Ja dat zegt haar woordvoerster! Ik wil alles wel eens horen, maar dat zal wel niet gebeuren. Ben trouwens benieuwd wat politie en jeugdzorg zegt!
Bureau Jeugdzorg geeft niets om onze Laura - Opinie - de Volkskrant_ De reactie van de grootouders. Hoe naief kun je als grootouder zijn. 'Ze geven niets om Laura.' Nee... het kind (want dat is het...) in haar eentje solo rond de wereld laten zeilen: dat is lekker verantwoordelijk gedrag ...
ik had ook al zoiets van "jah tuurlijk gaat het niet goed met haar, wat doet ze anders in 1 keer op Sint Maarten?"
Die familie lijkt wel behept met een aangeboren vermogen tot drogredeneren. Jeugdzorg heeft het mis omdat ze een kind tegen zichzelf (en indirect maar toch vooral tegen onrealistische wensen van de ouders) beschermt? De frasering 'een worst voorhouden' vind ik hier opvallend: het gaat hier niet om het wel of niet krijgen van een iPhone??? Een kind (amper een puber) op reis laten gaan in haar eentje op een boot, dat is toch geen worst maar waanzin? Zijn ze gestoord geworden? Natuurlijk zit dat meisje niet lekker in haar vel nu, je kunt je op zijn minst afvragen onder wat voor een druk ze is opgegroeid, en waar ze die drang vandaan heeft om zo'n bizarre prestatie te willen neerzetten. Dat komt niet door het ingrijpen, maar door hoe ze uberhaupt op dit punt is terechtgekomen.
Ze denkt niet over de gevolgen en nadelen na. Maar dat komt ook omdat ze nog maar 14 is. Pfff denkt ze nou echt dat ze even zo hoppa een wereldreis kan maken alleen? op har zeilboot? pfff verwent, ik had helemaal geen zeilboot toen ik14 was hhhahaha. sorry....vind dit echt nergens meer op slaan. gewoon ff aanpakken dat kind, en haar eens met de neus op de feiten drukken.
Vreemd meisje.. Ik heb dr zo een hekel aan dat ze steeds weer de media op zoekt! Ze had gewoon lekker meteen moeten vertrekken met dr zeilbootje.. Dáág Laura!
Wat een gezeur om dat zeilmeisje....Ik stel voor dat vader en moeder de taak *ouder zijn* weer eens op zich nemen? Kan jeugdzorg zich met de echt belangrijke gevallen bezig houden, die deze kerst weer met hun neus in de kou staan...
Ja!! Het is toch om simpel van te worden, niet? Nee hun zijn met z'n allen goed bezig, en de rest van Nederland fout... Hoe bedoel je oogkleppen?!
Ik denk dat de verantwoordelijkheid 100% bij de ouders ligt, en dat het gedrag van deze tiener voor een groot deel ook met een opvoeding met hoge eisen/verwachtingen te maken heeft. Je zeilt niet zomaar op dit niveau, maar het is te dol voor woorden om zo het oog voor gevaar kwijt te raken dat je je minderjarige dochter rustig om de wereld zou laten solozeilen. Dat zegt voor mij meer over de ouders dan over een overmoedig en over het paard getild meisje van 14.
Ja precies, ben ik wel met je eens hoor. Ik vind het ook niet normaal dat ouders dit soort dingen stimuleren. Tuurlijk je kind stimuleren in een bepaald iets dat ze leuk vinden is goed, maar je kan ook tever gaan. En als een ouder er dan mee instemt (al dan niet hun eigen idee) dat een kind dat zo jong is alleen de wereld rond trekt vind ik het logisch dat bij jeugdzorg e.d. de alarmbellen gaan rinkelen. En het zegt zeker meer over de ouders dan over zo'n jong meisje. Maar goed kinderen van 14 kunnen wel een hele eigen mening en idee hebben, ondanks dat ze de gevolgen niet altijd zien, dus het kan ook bij haar zelf vandaan komen.
Ja dat is zo, maar als ouder hoor je dan een rem te zijn en een grens te trekken. Ik heb geen illusies over willoze tieners ofzo , maar het feit dat ze minderjarig zijn maakt dat ze wel de verantwoordelijkheid van de ouders zijn. Als die dingen toestaan/aanmoedigen waar het kind haar eigen leven mee zou riskeren, dan is het de taak van instanties om in te grijpen. Dat is om het kind te beschermen, en ik vind het onbegrijpelijk dat die grootouders dat niet zien. Dat die ouders blind zijn was allang duidelijk, maar goed. Tenzij wij door de media een totaal verkeerd beeld van de situatie hebben natuurlijk Ik vind het een heel bizar verhaal.
Precies, als ouder ben je de eind verantwoordelijke en deze mensen stellen daarin te kort vind ik. En inderdaad dat die grootouders erin mee gaan... onbegrijpelijk, maar misschien waren zij zelf ook wel fanatiek! Mijn opa en oma in ieder geval wel, net als mijn vader en ikzelf! Alleen niet op het absurde af! Ach het is ook zo dat we het hele verhaal vast niet weten, dat weten we nooit...
De media moet er gewoon buiten blijven. Volgens mij hebben haar ouders hetzelf helemaal in het begin aan de media gemeld omdat ze aandachtsgeil zijn. Laat ze lekker zelf weten wat ze doen en waarom moet heel Nederland dat weten!
Ja dan kunnen we bij alles wel afvragen waarom heel Nederland het moet weten? Waarom moeten we weten dat er weer een familiedrama zich heeft afgespeeld, waarom moeten we weten dat aan de andere kant van de wereld een kindje 40 naalden heeft moeten inslikken, en waarom moeten we in hemelsnaam weten dat Jan Smit en Jolanthe uit elkaar zijn?! Het is nou eenmaal nieuws, en ik vind ook goed dat het in het nieuws komt, zo weet men dat er grenzen zijn hier in Nederland!
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Dit is in het nieuws gekomen doordat die ouders mediageil zijn. En je denkt dat dat zeilen slecht is? Die mediaaandacht is nog VEEL erger! Niet dat ik het er mee eens ben dat zo'n meisje gaat zeilen maar het interesseerd mij totaal niet of ze dat wel gaat doen want dat is aan de rechtbank en de kinderbescherming. Niet HEEL Nederland hoeft te weten wat er in zo'n gezin gebeurt. Dat gaat ons helemaal niets aan.
dit meisje haar droom is alleen maar om in een boek te komen. als haar droom de wereld rondzeilen zou zijn, zou ze enkele jaren kunnen wachten.. Had ze waarschijnlijk op een positieve manier in het nieuws gekomen..stomkind en irritante ouders bah.
Neem trouwens aan dat Laura enigskind is, en wellicht ook het enige kleinkind? No offence trouwens naar de 'enigskind-kinderen' maar vaak vind ik zulk gedrag wel typisch.