Ja, het is wel eens in me opgekomen, maar ik kan er niets aan doen. Ik erger me er gewoon aan. Ik heb trouwens al een paar berichten eerder neergezet dat ik niemand voor joker wilde zetten, en daar bedoel ik ook mee dat ik niemand wil kwetsen. Maar het is voor mij ook fijn om te voelen dat ik niet alleen ben Ik heb het ook niet over buitenlanders, want ik zou in een andere taal ook geregeld fouten maken. Er zijn vast ook dingen die jij eens hebt opgeschreven/ gezegd waar een ander zich gekwetst door voelde. Zo gaat dat nu eenmaal. Dit topic heeft nu al behoorlijk wat pagina's dus blijkbaar zijn we niet de enige. Nogmaals, het ging om herkenning en niet om iemand te kwetsen
@Veertje, ik kan me haast niet voorstellen dat er mensen zijn die echt denken dat het 'me moeder' is (als voorbeeld). We hebben toch allemaal 'mijn' geleerd. Bij veel mensen is het gewoon slordigheid. Wat dat betreft zijn Nederlanders gewoon niet netjes met 'hun' taal. En ik heb het niet over mensen die dyslectisch zijn. Als een kindje zegt: 'me moeder' of 'groter als jouw' of 'hun hebben' dan is dat verkeerd aangeleerd.
irriteren aan bestaat niet. Het is de combinatie tussen irriteren en aan Net als (even voorbeeld bedenken) opnoteren. Je noteert iets of je schrijft iets op
Ja, ongelooflijk... Ik geef ook bijna standaard een hoger cijfer als er geen fouten worden gemaakt. Is natuurlijk ook niet goed, maar sommige papers zijn gewoon niet te lezen, zoveel fouten. Het is echt heel erg, vind ik echt. Natuurlijk kost het de een meer moeite dan de ander, maar voor mijn gevoel doen heel veel studenten niet eens hun best om hun stuk even na te lezen op fouten. En dan maar denken dat dat goed genoeg is. Ik voel me soms gewoon niet serieus genomen. Denken ze dat ik dat niet zie of zo? En dan nog verbaasd zijn als ze geen 7 hebben. Ja, hallo. Een 7 voor iets dat mij 2 uur kost om te lezen omdat het zo bol staat van taalfouten? Ammehoela! Dit heeft echt niets met dyslexie te maken. Geloof mij maar. Dan zou namelijk meer dan de helft van mijn studenten dyslectisch zijn en dat is niet het geval. Het is gewoon slordig schrijfgedrag.
Weet je wat ik ook zo erg vind dat sommige mensen niet weten dat het : het IS duur en het KOST veel....zoooo irritant vind ik dat. @Veertje ik wil ook niemand kwetsen hoor en natuurlijk kan niet iedereen goed schrijven maar idd de fouten die ze hier aangeven zijn wel erg voor de hand liggend...Maar misschien irriteer ik me er ook heel erg aan omdat ik bijvoorbeeld weer super slecht ben in rekenen.
Kijk dat msn taal en letter weg laten dat begrijp ik ook niet dat mensen dat doen. Maar dat groter als of groter dan of enige/enigste dan snap ik allemaal niet, ben daar echt niet voor in de wieg gelegd denk ik Net zoals of iets met d,t of dt moet. Met ch en g vergis ik me ook nog wel eens maar meestal zie ik het dan toch nog optijd Ik snap zeker wel dat mensen zich er aan irriteren en dat is iedereen zijn goed recht. (nou schrijf ik het waarschijnlijk weer niet goed) Maar ik kan begrijpen dat het mensen zeer doet als er gezegd word dat mensen niet verder lezen als er zoveel fouten in staan.
Hallo, ik irriteer me eigenlijk niet aan kleine taalfouten, sommigen verdwijnen ook na verloop van tijd uit je geheugen denk ik. Ik maak zelf ook weleens taalfouten! Je moet ook niet vergeten, dat niet iedereen een hoog leerniveau heeft. Maar ik irriteer me wel als mensen nooit komma's en punten gebruiken, dus een lang verhaal aan elkaar schrijven. En msn taal vind ik vreselijk, die kinderen, jong volwassen zitten potdorie nog op school!
