Zeikerds of?

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #1 Devilschase, 11 aug 2014
    Laatst bewerkt: 11 aug 2014
    Hoi popjes,

Wij hebben een airconditioning. Nu hebben we die op quiet staan in de nacht ivm de buren etc. Nu bellen de buren aan gisteren om 00:15 uur!! Of we de airco na 22 uur niet meer aan willen doen omdat hun er al WEKEN niet van kunnen slapen.

Niet om het een of ander maar hun hebben zo'n gong aan hun boom hangen in de achtertuin die bij elk zuchtje wind als een malle tekeer gaat, en daar hebben ze dan geen last van?

Buiten dat ik het nogal onbeschoft vind om zo laat nog aan te bellen als je er kennelijk al wéééken last van hebt, maakt onze buitenunit van de airco op de quiet stand een geluidsniveau van 27db , pal onder ons raam. Hun slapen 3 meter er vanaf. Ik ben een lichte slaper en ik slaap er dwars doorheen.

Als het op onze slaapkamer 28 graden is wil ik die airco aan hebben.

Wat zouden jullie doen? Als de buren thuis zijn zal ik wel aanbellen en aangeven dat ik er niet blij mee was dat ik zo laat nog wakker wordt gebeld plus dat de honden als een malle tekeergaan, midden in de nacht.

Ik schrok me helemaal dood en dacht echt dat er weer wat inbrekerstrucjes bezig waren.

Wat zouden jullie doen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind het zeiken...

Ik zou ze oordoppen cadeau geven en vriendelijke verzoeken om niet meer na 22.00 uur aan te bellen ( hoe verzinnen ze het...)

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind het onbeschoft om zo laat nog aan te bellen, maar ik vind jou niet erg meelevend 'ik wil gewoon de airco aan hebben'. Als ze er echt last van hebben (en dat zal wel, als ze zo laat nog aanbellen) dan zou het wel helpen om je iets anders op te stellen. De hele toon van je bericht komt op mij niet erg aardig over en als je mijn buurvrouw was dan zouden daar mijn stekels wel van overeind gaan staan.

4. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Mwoa ik kan het aan de ene kant wel begrijpen dat ze er wat van willen zeggen.
    Je eigen lawaai is altijd minder erg natuurlijk.
    Maar om nou zo laat nog aan te bellen idd terwijl ze er al zo lang 'last' van hebben. Nee daar zou ik ook kwaad van worden..
    Wel lekker trouwens een airco in huis haha

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.255
    11.861
    113
    Dat je er zelf doorheen slaapt, wil niet zeggen dat een ander er geen last van kan hebben. Zelf ben je waarschijnlijk aan het geluid gewend. Net als zij aan hun windgong ;) Vreselijk irritant zo'n gong trouwens. Hadden onze achterburen ook.... wordt je echt gek van.
    Midden in de nacht er om aanbellen is een beetje belachelijk.
    Misschien kun je de airco aanzetten en dan bij hen gaan luisteren. Kunnen ze meteen aangeven wat zij nu meteen horen.
    Misschien hoor je het bij hen juist wel meer omdat hun kamer juist 3 meter van de buitenunit is. En de unit bij jullie juist wel recht aan de buitenkant van je kamer zit. Dat zou kunnen.
    En je kunt de airco eerder op de dag aanzetten, dan is je kamer koel als je gaat slapen en kan hij dan ook uit.
    Zo doen wij het ook met onze mobiele airco.
    Maar met dit weer buiten is het in jouw slaapkamer nog 28 graden... pffffff.... dat is het bij ons nog niet met ons plat dak op de bovenste verdieping. Ik snap dat je dat koeler wilt hebben.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Nou sorry hoor maar vanuit mijn werk ben ik et meelevend opgesteld maar als je nooit gedaan zegt, zelf en teringherrie produceert met al die gongdingen aan je boom pal in de achtertuin en je daar kennelijk al weken last van hebt, ben ik niet meelevend nee als je dan op een zondagavond zo freaking laat nog gaan aanbellen. Als je gewoon overdag even aanbelt om aan te geven hoe en wat ben ik veel meegaander.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    27db is btw het geluid van een vallend blaadje aan een boom.

Als je boven de aircounit hangt hoor je echt amper iets, geen brom, geen draaiend wiel, echt niets.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hun zullen schijnbaar wel iets horen anders komen ze natuurlijk niet ;) Dat het een idioot tijdstip is ben ik wel helemaal met je eens.

