pampers & verzorgings producten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stephtje, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephtje

Stephtje Lid

15 jan 2009
    15
    0
    0
    Stockmedewerkster esprit
    Zeeland
    #1 Stephtje, 26 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2010
    Hoi dames,
    Nu het stilaan begint te korten nog een 9 weekjes...misschien minder.

Wil ik stilaan de pampers en verzorgings producten in slaan:p

Ik heb nu 2 kortings bons van etos en kruidvat van 3pakken pampers halen = 2 betalen.

Hoeveel pakken pampers kochten jullie voor de komst van je kleintje?

Ik dacht aan 3pakken pampers new born maat 1, en 3 pakken maat 2.... of is dit geen goed idee?

En welke productjes moet je echt aanschaffen?Schampoo, wasgel of wascreme, badschuim, zinkzalf, talkpoeder, bodylotion, haarlotion, voor goede nachtrust productjes zoals wasgel?

Wij gaan de productjes van zwitsal gebruiken.

En ook hoeveel dozen voeding kochten jullie?Ik ga geen BV geven maar flesvoeding van Nutrilon.

Alvast bedankt;)

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik had 1 pak voeding op voorraad, je weet niet hoe je kindje reageert op dat merk/type voeding en er is altijd zo bijgehaald;)
    Van luiers had ik toendertijd die kleine pakjes pampers van 27 stuks, nu zijn ze groter. Van die kleine pakjes had ik er 6 op voorraad (Dus in totaal 3 grote pakken NR1 van 9,99) en later zijn er nog 3 kleine pakjes bijgehaald. Daarna zijn we over gegaan op maatje 2.

Qua verzorging: Zeepvrije wasgel, haarlotion, verzorgende badolie en babyolie.
    Joey had een hele droge huid, dus die wasten we de ene dag met een washandje met wasgel en de andere dag in bad met olie. Daarna smeren met babyolie.

De badolie hadden wij van Balneum, de rest van Zwitsal

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb maar 1 pak nr 1 gebruikt en ben toen overgestapt op nr 2. Ik zou van Zwitsal niet teveel inslaan, veel kindjes reageren er op.

4. zolief

zolief Niet meer actief

Qua verzorgingsproducten gebruikten wij de eerste weken alleen Bepanthen & Balneum badolie (dit is echt een aanrader vind ik) Verder niets!

Ik had 2 pakken pampers new born maat 1 en 1 pak pampers new born maat 2.

Qua flesvoeding is 1 pak echt genoeg voor die eerste dagen.

Succes!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik had van zwitsal zelf niets gehaald. Heb alles gekregen in een kraampakket...(maar goed dat ik niets gehaald had)

En ik gebruik er nog dingen van hahaha, want ons meisje kon er eerst niet tegen. Ik had zelf geen zeep gehaald maar olie (balneum) wassen met zeep kan altijd nog, en ik vond het niet nodig in het begin. Haartjes had ze niet! Dus ook geen shampoo.

En pampers..ik had 2 pakken uit de baby dozen en 1tje gekregen van maatje 1.....maar die heb ik nog liggen hahaha. Ze heeft 1 dag maatje 1 gedragen en toen zei de kraamzorg, ze moet toch echt grotere maat hebben......(ze was 54 cm bij geboorte, en nog beetje ingetrokken gemeten ook dus kon best nog langer zijn)

Ze pastte die dus echt niet!

Dus ik zou niet teveel halen hoor... (zwitsal zijn dingetjes die niet te duur zijn en leuk als kadootje....) En krijg je niets of heb je niet geneog..het is toch zo gehaald??? Idem voor pampers... Zorg voor 1 pak...dat zal je kindje niet volplassen of poepen in 1 dag of nacht hoor hihihi

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik haalde 2 pakken mt 1 en 1 van mt 2....als 1 weer op was...het zelfde..(als ik over zou hebben, kon ik er iemand mee blij maken, dus ja)
    mijn zoontje had mt 2 vanaf week 7/8! geboorte 2940 gram+48cm....en rond week 8 ..4800 gram 53cm

zwitsal kreeg ik veel...maar in de eerste kraamweek reageerde hij al niet dus heb dingen bij gekocht zoals de lavendel lijn van zwitsal..
    sowieso ha dik wel hypoallergene creme van zwitsal, voor ALS ie allergisch zou zijn...

