zei of zij?

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetjes, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Gelukkig maar :D

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    'Nix' in een scriptie van 6VWO. Ik zou daar dus echt een vette onvoldoende voor hebben gekregen in 'mijn' tijd.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha ja, dat is helemaal erg. Ik zit op de universiteit en daar worden ook regelmatig verslagen ingeleverd met delen in msn-taal. Ik snap dat gewoon echt niet.

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Linda, vind ik niet kunnen.
    Ik heb een vertalersopleiding gedaan en wat sommigen in hun Nederlandse vertaling schreven.... :(

5. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ik heb er weer een paar gevonden! Maar schrijf ze niet neer uit ergenis, maar omdat het me door dit topic meer opvalt. :D
    Kan ook door snelheid zo neergeschreven zijn.

- tantvlees
    - symtomen
    - freetziekte
    - miselijk
    - hellemaal
    - meej ipv mee
    - gebooren
    - pooster ipv poster

6. Linda86

Linda86 VIP lid

"Oftuwel" zeg ik net ook ergens. Of "worden wisseling".

Dit zijn dan nog wel vrij duidelijke dingen, maar soms moet ik echt een paar keer lezen voordat ik snap wat er eigenlijk mee bedoeld wordt.

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    cker...?

Maar dat is zeker sms-taal... Jeetje, wat voel ik me oud als ik dat lees. En zo bejaard ben ik nou ook weer niet!

8. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    aaaaah weet je wat ik erg vind! Mensen die het verschil tussen mits en tenzij niet kennen! Kan ik me echt groen en geel aan ergeren, en ik kan het niet eens op hormonen gooien ;) Als iemand bijvoorbeeld schrijft: Ik ga zo naar buiten mits het blijft regenen...dan zeg je dus eigenlijk dat je alleen naar buiten gaat als het blijft regenen :rolleyes: Ik moet echt op mijn handen gaan zitten als ik zoiets lees!

9. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Haha zoals kinderen zeggen: ik wil met zonder jas naar buiten!
    Dan ga je dus met je jas naar buiten, je trekt hem alleen niet aan!

* jeetje de tranen rollen hier over mijn wangen* :) :)

"Worden wisseling" zag ik net ook voorbij komen, hihi.

Ik let nu ook echt op mijn eigen schrijfstijl door dit topic, maar maak zelf ook fouten hoor! ;)

10. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Tsja iedereen maakt wel eens fouten natuurlijk! Ik ook hoor! Maar ze kunnen soms erg grappig of juist irritant zijn!

11. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Somss chrijven mensen ookzo dati sook zo lastig vooral alsz edan ook noggeen kommase n punten gebruiken.
    zagd at net ooke rgens end ati szo lastig lez en.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha idd zo in een heel bericht echt niet handig!
    Maar ik moet zeggen dat als ik heel druk op msn aan het kletsen ben het er weleens zo uit komt! Haha! Dan is mijn ene vinger te snel in vergelijking met de andere vinger die nog een spatie moest doen! Maar dat zijn meestal korte zinnetjes en is het toch wel leesbaar!

Ik schrijf trouwens wel heel vaak op het forum das ipv dat is ;)! Ook maar niet meer doen dus!

Verder zie ik - iemand die dus veel fouten niet ziet - soms hier op het forum zelfs in topic titels een hoop gekke dingen langs komen! Maar die ga ik hier niet herhalen dat is namelijk niet zo netjes!

13. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Nee haha doe maar niet! Zie ze ook weleens!

Ach ik schrijf ook vaak ipv, of ff ipv even.
    Iig ipv in ieder geval!
    En wel meer dingen!
    Sommige woorden schrijf ik ook weleens expres fout, als grapje!
    Moet kunnen hoor, soms!
    Ik heb weleens het idee dat ik teveel uitroeptekens gebruik, maar blijf het doen! :D

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat uitroeptekengebruik heb ik ook last van :oops:! Soms ook weleens smiley gebruik! Haha! Maar idd zoals je ook in dit bericht weer ziet staat gewoon achter elke zin een uitroepteken! Weet ook niet waarom ik dat doe eigenlijk, maar ik zie het dus zelf ook! Gelukkig ben ik daarin dus niet alleen :).

15. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ow heerlijk, ik ben niet de enige die dat irritant vindt! Zij en zei valt op deze site idd wel op. In het dagelijks leven kom ik vaak de als/ dan 'discussie' tegen...

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Wat dacht je van sollicitatiebrieven van academici? Om te janken gewoon en dan hebben ze nog het lef om er in te zetten dat ze de Nederlandse taal in woord en geschrift perfect beheersen :) !
    Soms zie je ook geboortekaartjes of rouwkaarten die helemaal vol fouten staan, dat begrijp ik echt niet. Als je van jezelf weet dat je Nederlands niet zo geweldig is, laat het tenminste dan nog controleren door iemand die daar goed in is.

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Maar hoe zeg je dit dan:

Ik heb stof gezogen?
    Ik heb gestofzuigd?
    Ik heb het stof op gezogen?
    Of is het: Ik heb gestofzogen?

Wie weet het?
    Blijft lastig hier. En het maakt niet uit hoe ik het zeg, het blijft raar klinken.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Trust me, zelfs dan kan het fout gaan hoor. In zowel de rouwkaart als de rouwadvertentie stonden fouten in. wij hebben de teksten goed aangeleverd, waren zowel in het nederlands als in het engels, en ik denk door wel 5 mensen nagekeken (ook Engelsen), maar helaas was de persoon bij de drukker niet zo wakker ... en dan is de tekst voor de krant ook bal (zelfde tekst en lay out).

Wat doe je eraan. Opnieuw laten drukken was geen optie en de krant kan je moeilijk opnieuw doen ... Pijnlijk hoor

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb gestofzuigd.

Maar de volgende weet ik dan weer niet. Hoe vervoeg je het werkwoord 'zweefvliegen'? Ben benieuwd of iemand het weet.....

gezweefvliegd of zweefgevlogen? Of....?

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik lees net weer een berichtje waarin de TS elke keer de 'n' op het einde van het woord weg laat: mense, stoppe :evil:

Weet je wat mensen ook heel vaak fout doen:

Sommigen/sommige

Sommigen vinden de Nederlandse taal lastig.
    Sommige mensen vinden de Nederlandse taal lastig.

Zo hoort het dus :)

Deel Deze Pagina