Ik vind blaffen ook zwaar irritant ongeacht het tijdstip. En dan is 5 tot 15 minuten best lang. Onze hond kan soms ook zo blaffen, en dan echt op alles. Vind het knap vervelend.
Bloed irritant blaffende honden Sommige mensen zijn gevoeliger voor bepaalde geluiden dan de ander. Ik moet er niet aan denken dat ik elke dag 2 keer 15 minuten een blaffende hond aan moet horen. Ik zou daar echt zenuwachtig van worden Hier vlakbij hebben ze ook een pup die flink tekeer kan gaan in de tuin, maar dan spelen ze met hem en zit hij te grommen en gek te doen. Dit kan ik nog begrijpen, beest moet zijn energie ook kwijt.Maar een ander last laten hebben omdat JIJ je eigen ding moet doen, gaat mij wel een beetje tever
Ik heb zelf een chihuahua en die wil ook nog wel eens blaffen als ze lekker aan het snuffelen is op het balkon, zeker als ze een andere hond hoort. Alleen corrigeer ik haar gelijk en anders moet ze naar binnen want wil absoluut niet dan andere last van mijn hondje hebben. Misschien is het voor jou een optie om een bench aan te schaffen zodat als de BD buiten blaft jij haar naar binnen kan halen en daar even in zet. Nu hebben je andere buren er nog geen last van maar als mensen in de buurt gaan kletsen heb je kans dat je dalijk wel meer boze buren aan je deur krijgt!! Succes....
Het is dus enkel deze week 2x geweest. Mijn man heeft nog 2 weken thuis gezeten na zijn ziekenhuisopname, dan gingen ze enkel smorgens naar buiten om 10.00 en dan waren ze zo weer binnen. nu hij deze week weer aan het werk is gaan de honden rond 10.00 naar buiten om te spelen en dan kan ik de uitwerpselen op ruimen. Ze blaffen niet altijd he, maar als er geblaft wordt is dat enkel van onze BD, normaal gezien nog niet eens 2 minuten, het is enkel laten weten dat ze naar binnen wilt. Normaal gezien gaan ze niet naar buiten rond 17 uur want dan is mijn man al thuis van het werk, maar afgelopen woensdag moest hij overwerken en heb ik ze buiten gezet, toen blafte ze 15 minuten. Ja ergelijk maar dit is zeker niet dagelijks. Maar ik ga dit weekend opletten of er licht brand boven de winkel of dat ik mensen zie. Zie ik dat zal ik zeker gaan praten om te vragen hoe laat de kinderen klaar zijn met slapen en hoe laat ze naar bed gaan, dan zal ik me hierop aanpassen. Maar... woont ze daar niet en zijn haar kinderen inderdaad 18 dan heeft ze een probleem want dan is haar gezeur onterecht. Ik ga vandaag nog eens naar de andere buren om te vragen of zij er hinder van ervaren, doch weet ik dat mijn bovenbuurman zeker geen hinder heeft. Hij werkt in de zorg met wisselende diensten en heeft nog nooit aangegeven of de kids wat zachter konden doen of dat hij last van de hond had. Toen wij onze BD net hadden en we deden aan benchetraining had hij zelfs geen last, en dat ging er echt erg aan toe! Als we gewoon in de tuin zitten blaffen ze ook niet hoor en binnen ook niet, het is enkel een blaf: ik wil naar binnen. Een kennel zal het drama enkel maar groter maken, dan heb ik ze heel de dag opgesloten in een hok in de tuin. De plek waar zij last ervaart. Een hond is een gezelschapsdier, geen beest om hele dagen in een hok te zetten. Ik kies voor die honden omdat ik ze weg gehaald heb bij 'mensen'. Ik doe aan herplaatsing en neem de honden nooit in huis, maar deze beestjes waren er zo erg aan toe dat ik daartoe genoodzaakt was en om er voor te zorgen dat het geen valse honden worden die kinderen of mensen aanvallen. Ik kies dus tijdelijk voor deze honden omdat een ander zijn ogen er voor sluit. De pups zijn het probleem niet, het is mijn BD die nooit geblaft heeft maar dit nu wel doet omdat zij naar binnen wilt. Als de kinderen in de tuin indiaantje aan het spelen zijn om 9 uur is er ook geen probleem.
