Zeikerds of?

Discussion in 'De lounge' started by Devilschase, Aug 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    ik vind t uberhaupt belachelijk dat ze midden in de nacht komen. Sorry hoor, maar de meeste mensen slapen dan gewoon. Als je er al weken last van hebt kun je ook die ene nacht dan nog wel even wachten en dan de volgende ochtend komen. (tenzij je natuurlijk een luidruchtig feestje geeft, dan is t nog te begrijpen dat ze dan komen klagen)

Zou inderdaad ook even vragen aan de buren of je daar dan even kan komen luisteren.

(hier zo'n zeikonderbuurvrouw, zeikt over alles wat ze hoort. Zelfs over dat we de wasmachine aan zouden hebben midden in de nacht :( na 10 uur staat ie bij ons niet meer aan, juist vanwege gehorige flat. geluid wat zij hoort, komt van een van de winkels waar de flat naast staat.)

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Zeker zeiken als ik het zo lees en ik doe hem gewoon aan als het moet. Hier heeft de buurvrouw eens na 0:00 gebeld omdat ze wou weten wie er op haar parkeerplek stond. Ik stond helemaal verbaasd. Ik deed niet open (vriendlief deed open) want anders had ze een grote mond gehad! En ja ze weet dat we een baby hebben. Niet goed bij dr hoofd.

3. mumija

mumija Niet meer actief

Wat heb je eigenlijk tegen hun om 00.15 gezegd toen ze kwamen klagen?

4. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik zou vanacht om 00:15 uur even bij de buren aanbellen en melden dat de airco nu uit staat en vraag ook gelijk even of ze nu wel kunnen slapen 😜

5. misa

misa Niet meer actief

Zoiets vind ik ook een goed plan. Gewoon s'avonds eens luisteren wat ze horen. Toon je ook begrip.
    Hier veel oude ventilatoren in de huizen om ons heen met veel gebrom en herrie... Ook twee airco's die echt niet zachtjes zijn als die aan staan. Kan heel storend zijn.

Neemt niet weg dat ik om 00:15 aanbellen normaal vind.....!

6. Haha :D

7. angel229

angel229 Niet meer actief

+1 :d

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    dit. Een airco hoe stil ook hoor je. Hier zit er 25 meter tussen de airco en ons slaapkamer raam maar ik hoor hem echt wel. De airco van onze winkel is een nieuwe motor op gekomen a 7000 euro fluisterstil ja als de zekering in de stoppen kast eruit wied gehaald anders hoor je hem echt wel

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Om eerlijk te zijn: ik vind het een beetje kinderachtig van je buren. Tuurlijk hoor je s nachts wel meer. Maar 27 db. Komop! Een langsrazende auto, ambu met sirene, whatever maakt meer lawaai! Als ik me hier om ieder geluidje (spoorlijn waar veel goederentreinen naar DSM gaan, aanrijd route ambu, aanrijd route brandweer, drukke weg met soort van klaverblad) druk maak dan kan ik helemaal niet meer slapen!

10. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Blijkbaar geeft het iig genoeg geluid af om voor je buren te weten dat er een airco op jullie kamer staat.

11. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ja ik vind je een zeikerd en nee hun hadden niet zo laat moeten aanbellen. Als je nou aan hun vraagt om dat iri ding uit de boom te halen en jij dat ding gewoon na 22:00 uur uitzet dan is het klaar toch? Bedoel als het zo warm is en je zet dat ding al een poos van te voren aan dan val je mogelijk al in slaap voor het weer warm is op je kamer. En zo niet dan went de hitte vanzelf. In Afrika hebben ze ook echt niet in elke hut zo'n ding staan!

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tja, ik ben sowieso niet een fan van airco's, maar oké;

Je buren hadden niet zo laat aan moeten bellen. Ik zou de airco zelf onnodig vinden op dat tijdstip, maar gewoon onder een laken slapen. Verder zou ik hem inderdaad uitzetten 's nachts, maar meer om je eigen gezondheid. Dat kan echt niet goed zijn, die kou op je lichaam 's nachts. Verder vind ik je buren ook een stel pussy's, als ze niks zouden willen horen hadden ze niet in Nederland moeten wonen, waar anderen nou eenmaal sneller last van elkaar hebben omdat we hutje-mutje op elkaar wonen. En wat jij moet doen ligt aan de relatie die je hebt (of wil hebben) met je buren. Boeit het jou wat? Dan doe je er wat aan. Zo niet, dan niet.

Ik had trouwens al eerder geklaagd over die windgong ;) Als je er nu om gaat klagen, zullen ze denken dat je het expres doet.

