd het komt wanneer het komt. Ik vrees dat je vk gelijk heeft en je de natuur niet kan en moet dwingen, zeker niet met de pil e.d. want die wekt niet een natuurlijke cyclus op. De ongi die je daar van wordt, wordt ingezet door de hormonen die in die pil zitten, niet doordat je lichaam dit zelf doet. Onze gyn waarschuwde echter wel al meteen na de bevalling, dat je ondanks dat je menstruatie misschien lang uitblijft, je al wel vrij snel weer vruchtbaar zou kunnen zijn.
oke, dan blijf ik maar gewoon wachten. Vond het allemaal gewoon heel erg onzeker. Het zal wel weer eens komen denk ik..
Bij mij ongeveer anderhalve maand na de bevalling, ondertussen is mijn cyclus nog erg onregelmatig, snap er niet veel meer van!
na negen weken weer, zonder borstvoeding, dit schijnd ook nog uit te maken.. mijn schoonzusje pas na 10 maanden maar met borstvoeding...