Zeilen is hartstikke leuk hoor, ook met kleine kinderen kan dat prima! Ik zie dat je al veel goede tips hebt gekregen! Je kunt bij de apotheek pilletjes tegen zeeziekte krijgen die wel in combi met borstvoeding mogen, werkt heel goed. Wij hebben onze jongste inderdaad binnen of in de kuip van de boot en onze oudste (3,5) draagt overal een reddingsvest en vermaakt zich altijd prima. Veel plezier!
Ik ben dan echt een partypooper, maar met zeeziekte-pilletjes word ik alsnog hardstikke beroerd en ik heb echt een gruwelijke hekel aan overgeven. Dat plus de verantwoordelijkheid over een kind zou mij echt veel te veel worden, dus ik zou ze bv overdag even opzoeken... aan wal Flauw he? Maar ik ben meerdere keren gaan zeilen en dat waren voor mij echt horror-dagen... Zeilen met een klein bootje vond ik altijd heel leuk om te doen, maar gek genoeg werd ik daar niet misselijk op, misschien omdat je dan toch meer de bewegingen ziet aankomen ofzo?
Klinkt bekend, ik heb minimaal 1.5 jaar over gedaan om de waterbus te durven nemen. De gedachte alleen was al voer voor levendige nachtmerries. Pffff! Ben zelf dan ook geen zwemmer en op een waterbus staan ze raar te kijken als je de kleine alvast in een reddingsvest zet voordat je opstapt
Nou ging hartstikke goed!! We gingen 10 knopen en hebben meer dan 50 km per dag gezeild. Slapen in een deryan tentje op ons bed ging super. Verder lekker chillen op schoot in de kuip (ze pastte niet meer in de maxi cosi door reddingsvest). Af en toe spelen in t camping bedje in de woonkamer. Achteraf gezien was t camping bedje niet heel hard nodig. Ik had ook zonder gekunnen. Ik was wel erg misselijk. Dus heb mezelf gedrogeerd met een dubbele dosis . Waar ik vervolgens weer super moe van werd. Dus heb vaak in de middag samen met haar geslapen. Ook niet verkeerd. Even wat van je slaap tekort inhalen. Zeilen met een baby vind ik heel gemakkelijk gaan. Maar het zeilen zelf is toch echt niets voor mij :-D