En zo heeft iedereen wel iets anders waar hij of zij zich aan ergert en een ander snapt dat dan weer niet. Ach ja, het is in ieder geval niet rot bedoeld! Veertje: je kunt het groter-dan verhaal vergelijken met een weegschaal! De weegschaal staat symbool voor de vergelijking. Als de weegschaal gelijk staat, dus beide kanten even zwaar wegen dan gebruik je 'als'. Dus bv: jij bent even oud als ik. Als de weegschaal verschilt dus dat 1 kant omhoog staat en 1 kant naar beneden dan gebruik je 'dan'. Bv: jij bent groter dan ik. Jouw huis staat verder of dichterbij dan mijn huis. Ik wil je niet kwetsen hiermee, maar misschien heb je er wat aan
Ik denk niet dat je alles gelezen hebt. Anders weet je dat iedereen hier begrip heeft voor de mensen die het wel goed willen doen, maar het heel moeilijk vinden. Het gaat de meesten hier om de laksheid waarmee er met taal omgesprongen wordt.
Hier nog een HBO muts Ik kom hier voornamelijk voor mijn plezier, en om op sommige vragen die mij bezig houden een antwoord op te vinden, sommige leuke / minder leuke dingen te bespreken enz. Ik kom hier vooral niet om mensen te bekritiseren over hun taal / schrijf fouten ( want ik maak ze ook ). Ik heb zelf ook als docente les gegeven, wel meer een vakgerichte opleiding. Ik krijg met zoveel verschillende soorten mensen / denk niveau´s te maken dat ik ook wel eens zo mijn bedenkingen heb. Toch telkens probeer ik mij te verplaatsen in deze mensen, verplaats mij voornamelijk tot het niveau wat tegenover mij zit. Kijk niemand is perfect. Maar een echt intelligent iemand vind ik iemand die het vermogen heeft om zich te verplaatsen in de persoon die spreekt/schrijft. Tevens het vermogen heeft om met iemand ongeacht het niveau te communiceren! Dit is een site waar ontzettend veel bezoekers komen die allemaal net zoals jij en ik voor hun ontspanning komen. Ik bekijk dit meer met een knipoog en lees een beetje tussen de regels door om iemand te begrijpen, dan blijf ik gewoon rustig zonder mij te ergeren aan schrijf gedrag. Echt ergeren dat doe ik pas als mij echt iemand het bloed onder de nagels vandaan haalt, als het te persoonlijk aan het worden is. Maar goed, ik geef gewoon niemand de kans om mij te ergeren, dan ga ik gewoon weg. Kijk eerst naar je zelf, dan pas naar andere mensen wijzen. " enigste" leuk woord hé
Als sich nog iemand wil schamen voor zijn schrijf vouten, die kan dese zetten in de " lachen om je self topic"
het ging er hier om dat vooral jongeren expres verkeerd spellen omdat dat tegenwoordig cool is, en dat staat los van de mensen die echt niet kunnen schrijven, daar stoort niemand zich aan, daarbij oordeel jezelf nu net zo hard als je denkt dat wij doen, nadenken is niet onze sterkste kant, ik voel me niet aangesproken maar kan me wel voorstellen dat JIJ hier nu op jouw beurt weer mensen pijn me doet.
dE jEuGd vNN teGeNw00RdiG viNt het c00l om z0 tE sChRijVeN. Ontcijfer maar wat er staat. Ik vind het gewoon zo verschrikkelijk irritant dat jongeren zo schrijven. En het heeft niets met 'cool' zijn te maken, want eigenlijk is bR33Zer-taal zooo 2008 (zoals mijn zusje dat altijd zegt )
Het valt mij ook vaak op dat mensen is en eens verkeerd gebruiken. Bijvoorbeeld 'Vandaag ben ik maar weer is aan deschoonmaak gegaan'. Waar ' is' staat, hoord dus 'eens' te staan. Ik zie dat zo vaak, en ik kan er met de pet niet bij