Hoi allemaal, Ik moet even mijn hart luchten want ik twijfel enorm over wat ik nu moet doen. Normaal gesproken is mijn cyclus rond de 29 dagen. Ik heb vorige week maandag op dag 17 mijn eisprong gehad. Mijn basale temp (rode lijn) ligt op 36,55, mijn laagste temp is 36,4 en na de eisprong hing mijn temp rond de 37,0. Op dpo 8 maakte mijn temp ineens een grote val naar 36,6 om die dag daarna weer te stijgen naar 36,7. Punt is een beetje dat ik donderdag ineens een bloeding kreeg op dpo 10. Die heeft 1,5 dag geduurd en was ook vrij licht. Normaal heb ik veel menstruatieklachten en nu helemaal niets. Ik voel me hartstikke fit. Nu, een dag dus na de bloeding, blijft mijn temp nog steeds boven mijn basale temp, op 36,7. Zou ik alsnog zwanger kunnen zijn? En zo ja, wanneer zouden jullie testen? De onzekerheid vind ik echt heel vervelend, en ik wil ook geen valse hoop hebben hierover maar ik vind het zo vreemd! 3 dagen te vroeg, lichte bloeding en die temperatuur die toch aan de hoge kant lijkt. Wat denken jullie? Liefs, missiemaartje
Spannend hoor! Is je temperatuur hoog gebleven? En hoe is dat in vergelijking met je normale cyclus? Advies is vaak om de test op 14 DPO doen en als ie negatief is en je ongesteldheid blijft uit nog een keer 18 DPO.
Ja dat is dus het verwarrende; ik heb dus 1,5 dag een bloeding gehad op 10 dpo. Kon het wel af met 1 maandverbandje en 1 tempon, dus een echte volwaardige menstruatie was het niet..en toitaal geen krampen etc. Mijn temperatuur is trouwens voor de eisprong op 36,4 en mijn basale temp ligt op 36,55. Hij is dus wel even gezakt van 37,0 naar nu 36,7 en daar blijft ie hangen. Ik geloof dat een innestelingsbloeding wel kan toch op 10 dpo?? Als het toch menstruatie was had mijn temp nu toch wel weer op 36,4 moeten liggen of niet?? Pff. Spannend dit.
Ja, dat kan wel eens een innestelingsbloeding zijn geweest. Wat houdt je nu tegen om te testen? Want het wachten is natuurlijk echt heel spannend. Nu je een innestelingsbloeding hebt gehad, hoeft dit nog niet te betekenen dat je nu al positief op HcG test. De waarde kan dan nog te laag zijn. Kijk anders ook even hier: When can I expect a positive HPT if I am pregnant?
Klopt, thnx! Daarom durf ik niet te testen, bang dat ie negatief is denk ik. Ik zit nu op dpo 12, dus das nog best vroeg toch?? Heb wel alvast wat testen gekocht voor de zekerheid, kijk nog wel even of ik morgen durf. En anders maandag.. Vind het wel erg spannend! Vooral dat wachten is zo vervelend haha.
Nou het rare is, is dat ik 5 dagen na mijn eisprong ineens hele erge krampen had en sindsdien opgeblazen gevoel, enorme honger, duizelig soms en toen dacht ik dat ik miss wel zwanger was. Nu heb ik nog beetje gevoelige borsten en wat hoofdpijn maar ik voel me juist vooral erg goed. Kan het niet uitleggen, voelt een beetje raar. Maar ik ben nog nooit zwanger geweest, dus weet niet wat ik zou moeten voelen. Jij temperatuurt ook zie ik??
Zo, vanochtend was mijn temp weer gestegen. Ook heb ik een test gedaan, die was negatief. Maar zit pas een dag voor NOD dus het kan nog alle kanten op!! Mijn temp waren als volgt: Dpo 6: 37,1 Dpo 7. 37,1 Dpo 8: 36,8 Dpo 9: 36,6 Dpo 10: 36,7. Lichte bloeding Dpo 11: 36,7. Halve dag lichte bloeding Dpo 12: 36,7 Dpo 13: 36,8 Mijn temp voor de eisprong liggen rond de 36,3/36,4 Nog steeds vrij hoog nu toch??
Jup! Nog steeds hoog. Ik duim met je mee. Hopelijk voor jou snel een knaltest! Keep me informed. Ik temperatuur inderdaad ook. Ik heb een aantal weken geleden een miskraam gehad. Mijn ovulatie was vrij laat, dag 34. Ik heb 'm daar neergezet, FF zet 'm op dag 20. Ik denk, omdat ik normaal gesproken rond die tijd mijn ovulatie heb. Ik heb een luteale fase van 10 DPO. Voor mijn ovulatie had ik veel zwangerschapskwaaltjes: Ik was bijvoorbeeld echt heel erg misselijk. De hobbelige temperatuurlijn en negatieve testen bevestigden mijn intuitie: dat ik niet zwanger was. Ik was blij dat ik zag dat de HcG uit mijn lichaam was verdwenen, terwijl ik ook ontzettend hoopte dat het weer raak was. :x Mijn temperatuur blijft nu mooi hoog. Maar ik ben er tegelijkertijd heel erg onzeker over. Ik heb voor mijn gevoel een terugslag van na de miskraam. Terwijl het weer zo goed met me ging. Ik voel me heel instabiel, heb mijn emoties niet onder controle. Het zou ook weer een symptoom kunnen zijn. Ik zit dus behoorlijk op de schommel . Maar zit er ook wel weer positief in... op dit moment neemt de "geen bloed is goed" de overhand ipv het weer ongesteld willen worden. Ik hoop dat mijn temperatuur mooi hoog blijft en ik het volhoud om op 18 DPO te testen. Ik ben klaar voor een nieuwe zwangerschap.
Hmmm ik heb dag 21 uitgevinkt. Had toen een kort nachtje. FF zet nu mijn ovulatie bij twijfel op dag 35. Dat klopt voor mijn gevoel beter
Ik zie dat jouw temp ook even gezakt is en toen weer gestegen. Net zoals die van mij. Ziet er wel goed uit. Wat ontzettend vervelend dat je nu zo in onzekerheid zit. Hoever was je toen je een miskraam keeeg? Hopelijk ben je nu weer zwanger, hoop het echt voor je. Inmiddels is hier de twijfel nog meer toegeslagen. Ik ben sinds gister ontzettend moe. Maar toch denk ik steeds dat ik me misschien dingen in mijn hoofd haal die er niet zijn. Tis pas de 1e ronde! Dus de kans is wel klein. Jij hebt geen bloeding gehad tot nu toe he? Die bloeding van mij zit me niet helemaal lekker. Tis nog steeds weg inmiddels maar toch pff t wachten is vervelend he!!