De bench staat op het balkon (wat ik zal zei, benchetraining was een hel ik had juist toen verwacht dat er mensen aan zouden bellen met hun beklag en dat had ik zeer zeker ook begrepen), daar kan ze vrij in en uit lopen en gaat ze mensen kijken. Andere honden of mensen die voorbij komen daar blaft ze dus ook niet naar. Mensen blijven staan, roepen, blaffen, laten hun kinderen kijken en stoken hun eigen honden op van Pak m! Maar onze hond blijft gewoon als een dooie liggen, het interesseert haar niet. Als er eens een hond blaf en zij gaat daarop in wordt ze meteen gecorrigeerd. Het is dus nogmaals geen blaffer. Het probleem wat ik heb als ik de onze binnen houdt is dat de pups meteen de trap op lopen achter mij aan wat ze niet mogen vanwege hun heupjes. Als de onze beneden is blijven ze beneden tot zij naar boven wil. En dan laat ze zich een enkele keer horen, behalve dan die 2x deze week toen mijn man laat thuis was van zijn werk. Toen moesten ze wachten de pannen afgegoten waren.
In je eerste post laat je het overkomen alsof het dagelijks gebeurd. Je hebt het dan over: Dat zou ik dus hoe dan ook irritant vinden. Of het nou te maken heeft met mijn kinderen die willen slapen of dat ik zelf gewoon tv aan het kijken ben.. het gaat erom dat 5 tot 15 minuten blaffen stront vervelend is (voor de meeste? mensen) En een enkele blaf duurt toch geen minuten? Ik denk dat een ander er geen boodschap aan heeft WAAROM jouw hond blaft, het gaat om het geluid.
Ik zou gek worden van het geblaf, al is het maar 1 x per dag 5 minuten! Ts heb het gevoel dat je op alles een weerwoord hebt waarom het onterecht is dat ze klaagt en dat je het liefst hoort dat ze een zeur s. Als je dat echt vindt, moet je je er niet druk om maken, maar ik vind het niet gek dat ze baalt. Iedereen heeft zo zijn eigen irritatiegrens.
Ja klopt ze gaan dagelijks smorgens naar buiten maar zijn zeker niet dagelijks lang aan het blaffen, dit komt meer voor rond 17 uur. En vanmorgen was dat om 11.10 toen was ik net mn kleine aan het verschonen. Van de week hebben ze wel 2x max 15 minuten buiten gezeten. Het mag ook zeker irritant zijn maar de omstandigheden zijn gewoon raar... Geen last van de kinderen Geen last van de heftige bouwwerken die ons huis doen laten meetrillen Geen last van de kerkklok die 120 slagen doet om 8 uur Geen last van de markt Geen last van schoolkinderen, verkeer of winkelende mensen Buren die geen last hebben Sjieke winkel onder ons die geen last heeft Haar nooit met kinderen te hebben gezien Wellicht een zoon van 18 Zij die zegt dat ze daar woont maar ze altijd aankomt en vertrekt en in het weekend nieuwe spullen voor haar winkel brengt Er heeft daar nog nooit licht gebrand Geen last gehad van de benchetraining Kijk als er daar echt iemand woont met kleine kinderen dan zou ik daar zeker rekening mee houden, maar volgens mij liegt ze gewoon om iets te zeuren te hebben. Ze heeft zelf een hond, die houdt ze in haar winkel laat ze 1x per dag uit (in de lunchepauze) en dat pand heeft geen tuin. In het weekend is ze er niet en zie ik haar ook de hond niet uitlaten. Ik zou haar als ze er woont toch minimaal 3x per dag moeten zien met de hond? Het pand heeft als enkele toegang de winkeldeur, dus ik kan haar zeker niet missen...
Het gaat mij juist om de omstandigheden en de reden die ze aankaart. Die vind ik onterecht. Uiteraard kan ik mij indenken dat het vervelend is, toen ik ze die 2x zo lang heb moeten laten blaffen was ook mijn irritatiegrens bereikt. Maar vanmorgen was er juist niets aan de hand....
Misschien dat ze daarom dacht dat ze het nu wel aan kon kaarten? En weet je; wat doet de reden er toe? Ze heeft last. Lijkt me dat je geen lastveroorzaker zou moeten willen zijn. Ongeacht de omstandigheden van wie dan ook.