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

Daarom zei ik ook dat ik het aanbellen onbeschoft vond. Ik probeer alleen te helpen zorgen dat het niet op een burenruzie uitdraait.
    Maar als jij denkt dat het beter werkt om ze de wind van voren te geven dan moet je dat doen. Ik ken je buren verder niet.

(oh ja: ik dacht trouwens dat je de mening van mensen wilde, gezien je titel, maar dat heb ik blijkbaar verkeerd begrepen. Als je gewoon even stoom wilt afblazen dan mag dat natuurlijk. Het is ook irritant, want ik snap dat je je airco graag aan wilt en dat het vervelend is dat zij herrie maken).

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hmm ik zou hem aanzetten en om 22.00 bij hun gaan luisteren wat ze horen en dan manlief hem uitlaten zetten of je dat ding nu echt zo goed bij hun kunt horen.
    Misschien horen ze wel iets heel anders.

Kun jij ook meteen ff zeggen wat je van hun gong vind. ;)

11. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik zou aangeven dat de zo weinig geluid produceert en als zij er zoveel last van hebben je graag een keer in hun kamer komt luisteren.

12. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik vind het klinken of je buren met de hitte gewoon al niet goed slapen (ik weet er alles van) en het vervolgens wijten aan een geluidje dat er in de frustratie mee te maken LIJKT te hebben. Laat het gewoon even rusten en zie waar het heen gaat.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.255
    11.861
    113
    20 hoorbaar ruisen van boomblaadjes
    30 erg stil fluisteren

Bron: Wat zijn decibellen en hoe hard is een hard geluid? | Wetenschap | Onderzoek

Jij zegt dat 27 db net zo is als het vallen van een blaadje van de boom. Hier staat dat het tussen het ruisen van boomblaadjes en fluisteren in zit. Nou, als je dat steeds hoort door je open raam als je wilt gaan slapen is dat irritant.
    Zij mogen daar best iets van zeggen en vragen of je daar iets aan kunt doen.
    Net zoals jij dat mag over hun windgong en het aanbellen zo laat.

14. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1.

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Airco als compromis om 11 uur uitzetten en een blazer aanzetten?

Misschien werd het hen gisteren om kwart na 12 gewoon te veel dat ze kwamen aanbellen?

Ik zou wel als compromis vragen dat zij dan ook iets doen aan die gong.

16. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Even vragen of je mag luisteren wat hun dan horen zodat je er rekening mee kan houden,

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat denk ik dus ook.

Mbt het geluid:

Hun hebben een grote eikenboom in de tuin staan van 4,5 meter hoog en we wonen naast een bos. Ik neem aan dat als je hier al 10.jaar woont je daar wel aan gewend bent toch?

Ik wil echt wel naar een oplossing kijken maar geïsoleerd is hij al, en ik zou niet weten hoe ik hem verder moet isoleren omdat de airco anders zijn warmte niet kwijt kan. Het systeem is 1.jaar oud en A+++, op de hardste stand maakt hij 37db geluid. Wettelijk gezien mag je 40db produceren in de nachtelijke uren.

Dat de buren er last van hebben is erg vervelend en dat wil ik totaal niet maar ik kan het me gewoon niet echt voorstellen.

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nou ja, ik neem aan dat ze niet voor de lol midden in de nacht naar jullie toe komen?

19. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Mijn moeder heeft ook airco thuis en ik hoor het zelfs als ik bij de voordeur sta snachts hoor je alles nog beter dus ik geloof best dat het een irritant geluid is voor sommige. Mijn moeder zet hem voor zet gaat slapen flink hard en dan gaat die na 22.00 gewoon uit in NL is het geen 35 graden snachts.

20. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Heb je al gevraagd of hun andere buren ook een airco hebben?
    Als zij weten dat jij zo'n ding hebt, denken ze misschien wel dat jij de herrieschopper bent, terwijl het iemand ander is.

Ik zou denk ik eerst bij hun willen horen of het echt zo'n herrie maakt.
    Daarna zou ik 3 dagen de proef op de som nemen en een willekeurige dag kiezen om het aan te zetten, als zij raden welke dag dat ding aanstaat en welke dag niet, ga ik maatregelen treffen. Misschien is het al zo simpel als hem iets verplaatsen, als dat kan tenminste;)

Ik vind hun vraag echt niet vreemd trouwens, alleen het tijdstip..

Deel Deze Pagina