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb ook 1 pak maat 1 en 2 pakken maat 2 in huis gehaald. Als er meer nodig is is het zo gehaald.
    Verder wat zwitsal spulletjes maar niet veel. En geurvrije badolie van natusan (proefflesje) en geurvrije creme van zwitsal voor het geval hij die ander niet verdraagd.

8. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pampers moeten we nog halen. Verder alleen wasgel en babyolie gehaald. Bepanthen hebben we nog omdat we die ook wel eens voor mijn zoontje gebruiken.

Verder echt niet teveel inslaan! Heb toevallig mandje laatst leeg gemaakt met spullen die we allemaal gekocht hadden bij zoonlief (bijna 2,5). zoveel spullen die ik heb weg gegooid. Had bijv zinkzalf, bepanthen, luierzalf, vernixcreme enz enz. Enige wat ik fijn vind is de bepanthen. Rest gebruiken we nooit! Dus haal niet teveel van zwitsal producten. Je kan altijd bijkopen.

9. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    In het begin gebruik je zo'n 7 pampers op een dag, dus met een pak doe je ca. 1 week. Zou er niet te veel halen want je kunt makkelijk bijhalen, mocht je een grote baby krijgen dan is het jammer om veel maat 1 te hebben liggen (alhoewel, bij veel winkels mag je ook wel omruilen). Zelf heb ik wel heel erg lang maat 1 gebruikt (zoontje was 5,5 pond).

Ik had eerst Etos eigen merk ipv Zwitsal, ruikt vrijwel hetzelfde maar veel minder kans op allergische reactie (en goedkoper). Wasgel en shampoo gebruik je zowiezo. Haarlotion is ook wel lekker (maar niet noodzakelijk). Olie vind ik lastig om te zeggen. Heb 2 kraamverzorgsters gehad, de een vond badolie slecht (gevaarlijk als ze het binnen krijgen) en de ander vond babyolie juist slecht (sluit de huid af). Ze spraken elkaar dus tegen, nu ik zwanger ben van de 2e weet ik niet goed welke ik moet aanschaffen.
    Verder is bepanthen creme wel handig (voor kapotte babybilletjes) en sudocreme om uitslag te voorkomen (andere zinkzalf kan ook).

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier ga ik ook weer 1 pak pampers maat 1 kopen. En meer van maat 2. Mochten we te weinig van maat 1 hebben, dan kan manlief dat makkelijk bijkopen.
    Vorige keer bij zoontje hebben we ook maar 1 pak van maat 1 gebruikt en toen al overgestapt op maat 2. Dus...

11. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier een kraamverzorgende en mama haha.

Idd ligt het maar net aan het gewicht van je kindje in welke maat ze zitten van de pampers en hoe lang ze daarmee vooruit kunnen. Ik zou een pak of 1 a 2 in voorraad halen van maat 1 en evt. 1 in maat 2.

Welke ik heel fijn vind om mee te werken zijn die van de echte pampers. De gele pakken, new baby heten die. Die hebben namelijk een urineindicator. Zit een gele lijn op en die verkleurd blauw als ze hebben geplast. Heel duidelijk als ze nog niet veel plassen in het begin en je moet opschrijven wat de poep en plasluiers zijn.

Natuurlijk moet je uitproberen welk merk luier je het fijnste vind en ik kan niet in andermans zijn portomonee kijken. Ervaring is wel met bijv. de kruitvat luier die dit ook heeft die urineindicator dat ze toch minder duidelijk zijn. Dat vervaagt maar pas vind ik als ze meer plassen.

Maar goed ieder persoonlijk dus. En niks is verplicht! Maar vaak geeft het toch meer zekerheid als je beter ziet of ze plassen ja of nee voor de ouders.

Verder zou ik niet teveel verzorgingsproducten op voorraad halen. Je weet immers niet of je kindje allergisch is voor een bepaald merk en of ze een droge huid hebben. Anders zit je met een hele hoop waar je later niks mee doet. En je gebruikt niet zo heel veel dus die flesjes gaan ook best lang mee. Niet dat je als ze 10 zijn nog steeds flesjes hebt van wat je toen had haha.

