Die optimel reclame, waarbij mevrouw zichzelf tegenkomt, niet met de auto mag, een kroketje doormidden trekt en vervolgens optimel drinkt en de dame buiten de deur zet. Mijn zoontje vindt 'm ge-wel-dig. Vooral het woord aan het eind: zegt ze nou echt: 'b*tch ???
Toen ik de titel zag van dit topic dacht ik meteen" o dat gaat over de optimel reclame ". Ik vond het dus ook echt niet kunnen.
jeetje, waar mensen zich al niet druk om maken. Maar ja ze zegt inderdaad bitch, althans het klinkt als bitch. Boeiend.
Nou ik vind het wel boeiend hoor. Er is een topic over de jeugd dat zo aan het schelden is en dat is niet normaal maar dit mag dan wel zo gezegd worden op de televisie?? Hoezo een goed voorbeeld Ts: ik kon die reclame niet eens maar ze zegt echt duidelijk b*tch hoor
Ze zegt idd bitch, voor zover ik gehoord heb. Ik vind hem wel grappig, alleen idd geen goed voorbeeld.
Ik vind het wel een probleem dat ze dit soort dingen in reclames uitzenden. Niet echt een voorbeeld en kinderen zeggen graag dingen na.
Haha ik heb dat nog nooit in reclames gehoord haha. Maar, wie is zij dan? ze komt me zo bekend voor...
Waar ik me meer aan stoor is het feit dat ze overdag trailers uitzenden voor programma´s die savonds te zien zijn.... denk maar aan dingen als CSI, films waarbij net even de hoogtepunten geshowd worden, dingen waarbij absoluut een kijkcijferwijzer van toepassing is.... en dat terwijl je kids gewoon in de woonkamer erbij zijn. Dat vind ik irritant. Onnadenkend.
Ja dat valt me ook op. Een tijdje terug de reclame van Borat waarin stukjes te zien waren die niet echt kindvriendelijk waren. Ook een reclame van een kerstfilm waarin de kerstman dingen deed die niet voor kinderoogjes bestemd waren. Het wordt steeds erger.
Ik kijk nooit reclames met de kinderen, dus kan me er niet zo druk om maken. Als de kinderen tv kijken, is dat zapp op NL3, of Nick Jr. Daar kom je geen reclames of ongepaste vooraankondigingen tegen. En anders is het toch gewoon een kwestie van op tijd wegzappen als je het zo verkeerd vindt als je kinderen het horen?
Sluit me aan bij de dames die het niet grappig vinden! Gister idd nog mopperen op de jeugd en hun taalgebruik en dit vinden we dan opeens leuk?? Net zo fout!
Ze laten haar natuurlijk niet voor niks buiten staan als ze het zegt. Juist om de felheid van het woord letterlijk te dempen. Scheldwoorden zijn rare dingen. Ik heb het er tijdens mijn studie weleens tijdens een college over gehad. In Nederland is het al eeuwen vrij normaal om met ziektes te schelden (krijg de pest bijvoorbeeld, wat in de middeleeuwen waarschijnlijk net zo 'zwaar' was als kanker nu). In veel andere landen gebruiken ze vieze woorden: shit, merde. In Arabische culturen wordt (als ik het goed heb) vaak de moeder van iemand beledigd als je hem goed wilt uitschelden. Als je hier zegt 'Jouw moeder is dik' als je boos bent op iemand dan lacht ie je alleen maar uit volgens mij. Anyway, een woord is een woord. De waarde komt door het gebruik ervan. Je kunt je kind 'chips' laten zeggen als er iets mis gaat, dat klinkt misschien vriendelijker, maar uiteindelijk is het toch gewoon schelden.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Een goed voorbeeld begint nl bij jezelf. Mensen die dit soort reclame grappig vinden moeten zich toch echt af gaan vragen of dit het soort voorbeeld is wat zij hun kinderen mee willen geven. Het is namelijk niet alleen maar het "niet schelden waar de kinderen bij zijn", het is je totale houding naar schelden toe, kinderen pikken dit feilloos op.