Hey meiden, onze kleine man ligt al met elke echo in stuit.. nu ben ik bang dat hij niet meer gaat draaien. iemand ervaring mee ? ik hoor van iedereeen die al even ver is dat ie al goed ligt liefs
Je bent pas 27 weken zwanger. Je kind kan nog tot op de dag van de bevalling zelf draaien! Veel kindjes liggen de hele rit met het hoofdje naar beneden, maar er zijn er veel die lekker heel lang zo blijven liggen. Het kan natuurlijk zo zijn dat hij écht zo blijft liggen. Ons eerste kindje lag met de pretecho van 28 weken in een stuit en is zo blijven liggen. Met 36 weken kreeg ik een draaipoging, maar die baatte niet, hij bleef lekker liggen hoe hij lag. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een geplande keizersnede. Maar dat is bij jou nog lang niet aan de orde, je kleine man heeft nog alle tijd om zelf te draaien.
mijn zoontje draaide pas met 36 weken! Hij had wel gedurende de zwangerschap al eens met t koppie naar beneden gelegen. Deze kleine man ligt ook in stuit, hij heeft ook nog niet anders gelegen voor zover ik weet. Maar...ze kunnen dus nog heel lang draaien!
Inderdaad nog genoeg tijd om te draaien, hier lag hij ook bij elke echo in stuit tm 34 weken en is toen gedraaid uit zichzelf.
ik hoorde vandaag dat ons kindje voor het éérst goed lag. Maar nog wel met veel ruimte om nog alle kanten op te draaien. Ik voelde vorige week ineens ander getrappel . Dus ik had het vermoeden al. Maar tot die tijd lag de kleine hier ook, heel knus, met het koppie omhoog aan m'n rechterkant. Ik moet wel zeggen: ik ben ook wel blij om te horen, dat het eindelijk uit die voorkeurshouding is hoor. En hoewel het misschien nog wel terug kan draaien, heeft het in elk geval de weg gevonden met het hoofd naar beneden
rond de 27 weken lag die van mij ook netjes met het bolletje beneden, maar ligt inmiddels in stuit. dus hoe je baby nu ligt zegt nog helemaal niks, het heeft nog een poosje de tijd om de goede positie te vinden.
Met 27 weken zegt het inderdaad nog helemaal niets. Mijn zoontje lag overigens tot het laatst in stuit. Met 37 weken een draaipoging gehad die niet gelukt is met met 39 weken in stuit via een gewone vaginale bevalling geboren. Ging heel makkelijk en geen complicaties.
mijn eerste is met 35 weken zelf gedraaid, tot die tijd steeds in stuit gelegen. deze uk lag tot 35,5 week dwars, dag erna naar het ziekenhuis om te praten over draaipoging, toen was het in ene stuit. met 36+1 gelukkig sucsesvolle draaipoging.
Zoals de rest al zegt, 27 weken is nog geen reden om ongerust te worden Je kindje kan nog alle kanten op! Pas rond de 36/37 weken gaan ze evt een draaipoging ondernemen en/of kijken naar de overige mogelijkheden.
okee dankje voor jullie reactie's meiden. ik ben nu gerustgesteld en ja als ie zo wel blijft liggen dan is het zo.. liefs