Bij ons in de straat 2 deuren verder hebben ze ook honden en die blaffen met z'n tweeen 5 minuten achter elkaar. Dan ben ik al behoorlijk over de zeik maar ze doen dit dus ook nog zeker 10 per dag en ook echt hard! Dan hoor ik liever spelende kinderen dan dat irritante geblaf. Ik kan deze situatie niet beoordelen want ik ben er zelf niet bij natuurlijk maar het lijkt me zelf ook niet zo leuk. Wel raar dat dat mens zeurt over d'r kinderen die niet slapen om 11 uur ochtend.
Pff je vraagt aan ons of je je aanstelt er zijn een aantal mensen die het met je oneens zijn en je geeft continu een weerwoord... word daar zo moe van... wat andere met mij ook al gezegd hebben, ik vind blaffende honden ontzettend irritant en ik vind het knap van je buurvrouw dat ze er uberhaupt wat van durft te zeggen...
Heb de rest niet gelezen, dus mijn eerste reactie. Vind t behoorlijk asociaal dat je honden 5 tot 15 min. buiten staan te blaffen. Gewoon naar binnen halen, ook als je nog iets moet doen. Zou toch wat zijn als ik mijn kids 15 min buiten lieten krijsen omdat ik bv moest dweilen, dan word er toch ook geklaagd, en terecht.
Het gaat er toch ook niet om of ze loopt ze zeuren of niet. Ze heeft er duidelijk last van en heeft het fatsoen om dat netjes bij jou te melden. Mij lijkt het juist het beste om te gaan bedenken hoe je de overlast zo min mogelijk houd. Ookal ben jij het niet eens met de overlast. Je kan het beter proberen gezellig te houden ipv scheve gezichten en ruzies om iets heel kleins te krijgen. Want irritatie brengt stress, en stress veroorzaakt ruzie.
Ik zou helemaal knetter worden als mijn buurvrouw haar tekkel 15 minuten zou laten blaffen. Laat staan een bordeaux dog met een veel zwaardere blaf. Dus nee, ik vind het niet raar dat ze er wat van zegt, mij had je al veel eerder op de stoep gehad, kleine kinderen of niet!
Of jij nou vindt dat je buurvrouw het wel of niet zou moeten horen: zij heeft er last van en geeft dat bij jou aan. Ik vind het trouwens ook redelijk erg om de honden 5 tot 15 minuten te laten blaffen 'afhankelijk van waar je op dat moment mee bezig bent'. Je buurvrouw heeft er last van en geeft dat aan je aan, zonder direct allerlei nare dingen te gaan doen als politie te bellen en zo. Hou rekening met haar. Laat je honden uit of zo, of laat ze direct binnen als ze blaffen.
Gelukkig slaat onze hond alleen maar aan als er iemand aanbelt, of een kat ziet. Vragen de buren ook met regelmaat of ze er last van hebben. En dat hebben ze niet, zeggen wel dat ze hem horen als de deurbel gaat maar verder gelukkig niet. Onze NU oude buren hadden 3 van die continu blaffende honden, verschrikkelijk :x en normaal praten was er ook niet bij, zeiden ook dat wij ons aanstelden Ja hallo die beesten blaffen van 7 tot 21 uur achtereengesloten. Zo ver gegaan dat we de rechtsbijstand hebben ingeschakeld en we werden in ons gelijk gesteld gelukkig. Nu zijn ze verhuist ( uit hun huis gezet) ook vanwege meerder conflicten met andere buren. En hebben nu een buurvrouw met een klein hondje, die je weinig tot niet hoort. Ook onze hond reageert gelukkig niet op gebla van andere honden dus hier nu aardig rustig.....zucht.... Maar kan me best voorstellen dat de buren er raar van worden, en irritant is het zeker. Ook kanp dat ze er wel wat van durft te zeggen. En niet gewoon de politie belt.
Tsja, ik vind heel eerlijk dat ze wel wat zeurt.. Als het er zoals bij de benchetraining erger aan toe ging en ze dan niet klaagt.. En ik vind 5-15 minuten eigenlijk helemaal niet zo lang.. Beter dan de hele dag door (of nog erger, de hele nacht, kreun).. Vind dat TS wel haar best doet hoor.
Ik zou het zelf vreselijk vinden. Hier in de straat zijn er veel honden en alleen hoor je af en toe twee chihuahua's. Maar niet langer dan een paar minuutjes. Ik zou zeker gaan klagen als het 5 tot 15 minuten zou zijn. En het geblaf van honden is iets heel anders dan het geluid van kinderen. Daar erger ik me ook niet aan, maar een kwartier lang blaffende honden?? Nee, vind ik niet kunnen.