Lekkere vriendin is dat.. Dan weet ik wel een klokkie voor dr die ze zelf waarschijnlijk ook niet kan lezen. Kijk maar eens op http://www.shikake.nl/2006/12/11/de-binaire-klok/
Ik kan wel klokkijken, ook digitaal, maar de klok van Crisje is mij toch wel een beetje te lastig. Ik snap er niks van
Ha eindelijk weer een taaltopic Ik gebruik ook regelmatig 'ik irriteer me', terwijl ik best weet dat het fout is, maar dat is er gewoon ingeslopen. Als ik ergens een berichtje typ, probeer ik het altijd snel te corrigeren naar 'ik erger me' En sinds het sowieso topic, moet ik bij het typen van dat woord er altijd even aan denken. Een flink aantal pagina's geleden zag ik het woord eggo en het duurde een paar minuten voor ik überhaupt door had wat er nou bedoeld werd Overigens zijn wij hier in huis met 2 taalpuristen (we hebben zelfs jaren lang een abonnement gehad op "Onze Taal"), vaak zie ik eerst wat er fout staat in een brief/tekst, voor ik de inhoud van de tekst zie
Overigens...geen irritatie maar gewoon iets wat me opvalt: ik zie hier regelmatig staan 'met een kommaatje' of een 'komma s'. Het is geen komma, het is een apostrof. Een komma ligt op de lijn een apostrof hangt er boven
ik vind het eigenlijk wel een interessant topic nu.......ik leer steeds meer maar steeds meer leren is natuurlijk ook goed nieuws
Als je je bedenkt dat het uit het duits komt is het ineens een stuk logischer en ook makkelijker te onthouden vind ik!
ik ken iemand die zegt en schrijft altijd,,, zo en zo.... ook zo irri hihi, maar je voelt je dan zo lullig als je iemand moet verbeteren. doe ik dus ook nooit worden ook vaak foutjes gemaakt met, groter dan even groot als bijvoorbeeld, hij is even groot dan ik! of dat is groter als die van mij hihihi
meiden een heel leuk topic hoor maar houden jullie wel rekening met meiden die dus dyslectisch zijn. Ik heb naamlijk zelf daar last van en voel me best wel op me staart getrapt door dit topic.