misschien kan het ook nog als witch bedoeld zijn Ach het is mijn taak als ouder zijnde om als ze die woorden horen om uit te leggen dat dit volwassen, niet zo'n nette woorden zijn en ze ze dus niet mogen gebruiken, dat werkt hier perfect. Hier is de regel als je je eigen huis hebt mag je praten zoals je wilt maar niet onder mijn dak, ze horen regelmatig wat maar praten het eigenlijk nooit na, dat heet opvoeden scheldwoorden kom je toch wel tegen (dat kan je niet voorkomen) het gaat erom hoe je ermee omgaat...
En ondertussen kijken jullie kids ook nooit naar tekenfilms???? Want die zijn vaak wel 10 keer erger. Donderop, sukkel, hou je bek etc zijn regelmatig terugkerende woorden in tekenfilms. Zelfs in Alfred jodocus kwak. Dus nee ik maak me hier echt niet druk om. En idd: opvoeden. Laten merken dat je dit niet pikt als een kind dit zegt. Maar om me hier nou druk om te gaan maken, nee hoor.
Van tegenwoordig? Ik vind dat er in de oude tekenfilms veel meer gescholden wordt ( Boes, Alfred J. Kwak, Dommel etc. ) Maar nu komen wij ook niet verder dan Nick JR. Misschien is het op de andere tekenfilmkanalen erger.
Hier ook idd Nick jr dus weet (niet meer) hoe het in die oude tekenfilms aan toe gaat maar als ik zie waar mijn nichtje (8) soms naar kijkt.. En trouwens..ze krijgen het echt niet alleen van tv mee. Mijn dochter (4) zei vorige week in een boze bui 'hou je stomme kop' tegen me..excuzes moi?! Op de vraag waar ze dit in godsnaam had gehoord, antwoorde zij: op het schoolpleintje. Toch wel heel erg duidelijk gemaakt dat er in ons huis zo niet wordt gepraat.
Maar ja als je vindt dat schelden op tv kan dat het een kwestie van uitleggen dat het niet mag is (want dat heet opvoeden werd gezegd) dan kan geweld in tekenfilms toch ook prima want tja is toch gewoon een kwestie van uitleggen dat je dat niet hoort te doen, dat heet opvoeden... Nee sorry vind zowel geweld als schelden niet in tekenfilms thuis horen en gescheld hoort niet in reclames. En op school horen ze idd ook veel en je kunt ze er niet vrij van houden maar dat wil niet zeggen dat het in reclames gedaan moet worden geeft toch het verkeerde voorbeeld.
gaat me der niet om of het goed of slecht is en wat erger is. maar meer om het feit dat je dus de tv uit moet zetten je kids thuis moet laten want hoe dan ook ze horen of zien het wel ergens. en tuurlijk moet je uitleggen dat dat niet bedoeling is etcetc.. maar een pubber van 13/14/15 heeft daar ook wel eens schijt aan. dus helemaal ontkomen doe je er niet aan.
Ja het is een slecht voorbeeld en nee het moet eigenlijk niet kunnen.... Ben ik het zeker mee eens. Alleen kunnen wij zelf niemand veranderen, begin bij jezelf is het beste. Scheld je niet, schreeuw je niet, prima toch? Maar er zijn mensen die dat wel doen, kwestie van vooral veel praten met je kind(eren) dat dit eigenlijk niet kan. Mijn kinderen gaan ook met kinderen om die schreeuwen en schelden, maar je kunt het op een gegeven moment gewoon niet verbieden om ermee om te gaan! Daarbij vind ik dat ieder een eigen leefwijze heeft, de een rookt, de ander drinkt graag wat, de ander zegt wel eens k*t of wat dan ook. Ik wil het thuis niet horen en als ik erbij ben doen ze het niet.
Hier verzamelden de carnavalswagen voor de deur..en als ik soms de teksten van die muziek hoor... En daar staan de mama's ook gezellig met hun kleine grut op te dansen. Als je erbij na gaat denken is het toch een vreemd gezicht hoor.