zei of zij?

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetjes, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb het hele topic gevolgd, ik hoef niet terug te lezen, maar laat maar, denk dat we elkaar gewoon niet begrijpen ;)

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Of wat dacht je van:

"Ik heb intresse"

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    N09 3r9er 15 d37e t441

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik zie echt niet wat hier staat hoor..

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Vind jou irritatie best wel grappig :) aangezien je zelf de i bij ik weg laat. Kleine moeite toch om die ene letter er bij te doen? ;)

6. wonderteam

@ veertje excuus :oops: snap nu dat het als grapje bedoeld was :oops:

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    "nog erger is deze taal" ....

goh - voel me opeens zo oud niet meer ... vet cool man :D 8) :)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmmm, even weer een vraagje! Kan iemand mij uitleggen waarom hoord hierboven in de quote met een d geschreven is?
    Ik dacht namelijk dat dit met een t moest :oops:!

Verder heb ik er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat mensen het vervelend vinden wanneer je mn schrijft ipv mijn. En ook die hoest komt mij erg bekend voor! Hoewel ik moet zeggen dat ik hier op het forum meestal wel schrijf hoe is het met... of hoe gaat het met... maar gewoon in een mailtje, smsjes, etc dan schrijf ik eigenlijk altijd hoest of hoe ist...

Nouja ga erop letteni n iedergeval!

9. Tennes

Tennes Niet meer actief

Het moet ook met een T ;)

10. wonderteam

Ik dacht ook met een t hoor. Ben je niet de enige ;)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja ik dacht dat het aan mij lag ;)!
    Ik weet het namelijk echt niet met d, t en dt ;)!

Maar het hoort dus met een T, en het hoorde met een D ;)! Haha!

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Leuk topic ;) Schrijffouten vind ik niet zo heel erg, maar sommigen maken het wel heel bont.
    Iemand schreef dat ze nou eenmaal Rotterdams praatte. Ok, kan ik begrijpen, maar volgens mij krijg je in Rotterdam precies hetzelfde taalonderwijs als in de rest van het land. Dus zou je moeten weten dat je 'mijn moeder' moet schrijven ondanks dat je zegt 'me moeder'. Spreektaal is nou eenmaal geen schrijftaal!

Wat ik irritant vind, is als mensen schrijven/zeggen:

Ik kon hem niet in plaats van: Ik kende hem niet

Ik kan me wel voorstellen dat sommigen de regels wat betreft de d's en de t's lastig vinden. Dat soort fouten zal ik mensen hier op het forum niet kwalijk nemen.

13. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Wat grappig, dit topic. Ik heb ook met het idee gespeeld om een topic te openen over dit onderwerp. Maar de angst voor boze reacties hield mij een beetje tegen. Ik vind ook dat het treurig is gesteld met de kennis van de Nederlandse taal. Mijn nichtje heeft het gepresteerd om nix te schrijven i.p.v niks in een scriptie. (6vwo) Zelf heb ik ook niet de hoogste opleiding genoten, dus dat vind ik ook een dooddoener. (vbo) Uiteraard heb ik het niet over mensen met dyslectie, mensen met een andere moedertaal of snelle type-foutjes.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik kan me er ook vreselijk aan ergeren inderdaad!

Of wat ik ook heel vervelend vind: mensen die heel netjes, met allemaal "moeilijke" woorden proberen te schrijven, maar eigenlijk niet weten hoe ze die woorden moeten gebruiken.

Laatst las ik bijvoorbeeld ergens: ik hou uiteraard natuurlijk heel veel van mijn baby.
    En nog zo een: Ik heb bovendien ook .....

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahahaha, betrapt op een foutje! :) (gelukkig ging het hier niet op in het topic) Ach, heb ook nooit beweerd dat ik foutloos kan schrijven, maar mijn woorden worden tenminste juist gebruikt :) :)

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dat was ik ja, en ja we krijgen idd het zelfde onderwijs maar als je verder had gelezen had je ook gezien dat ik gewoon netjes abn kan praten en netjes kan schrijven en dat dat rotterdamse gelul gewoon erbij hoort ....

Ik moet zo lachen dat mensen zich druk maken over spel fouten, kom op zeg er zijn wel ergere dingen op de wereld waar je je druk over kan maken, dit gaat echt zoooooo nergens over :)

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    aaahhhh een nieuw 'sowieso' topic, heerlijk ;)

ik ben zelf ook een ramp!

d's en t's vind ik vreselijk en gebeurd/gebeurt kan ik ook niet uit elkaar houden. hopeloos. heeft ook niet altijd met een goede opleiding te maken, soms ligt het je gewoon niet! en mij ligt taal echt niet haha

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Denk het ook, laten we er geen discussie van maken :D we vatten het waarschijnlijk allebei anders op :D

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Dat deed ik om te laten zien wat me irriteerde :D
    Heb er zelf namelijk een hekel aan.

20. veertje

veertje Fanatiek lid

Geeft niet hoor ik ben niet boos :D

Deel Deze Pagina