Maar zou dat meisje het zelf wel willen? Of wil haar vader het meer dan zij het wil? Die ouders van haar hebben daar tch ook ruzie over? Bizar verhaal hoor. Als ouder zeg je toch gewoon nee en nee is nee? Maar haar vader vindt het allemaal wel best. Ik blijf het vreemd vinden.
Brutale mensen hebben de halve wereld, dat blijkt maar weer... Ik kan hier zo kwaad om worden! (Josien, haal ff tien keer diep adem) Geen woorden voor hoe idioot deze hele toestand is.
Het zullen hier de hormonen wel zijn, maar ik ben ook echt pissed off! Ik vind de boodschap die hiermee gepaard gaat zo verkeerd. Ik kan er echt met mijn gezonde verstand niet bij...
Erg he mensen! :x Maar zo gaat dat hier in Nederland... Als je een inbreker uit huis slaat is de slachtoffer de schuldige. Heb ook al een keer gelezen dat een inbreker het geld niet terug wou geven en dus hoefde dat niet, want je kon hem niet dwingen Nu dat zeilmeisje. En zo zijn er nog meer dingen die niet kloppen. Het is hier de omgekeerde wereld in Nederland
Maar ik snap het even niet. Er was eerst een heel gedoe over oh wee een meisje wil solo de wereld rond. En nu opeens gaan 'we' (jeugdzorg) ons best doen (samen met papa) om de reis toch door te laten gaan maar 'veilig', en Laura is in de 7e hemel... eh? En die woordvoerster van dat kind zegt dan nog 'jammer dat er een vlucht naar Aruba voor nodig was'. Nogmaals: Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd gehoord op het 8 uur journaal. O jee, nou begint NOVA ook al over dat kind. Ik ga slapen denk ik. :x
Ja het slaat toch nergens op! volgens mij mocht ze het land niet eens uit omdat ze onder toezicht stond.. mevrouw vliegt via Parijs eventjes naar St Maarten, word aangehouden, komt terug naar Nederland.. en ineens gaan alle poorten voor haar open en mag ze lekker haar zeil reisje gaan maken.. waarom dan uberhaupt die regel dat ze niet weg mag terwijl ze onder toezicht staat? lijkt me juist dat daar conseqenties aan vast horen te zitten en niet een beloning.. maarja hoor je niet vaker rare dingen over jeugdzorg? zo halen ze hun naam wel heel erg naar beneden!
Ik vind juist helemaal niet dat we dit op Jeugdzorg af mogen schuiven. Je hoort zoveel ***verhalen over die instantie, maar in dit geval lijken ze wel de enige te zijn die Laura en haar achterlijke ouders nog een strobreed in de weg willen leggen. Kennelijk zit ons rechtssysteem in Nederland zo in elkaar dat je voor onvolwassen onverantwoordelijk gedrag beloond wordt. Daar kan Jeugdzorg dan ook niets tegen beginnen, als zo'n rechter dat bepaalt denk ik dan. In ieder geval dat zij er nog voor zorgen dat er aan bepaalde voorwaarden voldaan moet worden. Ik vind trouwens dat ze die ouders wel eens mogen laten opdraaien voor alle bergen geld die deze waanzin de samenleving kost. Het is toch van de zotte........! Oh ja...... voor wie het nog niet wist: ik ben boos! :x
Ik sluit me volledig bij je aan Josien. Van het geld dat heel dit circus al gekost heeft zouden heel wat kinderen die het écht nodig hebben geholpen kunnen worden.
Oh, ik geef jeugdzorg hier niet de schuld van, mocht je dat denken. Ik ben gewoon hoogstverbaasd en verward over deze gang van zaken. Eigenlijk wat jij zegt- hoe het wettelijk blijkbaar zodanig is dat jeugdzorg bij wijze van concessie (zo vat ik het dan maar op?) 'samen' met de vader gaat zorgen dat die reis veilig zal zijn. Hoe kan zo'n reis OOIT veilig zijn? Het hele idee is toch 1. SOLO en 2. rond de HELE wereld? Wat begrijpen we hier nou verkeerd? Ik word er boos van maar ook een beetje moe. Zeilmeisjemoe, het woord voor 2010.
Jammer de Fransie Bauer de meest irritante bekende Nederlander (in een reclame) is geworden. Ik had zeker voor Laura gestemd als meest irritante persoon (zonder reclame ) Zeilmeisjemoe krijgt ook mijn stem.
Ik zie het inderdaad ook als een concessie die gedaan moet worden. Het slaat echt nergens op. Ik heb ook het idee dat die rechter en Laura en haar ouders zo'n beetje de enige zijn die dit allemaal maar normaal vinden. Ik heb hier tenminste nog niemand hier zien schrijven dat ze maar gewoon op reis moet gaan en dat dat allemaal wel moet kunnen. Zijn wij dan allemaal gek?
ik vind het ook helemaal niks ,jeetje dat is echt niet best zo verwend meisje wil zeilen , mag niet hele herrie en gedoe , uiteindelijk gaat ze stiekum ergens heen en komt ze terug en ja hoor ze mag deze keer wel weg , hele goeie voorbeeld voor andere kinderen , als ze hun zin niet krijgen toch maar even als vermist opgeven want daarna mag je wel ik vind het echt schandalig gewoon , van mij had ze even op haar bek gekregen en verdomme wachten tot ze oud genoeg word ,,,,NEE nee ze mag nu wel ,en ze word zo beetje BN :x goeie voorbeeld voor toekomst en ik hoop dat het meisje gaat redden in haar eentje , want als iets met haar gebeurd wil ik de ouders niet horen huilen of jammeren:x