Verder betreft zwitsal. Ik ben van mening het is en blijft zwitsal ook als er een neutralere lijn is. Maar ja, dat is mijn mening.

Succes.

12. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Voor mij is het alweer 4 jaar geleden en ik weet niet eens meer hoeveel pampers in maat 1 ik toen in huis had, vandaar dat ik hier even meelees.
    Ik heb van een bekende al een groot pak maat 1 en één van maat 2 gekregen omdat die al te klein waren voor haar zoontje.
    Ik heb nu ook nog die bon van etos voor 3 pakken halen, 2 betalen. Ik denk dat ik dan maar 1 pak maat 1 en 2 pakken maat 2 bijkoop.

Verder vraag ik me af of je echt de sensitive doekjes moet pakken of dat de gewone ook kunnen?

Ik heb gebruikt voor mijn zoontje in de kraamtijd:
    baby badolie (hij had een heel droog huidje van het te lang in de baarmoeder zitten)
    Om te wassen: wasgel en shampoo, badschuim heb je de eerste tijd echt niet nodig! Wat ik nu ook al heb gekocht en erg handig is is een flesje wasschuim, met een pompje, dan heb je meteen schuim op je washandje ;)
    Verder een tube bepanthen, niet alleen voor die kleine maar ook voor jezelf. (ik had een schaafwondje op mijn schaamlip van de bevalling) en een pot sudocrem.
    Baby-olie om in te smeren na het badje

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik had 1 pak pampers in maat 1 en 3 in maat 2.. Heb dus wel wat bij moeten halen..
    Ik vindt persoonlijk de luiers van pampers echt super!:D Ik heb ook luiers gehad van kruidvat maar die zijn smaller en knellen heel erg bij de beetjes van onze meid..

Verder had ik in het kraampakket ook alle zeepproducten.. Dus niks bijgehaald.. Je gebruikt echt zo weinig...
    Wat ik wel heel fijn vond is Bepanthen.. Heb ook Sudocreme maar dat gebruik ik niet.. Bepanthen heb ik zelf ook voor me borsten gebruikt (had in het begin tepelkloven en was binnen no time weg..)

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb 1 pak Pampers Newborn 2 (1 pak met 2 pakken erin) zinkzalf, maizena, een creme voor de gevoelige babyhuid die ik ook bij grote broer gebruik en Zwitsal goede morgen voor de haartjes.
    Voor de rest gebruik ik niks. Bij de 1e heb ik al die Zwitsal dingen vol of halfleeg weggesmeten. Gaat prima zonder.

15. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Sudocrem en zo zou ik niet direct kopen. Ik heb in alle baby en zwangerdozen in totaal 3 kleine potjes sudocrem gehad (ideaal maatje voor luiertas en zo), een tubetje bepanthen en een tubetje zwitsal billencreme gekregen. Ik heb nog steeds niks bijgekocht en hoef dat ook echt voorlopig nog niet!

Idd er zat ook ergens een klein flesje natusan wasgel in, die heb ik standaard in de luiertas. Shampoo heb ik ook al staan, maar die gebruik ik nu nog steeds niet, altijd gewoon wasgel over zijn bolletje. Verder had ik van zwitsal die avocado-olie, die ik ook niet gebruik. Wat ik wel gebruik: wasgel, haarlotion en badschuim.

En als je idd de bon wilt gebruiken voor je luiers, zou ik meerdere maten kopen.

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb 6 pakken kruidvat luiers maat 1 (gratis) en 1 pak Pampers newborn maat 1 en nog wat losse luiers voor ong 2 dagen uit die pakketten. Dus de eerste maand kom ik wel vooruit mits ze ook bevallen (bij mijn dochtertje bleven de pampers newborn aan de billen vastplakken en ging dus open).

Bij mijn dochtertje had ik ook shampoo en wasgel in overvloed dus die heb ik nu helemaal niet gekocht. Er zat een set bij mijn kraampakket. Wat ik nog wel ga kopen is een grote tube Bepanthen, dat is echt een must vind ik. Superspul.
    Sudocrem krijgt mijn dochtertje nog rooiere billen van.

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Deze vraag is inmiddels door een deskundige beantwoord. het is niet de bedoeling om een vraag dubbel te stellen.
    Deze gaat dus dicht.

Deel Deze Pagina