Week na miskraam nog bruin bloedverlies, is dat normaal?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door SuusW, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Op do 8 juli heb ik een curretage gehad. Twee weken daarvoor al medicijnen gekregen waardoor de miskraam op gang kwam maar bleef bloedingen en stolsels houden waardoor de curretage helaas noodzakelijk was.

Na die do 8 juli heb ik een week lang geen bloedverlies gehad, tot de 15e. Toen kreeg ik bruin bloedverlies. Dit duurt nog steeds, dus t/m vandaag. Is dit normaal? Het is voor mijn gevoel net zoveel als een gewone ongesteldheid. Er zit geen rood bloed bij.

Daarnaast ben ik benieuwd wanneer mijn cyclus weer is begonnen. Moet ik de dag van de curretage aanhouden? En waarom werd het weefsel na de miskraam nog opgestuurd ter controle?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je cyclus begint op de dag van de curettage, die moet je maar aanhouden, maar de eerste cyclus is meestal een raadsel. Je wete nooit wanneer je eisprong zal zijn.
    Het oude bloed wat je nu verliest kan haast geen menstruatie zijn, soort laatste opruiming denk ik.

Mirjam

Deel Deze Pagina