zei het karakter van je zwangerschap iets over het karakter van je kind?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MotherMary, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik was heel relax tijdens de zwangerschap en zoontje is ook heel relax maar dat het toch niks met de zwangerschap te maken, wel de genen, ik ben heel mijn leven al heel relax :p

Tijdens de zwangerschap bewoog mijn buik alle kanten op. Met 19 weken zelfs zijn been of arm vastgepakt. Die duwde hij naar buiten en ik voelde aan mijn buik, jakss dat voelde raar haha. Ik voelde iets heel hards langwerpig net een hele harde pink dus zijn arm of beentje denk ik :)
    Tijdens echo's ook, hij was heel moeilijk te meten en hij vloog letterlijk alle kanten op. Zelfs toen hij rustig was bewoog hij heel veel volgens hun.

Hij kan nu nog steeds geen seconde stilzitten, altijd is wel iets in beweging. Per nacht draait hij 500 rondjes in zijn bed. Als hij zit word je misselijk als je naar hem kijkt, dat blijft maar op een neer gaan.
    En toch heeft hij een heel rustig karakter, best wel braaf, niet wild, heel relax maar er is gewoon altijd iets in beweging.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Nee, helemaal niets! Ik had een behoorlijke niet prettige zwangerschap...
    En ik heb een enorme makkelijke, lieve, vrolijke dochter! Vanaf het begin, goed gegeten, goed geslapen, geen huilerd.

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ehm...eerste zwangerschap had ik heel vroeg last van BI, alleen dan wel door mijn hele lichaam, ben ook flink beroerd en niet lekker geweest. Ze schopte me echt bont en blauw, en met 29 weken naar het zkh vanwege te hoge bloeddruk en eiwit in de urine. Uiteindelijk kon ik wel doorlopen met medicatie en zkh opname, maar het was geen prettige zwangerschap.
    Ik had serieus de makkelijkste baby die je je maar kon bedenken, heb 1 avond kraampjes gehad, was goed te troosten. Sliep makkelijk, at makkelijk, echt een super meid!

Nu nummer 2, schopt me verrot, heb nu vanaf het begin bij zkh gelopen. Heb zwangerschaps suiker en insuline spuiten, medicatie voor de bloeddruk, vitamine D en kalm tekort, weer BI maar dan door mijn hele lijf. Urine word iedere twee weken, samen met bloed, afgenomen.
    Dus kortom, ik ga een NOG makkelijkere baby krijgen.

Serieus, ik verdien dat :p

(in mijn geval de eerste keer dus: rot zwangerschap, geweldige bevalling en makkelijke baby....lets hope dat het nu ook weer zo is)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Allereerst snap ik al niet zo goed wat neerslachtigheid nu te maken heeft met een temperamentvol kind krijgen? Dan zou je, als er verband is met hoe je zwangerschap loopt, toch eerder denken dat je een somber kind krijgt?

Maar nee: heeft niks met elkaar uit te staan. Eerste zwangerschap was heel zorgeloos, wel forse BI en vooral op het eind weinig bewogen daardoor. Onze oudste is een kind dat snel beren op de weg ziet en vrij gemakkelijk uit haar doen is. Ze beweegt veel en graag.
    Zwangerschap van de jongste kwam na een aantal miskramen en was dus zeer stressvol. BI beter onder controle en met de oudste in huis was ik wel gedwongen om meer te blijven bewegen. Jongste is een zeer onafhankelijke dame die niet snel van slag is of zich van slag laat maken. Assertieve tante die weet wat ze wil en zeer actief is.
    Beide waren huilbaby, maar bij beiden duidelijke medische oorzaken voor, (oudste: kiss, KMA, eczeem, reflux, oorklachten. Jongste: KMA, verborgen reflux, hartritmestoornis, oorklachten).

Karakter is grotendeels aangeboren, niet aangeleerd ;) Dat had ik uit m'n werk in de hulpverlening al wel geconcludeerd, maar nu na 2 totaal verschillende dochters die eenzelfde opvoeding krijgen al wel helemaal :)

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Eerste zwangerschap weinig bijzonderheden en een rustig meisje gekregen.

Tweede zwangerschap, veel stress, narcose, veel morfine en rontgen. Altijd goed voor een baby ;). Rustig kind, euhm nee :D. Maar wonder boven wonder gezond, ondernemend en soms een tikkeltje driftig haha.

Eerlijk? Ik geloof er niet echt in, dat je zwangerschap direct iets kan zeggen over het karakter van je kind.

6. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik heb hier eerder ook serieus over nagedacht... En eigenlijk vind ik het niet zo raar klinken. Mijn dochter was heel rustig in de buik, ik voelde haar niet veel schoppen, maar meer zwemmen, en ze kwam altijd af op onze warmte (toen we onze handen op de buik legde). Ik heb hierdoor altijd al het idee gehad dat ze een kind wordt dat van kroelen houdt, veel warmte, eerst de kat uit de boom kijken.

Tot nu toe klopt het.... (maar ja , ze is pas 4 maanden)

Mijn zwangerschap is goed verlopen, tot week 35 toen ik in het ziekenhuis werd opgenomen met hoge bloeddruk.

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Jouw ervaring staaft mijn idee, dat de reacties van je baby in de buik iets zeggen over het karakter van je kind. Maar dat is iets heel anders dan je zwangerschap. Mijn zwangerschappen waren aardig vergelijkbaar (veel stress/spanning, ontzettend misselijk, bekkenpijn), bij de tweede wel erger, maar dat had duidelijke oorzaken, maar mijn zoons zijn extreem verschillend. In uiterlijk en karakter.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.971
    113
    Mijn dochter was erg druk en beweeglijk in mijn buik (maar had ook placenta achter) veel drukke beweeginkjes achterelkaar , als baby was ze erg rustig, maar nu is het een erg actieve, beweeglijke peuter.

Zoontje was rustiger in mijn buik (maar placenta voor), zo nu en dan één rake schop. Als baby is hij nu superrelaxed, met af en toe een kortdurende hyper bui waarbij alles wild beweegt. Hoe hij straks is gaan we nog meemaken natuurlijk ;)

9. adi

adi Niet meer actief

Maar dat is iets heel anders. Je vergelijkt jouw kind in de buik met jouw kind uit de buik. Natuurlijk herken je haar : )

Deel Deze Pagina