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Hun hadden niet zo laat aan mogen bellen, maar ik vind je nu zelf ook niet echt medelevend overkomen.
    Misschien hebben ze het een tijd geprobeerd en was nu de maat vol? Ik kan overigens ook heeeeel pissig worden als ik ergens niet door kan slapen.

De muggenstekker bijvoorbeeld. Ik vreet me op, vreet me op. Totdat ik dat ding tijdens nacht 4 met een rotgang tegen de muur smijt. Onredelijk? Ja! Die muggenstekker doet overigens ook alleen maar zijn werk, maar wel een klein idee van hoe het gegaan kan zijn.

Desalniettemin is 0:15 een belachelijke tijd en je mag best zeggen dat ze dit voortaan ook overdag kunnen bespreken, maar ik zou als ik jou was wel rekening houden en de airco gewoon om 22.00 uitzetten.

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

#34 pnirmal, Aug 11, 2014
    Last edited by a moderator: Aug 11, 2014
    Misschien omdat het nu afgekoeld is ze nu zo iets hadden van nu kan die wel uit de weken hier voor was het warm en wilde ze niet klagen en liggen ze er al een tijdje naar te luisteren.

Ik zou ook niet zo snel om 0.15 aanbellen maar wie weet waren ze het gewoon zat en hebben ze er een tijd over gedaan om al aan te bellen. ( geen problemen willen zoeken??)/

Moet wel zeggen voor een agent vind je aardig geagiteerd reageren! ( maar ook agenten zijn mensen;))Neem aan dat je wel geleerd hebt hoe je hier zou kunnen om gaan en vaak buren pas gaan klagen als hun limiet bereikt is.

Kan mij ook voorstellen dat je er niet bij stil gestaan hebt dat dat ding een meter of 3 verder op anders te horen is dan in de slaapkamer daar voel je de koude lucht naar buiten gaat de afgevoerde lucht en misschien geeft dat een onaangenaam geluid.

Ik woon ook naast een soort bosje in het begin hoor je de bomen na een tijdje hoor je het niet meer net zo als met de tram die ik in het begin dagelijks hoorde nu heb ik niet eens in de gaten dat er een tram rijd. Je kunt aan geluid wennen. En soms slaap je beter met wat kabaal dan met zacht geruist of wat dan ook.
    Ik slaap nu met de ventilator aan. Vroeger kon ik daar niet mee slapen nu wel. Alles went gelukkig is het koeler geworden dus de noodzaak van een airco is minder geworden.

Maar ben ook wel jaloers op je een airco wat lijkt mij dat heerlijk.!!

Morgen er naar toe gaan en er over praten en vertellen dat je niet beseft dat het misschien een vervelend geluidje is en het gaat niet om de wet of wat mag maar wat haalbaar is voor beide kanten.

Je kan nu vertellen van die gong wie weet besefte hun dat niet.

Trouwens als mijn buren een feestje hebben en na een uur of 0.200 zal ik toch zeker aan bellen als de overlast blijft duren.Bijvoorbeeld. He. Een keertje zal ik het nog wel door de vingers zien!

15. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Maar wat als er iemand een topic opent over de airco van de buren?
    Dan is ineens 'iedereen' het er mee eens dat je het tegen de buren moet zeggen enzo..

En nu jij diegene bent die 'last' veroorzaakt is ineens iedereen het met jou eens?
    Sorry dat vind ik echt raar.

Eerlijk? Ik heb ook last van een constant irritant geluid. Juist omdat het snachts wat stiller is zou ik gek worden..
    Wel vind ik net niet netjes dat ze zo laat pas aanbellen?!?
    Want als ze er al weken last van hebben kunnen ze ook overdag even langs komen..

Het moet van 2 kanten komen..

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Er staat een buiten unit op de serre, dus ja die zie je gewoon staan he....heb en ook niet elke dag aan, denk Max 3 keer in de week en dan van 22:30 tot een uur of 00:30, daar staat de timer op.

Ik heb hem niet de hele nacht aan hoor....

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jij de airco uit, zij de gong uit de boom. Klaar...Ik vind je niet erg vriendelijk overkomen. Trouwens was het gisteren bij ons gewoon fris boven met die wind dus waarom je hem uberhaupt aan had staan?

18. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik zou er een windgongding bij hangen zodat die het geluid van de airco overstemt :)

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Omdat het hier in huis 26,5 graden is en vreselijk benauwd, wij hebben geen ramen die je horizontaal kan openzetten maar van die kantelramen, je vangt dus bijna geen wind.

20. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou hem aan zetten (overdag) en vragen of je mag luisteren bij de buren.

Share This Page